Sektörel

Timur Gayrimenkul projelerinde ödemesi ucuz ve pratik mekanlar oluşturuyor!

Timur Gayrimenkul Genel Müdürü Erden Timur, sundukları hizmetin basitliğine dikkat çekiyor ve “Bu saydıklarımızı barındıran bir ev alsanız çok pahalı. Ancak kullandıkça ödeme yapılması ucuz ve pratik” diye konuşuyor.

Düşünün bir kere... Bir ev alıyorsunuz, binanın içindeki sinema odası, play station alanı, müzik kaydı yapılabilen stüdyo, basket sahası, hobi, ofis, parti alanı gibi 24 farklı olanak size makul rakamlarla kiralanıyor. Rezervasyon yaptırarak bu alanları kullanabiliyorsunuz.

Kullandığınız kadarını ödüyor olmak da fiyat avantajı sağlıyor. Tüm bunlara Timur Gayrimenkul’ün yeni markası NePle ulaşmak mümkün. Timur Gayrimenkul Genel Müdürü Erden Timur, sundukları hizmetin basitliğine dikkat çekiyor ve “Bu saydıklarımızı barındıran bir ev alsanız çok pahalı. Ancak kullandıkça ödeme yapılması ucuz ve pratik” diye konuşuyor.

Nef, Timur Gayrimenkul’ün bir markası. Timur Holding’e bağlı gayrimenkul şirketinin başta Mersin olmak üzere birçok şehirde yatırımları var. Şirket, 1977’den bu yana gayrimenkul geliştirme yapıyor. Bunun dışında da demir çelik ve akaryakıt sektörlerinde de faaliyet gösteriyor.

2004 yılında ise konut sektöründe fark yaratan işleri imza atmaya başlamasıyla dikkat çekti. Nef markası şirket çatısı altında 2010 yılında yaratıldı. Markanın en büyük kozlarından biri “foldhome” fikrini hayata geçirmiş olması. Dünyada ve Türkiye’de ilk kez Nef tarafından uygulanan “foldhome’un temel amacı, evinize sığmayacak tüm odaların katlanarak evinize dahil edilmesini sağlamak... Yani bir ev alıyorsunuz, binanın içindeki sinema odası, play station alanı, müzik kaydı yapılabilen stüdyo, basket sahası, hobi, ofis, parti alanı gibi 24 farklı olanak size makul rakamlarda kiralanıyor. Rezervasyon yaptırarak bu alanları kullanabiliyorsunuz. Kullandığınız kadarını ödüyor olmak da fiyat avantajı sağlıyor.

Timur Gayrimenkul Genel Müdürü Erden Timur, Nef markasının en büyük avantajının tasarım anlayışına getirdiği fark olduğunu söylüyor. “Biz sadece evlerin dışını değil, içini de tasarlıyoruz. Kapı kolundan sandalyeye, asansörün içinden seramiklere kadar her şey sadece bu evler içirt tasarlanıyor” diyor. Erden Timur, Nef markasını anlattı ve dergimizin sorularını yanıtladı:

Timur Gayrimenkul’den söz eder misiniz Nef markası nasıl doğdu
2004’te sektöre girmeden önce 6 ülkede araştırma yaptık. Sektörün boşlukları neler veya sektör dünyada nerede gibi sorulara yanıt aradık. Hem matematiksel hem de psikolojik analizler elde ettik. Öncelikle sektörün uluslararası bir markası olmadığını gördük. Çünkü sektörümüzde büyük oyuncular yok. Evet, kârlı bir sektör ama bir standardizasyon olmadığı için büyükler yer almıyor.

Standardizasyonun olmadığı yerde istikrar olması da mümkün değil. Yılda 5 tane proje üretiyorsanız hepsinde birbirinden farklı şeyler yapıyorsunuz. Ürününüzü sürekli değiştiriyorsunuz. Standardizasyon olmamasından dolayı, binaların sadece cephesi ve lobisi tasarlanıyor, buralarda bir fark yaratılmaya çalışılıyor. Bu, Amerika’da da böyle, Londra’da da, Singapur'da da... Evin içini boş bırakıp gitmiyoruz ama zaten herkesin alabileceği kapılar, armatürler, seramikler kullanıyoruz. Kişiye özel bir şey yok. Kısaca özgün bir şey yok. Tasarım ve standart olmadığı için zaten büyükler girmiyor; büyükler girmediği için marka oluşmuyor. Bu şekilde kısır bir döngü var. Biz sektörün burasına talip olduk. Nef markası da bu mantıkla oluşturuldu. Amacımız Nef in uluslararası bir marka olmasıydı. Akılcı, mütevazı, sakin ve ulaşılabilir bir lüks olsun istedik. Bu noktada Nef serileri belirledik. Flats, Apartments, Houses, Dorms, Studios, Offices serilerinin hepsi hedef kitleye göre uygun biçimde fiyatlandırıldı. Biz kullanıcıya ürün üretiyoruz. Bir ürünün asıl değeri son kullanıcıyı ne kadar memnun ettiği ve son kullanıcının bu ürünlerden ne kadar talep ettiği ile alakalı. Biz de araştırma ve analizlerimizi son kullanıcıya göre yapıyoruz. Her gelir grubunun ne tür sosyolojik ihtiyaçları olabileceğini araştırıyor ve ona göre tasarımlarımızı yapıyoruz.

Nef in tasarımında ne gibi özellikler var
Nef in her serisi için ayrı bir tasarımcıyla çalışıyoruz. Bu anlamda çok titiz davranıyoruz. Şu an dünyanın en prestijli endüstriyel tasarımcılarıyla anlaşmış durumdayız. Bunun planlaması bile 6 yıl süren uzun bir süreç oldu. Çünkü o insanları ikna etmek çok zor; iş sadece onlara istedikleri paraları ödemekle bitmiyor. Onların tasarımlarını sizin doğru değerlendireceğinize ikna olmaları gerekiyor. Bizim ikna sürecimizde en önemli avantajımız, bu işi dünyada ilk kez yapıyor oluşumuzdu. Tasarımcılarla yaptıkları serileri belirli aralıklarla revize etmeleri konusunda anlaştık. Yani hep yenileme var. Biz, aynı zamanda evlerin içini de tasarlayan dünyadaki tek gayrimenkul geliştiricisiyiz. Biz seramiği de tasarlıyoruz, kapı kolunu da... Masa, koltuk ve diğer gereçler hep bizim tasarımımız. Marka, inovasyon demek. Bir katma değeriniz olması lazım. Tasarımda sistemde mantıkta bir katma değer yarattık. İnovasyonlarımız var. Patentler alıyoruz. Kimse 100 metrekarede yaşayıp, 5 bin metrekare yaşam alanına sahip değil.

Nef ismi, nefesten geliyor; nefes almak herkesin hakkı diye bir mottomuz var. Yaşamak herkesin hakkı. Zaten ulaşılabilir lüks kavramı da oradan geliyor.

Sistem nasıl işliyor
Neden herkesin 5 bin metrekare evi olmasın Bu fikirden yola çıkarak insanlara 5 bin metrekare eviniz olsa neleriniz olsun isterdiniz diye sorduk. Japonlar araştırmış, 54 metrekarelik bir evin sizin verimli kullandığınız alan olduğunu tesbit etmiş. Türkiye’de sosyal alışkanlıklar farklı olduğu için bu rakam 80 metrekare civarında. Geri kalan alanlar israf ve masraf. Biz de evlerimize bunları koyalım dedik. Sinema, play station, müzik kaydı yapılabilen stüdyo, basket sahası, hobi, ofis, parti alanı gibi 24 odamız var. Sunduğumuz şey çok basit. Bu saydıklarımızı barındıran bir ev alsanız çok pahalı. Ancak kullandıkça ödenme yapılması ucuz ve pratik. Sizi ekstra birçok bakım masrafından da kurtarıyor. Kullanmazsanız bir şey ödemezsiniz. Bu bizim geliştirdiğimiz “foldhome” mantığı son derece basit ve kullanışlı bir yenilik. Kullanacağınız zaman rezervasyon yapıyorsunuz. İçinde bilgilerinizin ve depozitonuzun olduğu otel kartı gibi bir kartınız var. Bu hizmetlerden birini kullandığınız zaman kartınızdan düşülüyor.

Bugüne kadar neler yapıldı, konseptlerden hangileri hayata geçti
Flats, Apartment, Residance, Offices ve Studios’ların ilk serisi yapıldı. Konut ve ofislerden oluşan, Nef in İstanbul’da hayata geçen ilk projesi olma özelliği de taşıyan Nef 04 Kemerburgaz Apartments’da, bir Nef keşfi olan “foldhome” üniteleri ilk kez yer aldı. Nef 04 Kemerburgaz Apartments’ın mimari projesi, 1995’te kurulmuş ve o günden bu yana 300’ün üzerinde projeye imza atmış olan Tago’ya ait. Geçtiğimiz ekim ayında inşaatı bittikten sonra satmaya başladık. Oradaki 87 dairenin neredeyse tümünü sattık. Hiç lansman yapmadık. Herkes satışa çıkmasını beklediği için talep de çoktu, ikinci proje ise Flats serisinden Levent’te yer alan Nef 163, Ağustos 2010 itibarıyla tamamlandı ve Ekim 2010 itibarıyla da ikinci el satış dönemi başladı, ikinci el satışların fiyatları, 277 bin ile 666 bin TL arasında değişiyor. Projede 308 ünite var. Bunun tümü 3 ay 10 gün gibi bir sürede geçtiğimiz yıl satıldı. Üçüncü proje ise Nef İki Haliç. Bu proje için açılan konkuru dünyanın en iyi üç mimarlık firmasından biri olan, New York’taki İkiz Kuleleri’nin yerine inşa edilen “One World Trade Center’ı ve dünyanın en yüksek binası Burj Khalifa Dubai’yi yapan SOM firması kazandı. Oradaki 300 daire fiili 18 iş gününde satıldı. Nef 163’ten almak isteyip de alamayanlar bekleyip oradan satın aldılar. Kendi arsamızda yaptığımız Nef Kağıthane 11 ise Haziran 2013’te teslim edilmesi planlanan toplam 358 adet konut ve ofisten oluşan bir proje. Buradaki konut fiyatları ise 166 bin ila 690 bin TL arasında değişiyor. Müstakil ev yaşamını rezidans yaşantısıyla birleştirmeyi hedeflediğimiz, özel ve ortak kat bahçelerinin olduğu proje, kente farklı bir hava getiriyor. Buradaki konutları 3 ay gibi bir sürede sattık. Rezidans ve ofis binalarının ise sonlarını satıyoruz.

Buralardan yatırım amaçlı satın alanlar ne kadar prim yaptılar
Asıl prim projeler bittiği zaman olur. Şu anda Nef projeleri minimumda toplam fiyat üzerinden bir yılda yüzde 40 prim yaptı. Biz yüzde 40 ucuza sattığımız için otomatikman prim yapmış oluyor. Levent’te dünya mimarlık projesinde finale kalan dünyanın en iyi tasarımcılarının yaptığı bir şeyi başkaları 6 bin 500 dolar ila 13 bin dolar arasında satarken biz 4 bin dolara satıyoruz, Yatırımcı alırken bile kazanmış oluyor.

Metrekare fiyatları nedir
Her projeye göre değişiyor. Bizim projelerimizde en az metrekare fiyatı olarak şehrin merkezinde olmasına rağmen 3 bin 500 TL, en çok da 7 bin 400 TL.

Devam eden projeler ne zaman teslim edilecek
Nef 163 mayıs sonu, haziran başı gibi teslim edilecek. Haliç İki 2013 Mayıs’ta teslim edilecek. Kâğıthane projesi de 2013 Haziran da teslim edilecek. Nef, yurtdışında Amerika’da Dallas ve Brooklyn’de iki yatırım yapmak üzere. Yine “foldhome” kavramı yer alacak. Fakat bunları satmayacak kendi portföyümüzde tutacağız. “Foldhome” fikrimiz Singapur, Hindistan ve Hong Kong’da ilgi gördü ve yatırım talepleri oluştu. Onun dışında Berlin'den böyle bir talep var.

NEF İÇİN TEST SÜRÜSÜ
Kartal’da bir projemiz var. E-5’te deniz tarafında bulunuyor. Burası tamamen kendimize ait bir proje olacak. 2012 Mart ayında bir lansmanla duyuracağız. Bunun dışında yine konut ve ofis projeleri üretmek için birçok proje inceliyoruz.
Capital