Kent Haberleri

Tevfik Göksu'dan Ekrem İmamoğlu'na Kanal İstanbul yanıtı!

İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi AK Parti Grup Başkanvekili ve Esenler Belediye Başkanı Mehmet Tevfik Göksu, İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu'nun Kanal İstanbul projesi açıklamalarına yanıt verdi. Göksu, Kanal İstanbul'u anlattı...

İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi AK Parti Grup Başkanvekili ve Esenler Belediye Başkanı Mehmet Tevfik Göksu, ülke gündemine ilişkin sorulan soruları cevapladı.

Yeni Şafak'ta yer alan habere göre; Tevfik Göksu, İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu'nun Kanal İstanbul açıklamalarına ilişkin de konuştu.. Göksu'nun Kanal İstanbul projesi ile ilgili açıklamaları şu şekilde:

"Kanal İstanbul 45 kilometre uzunluğunda, tabanı 275 metrede başlayan, yaklaşık 22 metre derinliği olan bir kanal olacak. İstanbul içinde herhangi bir metro kanalı İstanbul için hangi riski taşıyorsa taşıdığı risk bu kadar. Şu anda dünyanın en önemli ticari geçişi olan boğazlardan bir tanesine sahibiz. Bizim Boğaz'ımızdan maksimum 1 yıl içinde geçmesi gereken gemi sayısı 25 bin. Bu yıl itibariyle bir ay içinde 40 biçiminde. İleri simülasyonda 2050'de 78-80 bini gösteriyor. Kanal İstanbul şu anda dünyada yapılan gemilerin yüzde 98'inin geçeceği şekilde tasarlanıyor. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı istemedi diye vaz mı geçeceğiz? Temel soru ne: İçme suyu azalacak. Sazlıdere Barajı'nın toplam İstanbul suyuna etkisi yüzde 3. Barajdaki eksiklik ne ile telafi ediliyor? Üç tane baraj yapıyor. Sazlıdere Barajı'nda eksilen suyun tam 6 katı fazlası su. İBB Başkanı'nın Melen Projesi'ni başlatanlara teşekkür etmesi lazım. İstanbul'a suyun yüzde 50'si Melen ve Yeşilçay'dan geliyor. Melen olmasa idi biz bu kışın ortasında susuz kalacakık. Yıllık 1 milyar metreküp su kullanıyor İstanbul. Melen bittiğinde İstanbul'un 1 yıllık suyu zaten karşılanıyor."

"Efendim Terkos Gölü tuzlanacakmış" diye konuşan Göksu, şunları kaydetti:

"Siz aşağıdan yukarıya tuz çıkacağını gördünüz mü? Terkos Gölü, Kanal İstanbul'un üstünde kalıyor. Buradan çıkan hafriyatlar ne olacak? 1.150 milyar metreküp hafriyat çıkacak buradan. Hafriyet direk Karadeniz'e gidecek. Hafriyatın döküleceği yere 30 milyon metrekare rekreasyon alanı yapılıyor. Orada alan üretiliyor. Bir köprünün maliyeti 1.8 milyar TL. Bir köprüde 6 milyar yanlış bilgi veriyor İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı. Doğruları, hakikati söylemiyor."

"ÜRETİLECEK KONUTLAR REZERV KONUT"

"İstanbul'da yaklaşık 8 bin hektar donatı alanı var. Bu alanların üzerindeki 2965 hektarın üzerinde bina var. Şu anda İstanbul'un içinde toplam 31 706 hektar planlarda donatı alanı, park, okul, yeşil, kültürel, cami alanı var. Bu alanların yaklaşık 9781 hektarı kamu malı. 8 bin 38 hektarı özel mülkiyet. Yani kamulaştırmanız gereken mülkiyet. Bunu kamulaştırmak için size gerekecek kaynak Kanal İstanbul" diyen Tevfik Göksu, "Bunların üzerinde 2900 hektarı dolu. Üzerinde bina var. Yarın deprem sözkonusu olduğunda depremde ilk yerle bir olacak konutlar bu 2965 hektardaki konutlar. Kanal İstanbul'da üretilecek konutlar rezerv konut. Daha önce Kanal İstanbul'un yeri Silivri'de konuşuluyordu. Adam önceden gidip almışsa riske girmiş durumda. Kanal İstanbul'la ilgili Türkiye'nin ulusal güvenliği, ekonomisi, gücü açısından anlamlı bir proje. Bu projeye karşı olabilirsiniz ama bunu kalkıp ihanetle özdeşleştirseniz olmaz. Devlet burada insanlara iki seçenek sunacak: 'Ben sana konut yapıyorum, konuta mı gitmek istersin, yoksa paranı mı almak istersin'. Bu projenin artısını, eksisini düşünmek lazım. Nasıl katkı sağlarım yerine istemezük. Boğaz Köprüsü'nü istemeyiz, Marmaray'ı istemeyiz. Böyle bir şey var mı?" diye konuştu.

"DEVLET BUNUN ÜZERİNE 8 YIL ÇALIŞTI"

Kanal İstanbul projesi ve deprem tartışmalarına da değinen Göksu, "Kanal İstanbul'un depremle hiçbir alakası yok, bütün uzmanların söylediği bu" dedi ve sözlerini şöyle tamamladı: 

"Kanal İstanbul'la ilgili Karadeniz'den Marmaray'a hafif bir tatlısu akımı var. Bu tatlısu akımından dolayı metre metre Karadeniz simule edildi. 1 metreküp suda yaklaşık 0.6 miligram normal bir suda olması gereken oksijen değerini koruyor. Bütün simülasyonları yapılmış. En büyük depreme göre simule edilmiş. Bunların raporları var. Hidrolojik, jeolojik simülasyonların hepsi yapılmış. Devlet bütün birimleriyle 8 yıl çalıştı. Bu devlet kalkıp da 13 milyar dolar için bir emlak projesi yapabilir mi? Ticarette lojistik çok anlamlı geldi. İstanbul boğazından geçerken gemi trafiğine bakın. Haftalarca Marmara, Karadeniz açığında bekliyor insanlar. Kendi egemenliğimiz açısından önemli bir şey. Şu an insansız hava araçları yapıyoruz. F-35'ler çok tartışılıyor. Belki 10 yıl sonra bunları konuşmayacağız. Drone teknolojisi çıkacak. Dünyanın hiçbir yerindeki sistem yere değil havaya dayalı bir sistem. Kanal İstanbul 9 tane köprüyü Allah korusun yok edilecekse Boğaziçi Köprüsü var Fatih Sultan Mehmet Köprüsü var. Kalkıp da biz buranın güvenliğini eski askeri parametrelerle konuşursak yanlış olur diyorum. Öte yandan İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin 'projeden çekiliyorum' deme hakkı var mıdır? Bir şeye katılırken de, çekilirken de Meclis karar verir. Kanal İstanbul'un finansmanıyla ilgili bir sürü çalışma var. Sayın Bakan bunu yakında kamuoyuyla paylaşacak. Yarın inşallah ilk fırsatta sayın Bakanı arayacağım ve özellikle sizleri davet etmesini isteyeceğim."

Ekrem İmamoğlu'ndan dikkat çeken Kanal İstanbul çıkışı!