Otomobil

Tesla'nın pabucu dama atıldı! Rekabet kızışıyor

Dünyanın en büyük elektrikli araç üreticisi Tesla, ünvanını kaptırdı.BYD, isimli firma 2022 yılında 1,9 milyona yakın araç sattı.Elektrikli araçlar, emisyonları azaltma potansiyelleri  ve fosil yakıtlara bağımlılıkları ve ayrıca geleneksel benzinle çalışan araçlara kıyasla daha düşük işletme maliyetleri nedeniyle giderek daha popüler hale geliyor

Elektrikli araç (EV), benzinli motor yerine elektrik motoruyla çalışan bir araç türüdür. Elektrikli araçlar, emisyonları azaltma potansiyelleri  ve fosil yakıtlara bağımlılıkları ve ayrıca geleneksel benzinle çalışan araçlara kıyasla daha düşük işletme maliyetleri nedeniyle giderek daha popüler hale geliyor.

Tamamen elektrikli araçlar (EV'ler) ve hibrit elektrikli araçlar (HEV'ler) dahil olmak üzere çeşitli elektrikli araç türleri vardır. Tamamen elektrikli araçlar yalnızca elektrikle çalışırken, hibrit elektrikli araçlarda hem elektrik motoru hem de geleneksel benzinli motor bulunur. Hibrit bir elektrikli araçta bulunan elektrik motoru, araca güç sağlamak için kullanılabilir ve benzinli motor, yedek olarak veya aküyü şarj etmek için kullanılabilir. Elektrikli araçlar yollarda daha yaygın hale geliyor ve çeşitli üreticilerden temin edilebilen birçok farklı model var. Elektrikli araçların faydalarından bazıları, geleneksel benzinle çalışan araçlara kıyasla daha düşük yakıt maliyetleri, daha düşük bakım maliyetleri ve daha düşük emisyonlardır. Bununla birlikte, elektrikli araçların sınırlı bir sürüş menzili ve bazı alanlarda şarj altyapısının olmaması gibi bazı sınırlamaları da olabilir.

Elektrikli otomobil dünyasında rekabet günden güne büyüyor. Çin merkezli otomobil üreticisi BYD, 2022’de Tesla’yı önemli bir farkla geçerek dünyanın en büyük elektrikli otomobil  (EV) üreticisi oldu. Çinli şirket, hem tam elektrikli hem de plug-in hibrit modelleriyle Tesla’yı geride bırakmayı başardı.

BYD, 2022’de 1.8 milyon elektrikli araba satarak Tesla’yı geçti

South China Morning Post’ta çıkan habere göre, dünyanın en büyük elektrikli otomobil üreticisi tespit edildi. BYD, dünya çapında 911 binden fazla tam elektrikli ve 946 binden fazla plug-in hibrit otomobil satarak toplamda 1,86 milyon otomobili müşterileriyle buluşturdu. Tesla ise yıl boyunca 1,3 milyondan fazla elektrikli araç satmıştı.
BYD’nin büyümesinde Çinli kullanıcıların büyük katkısı var. Tüm dünyayı etkileyen ekonomik stabilize dönemi, insanların Tesla gibi ithal modeller veya yabancı markalar  yerine BYD gibi daha az maliyetli ve yerel markalara yönelmesine yol açtı. BYD’nin özellikle tam elektrikli arabalarının Çin’de popülarite kazandığının üstüne basa basa söyledi. BYD’nin ürün skalası Tesla ve diğer rakiplerine göre çok daha uygun ücretli. Çin’deki satış rakamları 29 bin ila 58 bin dolar arasında farklılık gösteriyor. Tesla, Nio ve Xpeng  gibi rakiplerin ise 37 bin dolar başlangıç ücretiyle araba sattığını söylemek gerekiyor.

BYD, elektrikli araç sektörüne pil üreticisi olarak girdi. Lityum/demir/fosfat pil takımlarıyla Çin’de yüksek kaliteli bir marka haline gelen şirket, sektöre pil teknolojisi sayesinde hızlıca adapte oldu. Bu bataryalar, daha yoğun enerjiye sahipken aynı zamanda aşırı ısınmaya karşı da dirençli.Tesla şimdilik tam elektrikli otomobil sektöründe lider olmaya devam ediyor. Ancak BYD’nin yıl boyunca yaşadığı yükseltme, bunun 2023’te değişebileceğini gösteriyor.

Uzmanlar açıkladı! Oranları görenler gördüklerine inanamadı

Zamdan onlarda etkilendi! Steam o listeyi paylaştı! 

Uzun zamandır çıkması bekleniyordu! Honor Band 7 tanıtıldı... İşte fiyat ve özellikleri