The Marmara yenilendi, 4 yeni otel için düğmeye basıldı!
Türk otel zinciri The Marmara Collection İcra Kurulu Başkanı Hüseyin Öztürk, adlarını ve logolarını yenilemelerinin yanında başta The Marmara Taksim olmak üzere otel renovasyonu için 28 milyon dolar harcayacaklarını söyledi
Öztürk, Biri New Yorkta, üçü de İstanbulda olmak üzere dört yeni otel yatırımı planlıyoruz dedi.
İstanbul, Antalya ve Bodrumdaki otellerini 28 milyon dolara yenilemeyi planlayan otel zinciri The Marmara Collection, dört yeni otel yatırımı için de düğmeye bastı. Adını The Marmara Hotelden The Marmara Collectione çeviren grubun İcra Kurulu Başkanı Hüseyin Öztürk, yurtiçinde beş otel, üç rezidans, bir etkinlik mekanı ve yurtdışında bir otel olmak üzere 10 işletmeyle hizmet verdiklerini belirterek, otellerinde 28 milyon dolarlık yenileme projeleri yürüttüklerin söyledi.
Taksimde üç fazlı yenileme
The Marmara Taksim otelinin renovasyonunun üç fazdan oluştuğunu aktaran Öztürk, Oteli 20 milyon dolara renove edeceğiz. İlk olarak giriş katını, lobisini, restoranını ve toplantı salonlarını yeniledik. İkinci faz ise giriş katta yer alan balo salonuyla başladı. Üçüncü faz çalışmalarını ise 2012 yılında tamamlamayı planlıyoruz bilgisini verdi. Öztürk, Antalya ve Bodrumdaki otellerinde de küçük renovasyonlar yaparak suit odalar ekleyeceklerini kaydetti.
Arsa araştırıyoruz
Öztürk, yeni yatırımları için arsa araştırmasını da sürdürdüklerini kaydederek, Biri New Yorkta, üçü de İstanbulda olmak üzere dört yeni otel yapmayı planlıyoruz. New York 57. Caddede 35 milyon dolara otel için arazi aldık. Hepsinin 200-250 oda olması tercihimiz. İstanbulda da Maslak, Beşiktaş, Taksim bölgesi arasıyla yeni gelişecek bölgeler arasında yer alan Kağıthane-Haliç çevresi, Yedikule-Bakırköy hattı var. Buralarda yatırım düşünüyoruz dedi.
Metropollere de bakıyoruz
New York, Manhattandaki otelin yenilenme çalışması biter bitmez yeni otelin yapımına başlayacaklarını dile getiren Öztürk, şöyle devam etti: İstanbulda arsa sorunu var. Bina dönüştürme ya da ortaklıklarla da ilgileniyoruz. 200ün üzerinde odası olabilecek otel arıyoruz. New Yorka da ilgimiz sürecek. Yatırım için Avrupadaki metropollere Londra ve Moskova gibi şehirlere de bakıyoruz.
125 milyon TL ciro
Hüseyin Öztürk, otellerin doluluklarından memnun olduklarını da belirterek, yıl sonunda cirolarının da 125 milyon doları bulacağını aktardı. Öztürk, son dönemdeki kur artışlarının da diğer turizmciler gibi kendilerine de yansımasının olumlu olduğunu vurguladı.
The Marmaraya Collection eklendi
Hüseyin Öztürk, otelin isminin de değiştirilerek The Marmara Collection adını aldığını, logoda da değişikliğe gidildiğini bildirererek, Taksimdeki otelimizde değişik yorumlarla Türk kültürünü yansıtmaya çalıştık otel girişindeki derviş heykelinin kapı döndüğü zaman dönecek dedi. Öztürk, kendi markaları altında şarap ürettiklerini, önümüzdeki dönemde yeni serinin lansmanını yapacaklarını belirterek, o nedenle de otele collection adını eklediklerini söyledi.
Ortadoğulu misafir sayısında artış var
Hüseyin Öztürk, İstanbuldaki otellerine ve şehre gelen misafir profilinin de her zaman çeşitli olmasına dikkat ettiklerine de değinerek, şöyle konuştu: Son yıllarda Ortadoğudan ilgide artış var. Haziran, eylül arasında geliyorlar. Bundan Türkiyenin son dönemdeki politikasının da etkisi bulunuyor. Ama biz misafir kitlesinde çeşitlilikten yanayız. O zaman bir ülkede yaşanan kriz bizi etkilemez. Şu anda yüzde 36 Türk misafir kitlesine sahibiz. Bunu Araplar, Almanlar ve Amerikalılar izliyor.
Hanife Baş / HÜRRİYET