Tesis yönetimi sektörü 2021'e umutlu başladı!
Tesis yönetimi sektörü hastanelerden AVM'lere, fabrikalardan okullara, bakım onarımdan güvenliğe, peyzajdan teknik servise kadar birçok alanda hizmet sunuyor. TRFMA Yönetim Kurulu Başkanı Gökçenur Çelebioğlu, konuya ilişkin açıklamalarda bulundu.
Hastanelerden AVM'lere, fabrikalardan okullara, bakım onarımdan güvenliğe, peyzajdan teknik servise kadar birçok alanda çeşitli hizmetler sunan sektör, her yıl yaklaşık yüzde 30 büyüyor. Kaynak ve zamanın doğru yönetilmesini sağlayan sektör, 40 milyar TL'lik büyüklüğe sahip ve 500 milyarlık bir ekonomiyi yönetiyor. Tesis Yönetim Derneği, bu dev ekonominin çatı temsilcisi ve sözcüsü olarak pandemi döneminde de çalışmalarına devam ediyor.
Capital'de yer alan habere göre; Tesis Yönetim Derneği (TRFMA) Yönetim Kurulu Başkanı Gökçenur Çelebioğlu, üyelerimizin 100 bini aşkın çalışanıyla 12 binden fazla tesiste, 500 binden fazla bağımsız bölümde hizmet veriyoruz. 31 üyemizle tesis yönetimi hizmetleri kapsamında teknik bakım-onarım, yemek, bahçe bakımı, ilaçlama, vale, atık su yönetimi, güvenlik gibi hizmetler verdiğimiz işletmenin ana faaliyet konusu dışında kalan tüm alanlarda çözümler üretiyoruz. İşletmelerin tüm yönetim süreçlerini ele alarak, firmaların kendi ana konularına odaklanmalarını ve karliliklarini artırmalarını destekliyoruz. Tesis için bütçelerin, insan kaynaklarının ve zamanın en iyi şekilde yönetilmesini sağlayarak, firmaların ciddi oranlarda tasarruf etmesine imkan veriyoruz. 2020 yılı sektör için ekonomik, yoğunluk, iş ve ciro kayıplarının yanı sıra artan maliyetler açısından zorlayıcı bir yıl oldu. Ancak pandeminin etkilerinin azalmasıyla birlikte 2021 yılından umutluyuz.
"Sektörde yaşanan sorunlar ülke ekonomisi ve sağlığa yansıyabilir"
Sektörümüz pandemiyle birlikte iş ve ciro kayıpları yaşamaya başladı. Işletmelerin artan hijyen talepleri, fiyatı artan dezenfeksiyon ve koruyucu ürünlerin yanı sıra artan çalışan maliyetleri gibi birçok sorunla aynı anda mücadele etmek zorunda kalıyoruz. Sektörde yaşanan sorunlar ülke ekonomisine ve salgın hızına da yansıyabilir. Tesis yönetimi olmadan salgınla etkili bir mücadele mümkün değil. Salgınla mücadelede hayatın her alanında tedbirlerin alınması, temizliğin ve dezenfeksiyonun doğru yapılması son derece önemli bir yer ediniyor. Salginda sağlık çalışanları ile aynı risk ve özveri ile çalışan sektör ve sektör çalışanları desteklenmeli. Özellikle sağlık tesislerinde çalışan tesis yönetim personeli için ayrıcalıklar yapılması, ilave ücret ödenmesi gerektiğini düşünüyoruz.
"Sektöre sertifikasyon getirilmeli"
Sektörde sadece güvenlik ve temizlik hizmeti veren firmalar kendisini tesis yönetim firması olarak tanıtabiliyor. Yetkisiz ve tecrübesiz firmalar sektörün yanı sıra hizmet verdiği işletme ve sektörleri de mağdur ediyor. Bunun önüne geçebilmek için sektörümüze sertifikasyon sistemi getirilmeli. Firmalara ve çalışanlara, emlak ve sigorta sektöründe olduğu gibi uygulanacak sertifikasyon ile ekonominin çarkları sorunsuzca dönecek ve 500 milyarlık ekonomi daha güvenli ve tasarruflu bir şekilde işleyecek.
Executive Housekeeper, Yeliz Özbey:
Turizm ve Otelcilik ülkemizin en zengin kaynaklarından biri. Her ne kadar şu an zor bir süreçten geçiyor olsak da eminim bunu da atlatacağız. Otelcilik benim hayatımda çok büyük bir yere sahip. Yaklaşık 20 yıldır bu sektörde görev almaktayım. İlk 12 yılımda kat görevlisi olarak, daha sonra kat şefi ve son olarak da yaklaşık 7 yıldır Executive Houseekeper olarak görev almaktayım. Otellerin bana göre en zor departmani Kat Hizmetleri bölümüdür. Hani deriz ya otelin bel kemiğidir diye, gerçekten de öyle. İşleyiş çok kolay gözükür herkese göre “Altı üstü temizlik, ne olacak ki. Evinde de yapıyorlar” lafını çok sık duymuşumdur. Ama öyle değil. Housekeeping; otelin sadece odalarından değil, her yerinden sorumludur. Çalışan yöneticilerin ofislerinden tutun da otelin her yerine kadar. Bu yüzden, eğer otelinizin şıkır şıkır olmasını istiyorsanız, doğru yerde doğru sayıda personeliniz olmalı. Her ne kadar bazen personel sayısında size belli bir limit verip, "Bu limitin üzerine çıkamazsınız” deseler bile siz, yine de bu oteli şıkır şıkır yapmak zorundasınız. Doğru bir düşünce mi, hayır. Eminim bu zorluklarla çok karşılaşmışızdır. Odaların temizliğinden sorumlu personelleri çok iyi seçilmeli, çünkü bu kısım çok riskli ve çok önemlidir. Otele gelen misafirlerin, odaları temizlenmesi için personele teslim edilir. Bu yüzden personel seçimlerinde çok dikkatli olmalıyız. Aldığımız her personele birebir ya da toplu olarak yaptığımız işin ne kadar önemli olduğunu açıklayıcı eğitimler vermeliyiz. Meslektaşlarım çok iyi bilir, otele gelen denetlemelerde her yer çok iyi olur ama odadan çıkan kıl tüy de her şeyin sonu olur. Housekeeping otelin aynasıdır. Siz nasıl yansıtırsanız öyle gözükür. Bu yüzden hem kat şeflerinin hem de kat görevlilerinin yaptıkları işin ne kadar önemli olduğunu sağlamak da biz departman yöneticilerinin sorumluluğudur. Son zamanlarda zor bir süreçten geçiyoruz. Covid-19 illeti maalesef tüm sektöre yara verdi. Bu çalışma şartlarına hepimizin çok dikkatli bir şekilde uyması gerekiyor. Maske, elpen ve dezenfektan kullanılmasının önemi her defasında anlatılmalı, bu konular üzerinde mutlaka eğitimler verilmelidir. Otelin her yeri sürekli dezenfekte edilmelidir. Bu şekilde hem çalışanlar hem de misafirlerin sağlığını ve gelen misafirlerin devamlılığını sağlamış oluruz.
Tesis ve site yönetim yazılımı alırken nelere dikkat edilmeli?
II. Tesis Yönetim Çalıştayı ve İş Zirvesi 2021 İstanbul 21,22,23 Mayıs'ta!