Ticari

Theorie 50 mağaza açacak, ardından yurtdışına açılacak!

Önümüzdeki 5 yıl süresince her yıl 10 yeni mağaza açmayı planlayan Türkiye’nin önde gelen erkek giyim markalarından Theorie, 5 yılın sonunda yurtdışında mağazalaşmaya başlayacak

Yaklaşık 33 yıllık geçmişi ile erkek giyim sektöründe hizmet sunan Theorie, önümüzdeki beş yıl içinde 50 yeni mağaza açacak. Theorie Genel Müdürü Fahri Çakır, beş yılın sonunda ise yurtdışına açılmayı hedeflediklerini aktardı. Theorie’nin yurtdışında çalıştığı dünya markaları ile birlikte büyümeyi planladığını belirten Çakır, “Theorie olarak yurtdışında çalıştığımız dünya markaları ile beraber büyümeyi hedefliyoruz. Çünkü onlar moda anlamında tüketicisinin beklentilerini aşmış durumda. Biz de bu tecrübeyi çok iyi kullanmak istiyoruz. Yurtdışında tanınıyoruz ama henüz bir mağaza açmadık. Türkiye’de 50 mağazamızı açtıktan sonra yurtdışma açılmayı düşünüyoruz” diye konuştu.


Doğuya yatırım için araştırma yapıyor

Komşu ülkelerde yaşanan gerginlikler nedeniyle Avrupa’ya ağırlık verdiklerini dile getiren Çakır, “Komşudaki belirsizlikler daha profesyonel çalışan Avrupa’ya odaklanmamıza neden oldu. Çalıştığımız Avrupa markaları ile dünyanın en fazla nüfusunun olduğu Çin pazarına girmeyi planlıyoruz.  


Firma olarak 2012 yılını tanıtım yılı ilan ettiklerini ve Theoire'nin ucuz değil, uygun marka olduğunu anlatmak istediklerini ifade eden Çakır, tanıtım için 1 milyon TL bütçe ayırdıkları bilgisini verdi. 2011 yılını 50 milyon TL ciro ile kapattıklarını belirten Çakır, 2012 yılı sonunda ise yaklaşık yüzde 35 büyüme beklediklerini açıkladı. Yeni teşvik paketinden yararlanarak doğuya yatınm yapmak istediklerini de ifade eden Çakır, uygun yeri bulmak için araştırmalarını sürdürdüklerini kaydetti.


‘10 kişiden birine Theorie giydireceğiz’

Theorie’nin uzun vadedeki planlarına da değinen Fahri Çakır, 2023 yılma kadar 150 mağaza sayısına ulaşmayı ve daha önemlisi her 10 kişiden birine Theorie giydirmeyi hedeflediklerini söyledi. Türk erkeği vücut anatomisine uygun geliştirilen yeni kalıp, dar gelen Slim fit ile normal kalıp arasında geliştirilen yeni ürünlerine değinen Çakır, şu açıklamalarda bulundu: “Slim fltde Türk erkeğine dar gelen M beden kalıp, bol gelen L beden arası, yeni kalıp MODERN FİT. Artık fit kalıpta M beden mi, L bedenmi hangi kalıp bana uygun diye düşünmeyin. Yeni kalıpta uygulanan renkler de çok iddialı.”


Sektörde yaşadıklan sıkıntılara da değinen Çakır, en büyük problemlerin merpenaltı üretimden ve taklit ürünlerden kaynaklandığını dile getirdi. Çakır aynca, kamu yetkililerinden istihdamın desteklenmesi ve ağır olan kira bedellerine ilaveten ödediğimiz stopajın düşürülmesi yönünde beklentilerimiz var.

Dünya