Perakende

Ticaret Bakanlığından tüketicilere kritik uyarı: Efsane Kasım indirimlerine dikkat edilmeli!

Ticaret Bakanlığı, özellikle Kasım ayı ile beraber yoğun bir şekilde internet ve mobil uygulama üzerinden yapılan indirim kampanyalarında tüketicilerin mağdur olmaması için uyarılarda bulundu. 

Ticaret Bakanlığı "efsane kasım indirimleri" adıyla gerçekleştirilen kampanyalar hakkında tüketicilere uyarılar yaparken satıcıların da indirimlerin başlangıç ve bitiş tarihleri ile sınırlı mal ya da hizmetin miktarını açık ve anlaşılır şekilde belirtmesi gerektiğini aktardı.

Bakanlık tarafından yapılan son dakika açıklamada, vatandaşların sorun yaşamaması için ticari hayata uygun olmayan, ticaret etiğine aykırı fiiller hakkında çalışmaların, incelemelerin ve takiplerin devam ettiği kaydetti. 

"Şahane cuma indirimleri" ve "efsane kasım indirimleri" gibi satış kampanyalarının tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de çok tercih edilen bir pazarlama yöntemi olduğuna dikkat çekilen açıklamada, "Tüketicilerin özellikle farklılaşan alışveriş alışkanlıklarıyla birlikte masrafsız ve kolay bir şekilde, mekan ve zaman sınırlaması olmaksızın çok çeşitli ürünlere uygun şartlarla ulaşabilmesine olanak sunan mesafeli/e-ticaret alışverişleri beraberinde bazı tüketici mağduriyetlerine de sebep olabilmektedir" denildi.

TÜKETİCİLERE PEŞ PEŞE UYARI

Son dakika yapılan açıklama kapsamında, özellikle kasım ayıyla beraber yoğun bir şekilde mobil ve internet uygulama üzerinden yapılan indirim kampanyalarında tüketicilerin mağduriyet yaşamamaları, sağlayıcı veya satıcıların sebep olabilecekleri bu mağduriyetler nedeniyle idari yaptırımlarla karşılaşmamaları için mesafeli sözleşmelerde bazı hususlara azami dikkat etmeleri gerektiği ifade edildi.

Tüketicilerin alışveriş öncesi ihtiyaçlarını doğru belirlemesi gerektiği ifade edilen açıklamada,  kritik uyarılar yapıldı.

Bakanlık tarafından yapılan uyarıda, "Satıcı/sağlayıcı hakkında ön inceleme yapılması, indirim tutarına veya oranlarına dikkat edilmesi, satın alınacak mal veya hizmetin emsallerine göre fiyatının araştırılması, internet sitesi adresinin satıcı veya sağlayıcıya ait olup olmadığını kontrol edilmesi, internet sitesinde SSL sertifikası, 3D security gibi güvenlik unsurlarının olup olmadığının kontrol edilmesi, sosyal medya kanalları aracılığıyla yönlendirilen sayfalara karşı dikkatli olunması, ödeme gerçekleştirilmeden önce tüketiciye iletilmesi gereken ön bilgileri ayrıntılı okunmasının büyük önem arz ettiği belirtildi. 

"TÜKETİCİYİ YANILTACAK İFADELERE YER VERMEYİN"

Açıklamada, kampanya düzenleyen satıcı ve sağlayıcılara da çağrı yapılarak indirimli satışların başlangıç ve bitiş tarihleri ile satışa sınırlı sağlanan mal veya hizmetin miktarının açık ve anlaşılır şekilde belirtilmesi gerektiği kaydedildi. 

Açıklamada, yanıltıcı ve aldatıcı indirimli satış kampanyalarına dair Bakanlığın bünyesinde bulunan Reklam Kuruluna, indirimli satış kampanyalarında hak kaybına uğrayan tüketicilerin ise parasal sınırları da dikkate alarak tüketici hakem heyetleri ya da tüketici mahkemelerine başvurabileceği kaydedildi.