Genel

ThyssenKrupp Asansör yeni sistemi TWIN'i tanıttı!

ThyssenKrupp Asansör Türkiye, TWIN adı verilen asansör sistemini Yapı Fuarı - Turkeybuild İstanbul 2015'te tanıttı. TWIN, aynı asansör kuyusu içinde birbirinden bağımsız olarak çalışan iki asansör kabininden oluşuyor.

ThyssenKrupp Asansör tarafından geliştirilen asansör sistemi TWIN tanıtıldı. ThyssenKrupp Asansör Türkiye Genel Müdürü Turgay Şarlı, sistemin aynı asansör kuyusu içinde birbirinden bağımsız olarak çalışan iki kabinden oluştuğunu söyledi. Şarlı, daha az asansör kuyusu ihtiyacı sayesinde maliyetlerin düşmesine ve bina içindeki kullanım alanlarının artmasına yardımcı olan TWIN sisteminin, asansör bekleme ve yolculuk sürelerini de önemli ölçüde azalttığına dikkat çekti.


ThyssenKrupp Asansör Türkiye, TWIN adı verilen asansör sistemini Yapı Fuarı - Turkeybuild İstanbul 2015'te tanıttı. TWIN, aynı asansör kuyusu içinde birbirinden bağımsız olarak çalışan iki asansör kabininden oluşuyor.


Sistemi tanıtan ThyssenKrupp Asansör Türkiye Genel Müdürü Turgay Şarlı, TWIN’in hız, esneklik ve konforu aynı anda sunduğunu belirtti. Bugüne dek üretilen en yenilikçi asansör sistemlerinden birine imza atmanın kendilerini gururlandırdığını ifade eden Turgay Şarlı, “Sektörümüzde, aynı asansör kuyusu içinde iki farklı kabin kullanımına ilişkin fikirlerin çıkış noktasının 1930’lu yıllara kadar uzandığını görüyoruz. Ar-Ge faaliyetlerini vizyonunun bir parçası olarak belirleyen ThyssenKrupp Asansör, bu sistemle bir hayali de gerçeğe dönüştürmüş oldu. Sistem bugün, asansör pazarındaki en önemli stratejik yenilikler arasında gösteriliyor” dedi.


Gelişmiş ve en yeni güvenlik teknolojileri tarafından kontrol edilen TWIN’in hem inşaat sektörü hem de binalarda yaşayanlar için önemli avantajları beraberinde getirdiğine dikkat çeken Turgay Şarlı, şu bilgileri verdi:


“İki kabin, bir kuyu, sıfır kalabalık sloganıyla kullanıma sunulan TWIN, her şeyden önce bina içinde önemli bir alan kazanımı sağlıyor. Çok basit bir örnekle, dört kabin için dört asansör kuyusu inşa etmek yerine, aynı kabin sayısına iki kuyu ile ulaşılabiliyor. Bu da bina içinde daha fazla yaşam alanına yer açmak anlamına geliyor.


Modernizasyon projelerinde de kullanılabilen TWIN sistemi ile geleneksel dört kuyulu gruplarda %40 daha fazla yolcu taşınabiliyor. İnşaat zamanındaki yolcu trafik yükü ile mevcut yolcu trafik yükünün farklı olduğu, yani yolcu bekleme sürelerinin istenilenden fazla olduğu durumlar ile katlar arası trafik yükünün, gerek birden fazla katı kullanan şirketler, gerekse günümüzün karma projelerinde olduğu gibi, bazı katların bir rezidans ya da otel kullanımı olarak ayrılması gibi durumlarda eşsiz bir çözüm yolu olarak kullanılabiliyor. Hatta bu tür modernizasyon uygulamalarında, ortaya çıkan trafik iyileşmesi sonucu, kuyulardan birindeki asansör sistemi tamamen sökülerek, boş kalan asansör kuyusu iklimlendirme ve kablolama gibi amaçlar için dahi kullanılabiliyor. Yolcuları asansöre binmeden önce gruplayan akıllı yönlendirme sistemi, aynı kuyudaki iki kabinin gruplanmış yolcuları alarak seyahat ve bekleme sürelerini azaltmasını sağlıyor. Tüm bunlar maliyetleri düşürmek ve enerji tasarrufu sağlamak açısından da büyük önem taşıyor.”


TWIN sisteminin sadece bir konsept olmadığını vurgulayan Turgay Şarlı, “Sistem bugün başta şirketimizin merkezinin bulunduğu Almanya olmak üzere, İngiltere, Hollanda, Dubai, Güney Kore, Suudi Arabistan ve Avustralya gibi dünyanın birçok farklı bölgesinde güvenle kullanılıyor. TWIN asansör sisteminin teknolojik yeniliklere son derece açık ülkemizde de büyük bir beğeniyle karşılanacağına inanıyoruz. ThyssenKrupp Asansör olarak 1999 yılından bu yana bulunduğumuz Türkiye’deki faaliyetlerimizi 2015 itibariyle hızlandırmış durumdayız. TWIN de önümüzdeki dönemde tanıtacağımız yeni çözümlerimizle birlikte, Türkiye’deki büyümemizin lokomotiflerinden biri olacak” diye konuştu.


TWIN sisteminde, yolcular gitmek istedikleri katı, kabin içinde değil dışarıda konumlandırılan dokunmatik ekranları kullanarak seçiyorlar. Sistem, yolcuyu talebine en uygun kabine görsel olarak yönlendiriyor. Bu sayede, hem bekleme zamanı hem de yolculuk zamanında belirgin oranda düşüş kaydedilmiş oluyor. Kabinlerin hangi katları ziyaret edeceği tamamen ihtiyaçlar doğrultusunda özelleştirilebilirken, özel yolcular, sahip oldukları PIN kodlarını kullanarak hiçbir katta durmaksızın diledikleri kata çıkabiliyorlar.