Turizm

Titanic Grup'un yeni oteli 2021'de açılacak!

Titanic Grup, bugün, İstanbul’da 6, Antalya’da 3, Bodrum’da 1, Berlin'de 3 olmak üzere toplam 13 oteliyle faaliyetlerini yürütüyor. 4 bin 272 oda ve 9 bin 517 yatak kapasitesiyle Türkiye’nin en büyük turizm gruplarından olan Titanic, 5 bini aşkın çalışanıyla da önemli bir istihdam yaratıyor...

Bu yıl turizm sezonunun nasıl geçeceğini görmek açısından Titanic Grubu’nun verileri önemli. Capital’de yer alan habere göre, Titanic Grup Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Aygün, resort otellerinde geçtiğimiz yıl yüzde 97, düşük sezonda ise yüzde 85 doluluk yaşadıklarını belirtiyor. İstanbul’da dolulukların yüzde 85’lerde seyrettiğini ifade eden Aygün, “Bu yıla hem sektör hem grubum adına yüksek beklentilerle girdik. Ülke olarak dünya ortalamasının çok üzerinde büyüme hedefliyorduk” diyor. Ancak pandemiyle birlikte grup da yeni bir döneme girdi.

Yaz sezonu için rezervasyonlarla ilgili iptal veya erteleme talep eden tüm misafirlerinin taleplerini kabul ettiklerini, iş ortakları ve misafirlerini alınan önlemlerle ilgili periyodik olarak bilgilendirdiklerini anlatan Aygün, “Geçici olarak otellerimizde hizmet vermeye ara verdik. Süreci yakından takip ederek normalleşme süreci için hazırlıklara başladık” diye konuşuyor.

Titanic Grubu, nisan, mayıs ve haziran aylarında misafir kabul edemediği için bu dönemi kayıp olarak değerlendiriyor. “Geçen yılın gerisindeyiz” diyen Mehmet Aygün de yurt dışı uçuşlar ve ülkelerin aldığı seyahat tedbirleri sebebiyle önceliklerinin iç pazar olduğunu söylüyor. Aygün, doluluklarla ilgili tahminlerini şöyle paylaşıyor:

“Titanic Deluxe Bodrum otelimiz haziran ayı sonunda misafirlerini ağırlamaya başladı. Çok iyi bir ivme yakaladık, yüzde 80 doluluğumuz mevcut. Hemen ardından Titanic Deluxe Golf Belek hizmet vermeye başladı. Aynı şekilde Belek’te de aynı oranda rezervasyona ulaşacağımızı düşünüyoruz. Geçtiğimiz yıl tesislerimizdeki yabancı turist oranı yüzde 76 idi. 2020 yılında yabancı pazarlarımızın açılış tarihlerini tam olarak öngöremediğimiz için sezon sonu dağılımının yerli turist yüzde 50 yabancı turist yüzde 50 şeklinde gerçekleşeceğini tahmin ediyoruz. Ana pazarlarımız olan Almanya, Rusya, İngiltere ve Hollanda pazarlarının hareketlenmesi durumunda sezon sonu kapalı olduğumuz aylar dışında yüzde 50-55 arası bir doluluk düzeyine ulaşılabileceğini düşünüyoruz.”


EN ÖNEMLİ ÖNCELİK



Mehmet Aygün, bu yıl önceliğinin misafir sağlığı olduğunu belirtiyor, güvenli ve konforlu tatil için çalıştıklarını ifade eden Aygün, “Misafirlerimize ‘Safe Touch’ damgasıyla temizlik, dezenfeksiyon ve hijyen garantisi sunuyoruz. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın öncülüğünde başlatılan Güvenli Turizm Sertifikasyon Programı kapsamında belirlenen kriterleri açılış tarihi belirlenen otellerimiz İçin yerine getirerek Güvenli Turizm Sertifikasını aldık” diyor. Grup, bu süreçte yatırımlara da devam etmek niyetinde. Yurt dışında daha fazla ülkede Türkiye bayrağını dalgalandırmak ve yeni yatırımlarla yurt içinde istihdam artışı sağlamanın da kendileri için önemli bir öncelik olduğunu dile getiren Aygün, yatırımları hakkında şöyle konuşuyor: “Golf kulübümüzün bulunduğu alanda deniz kıyısında halen inşaatı devam eden 90 dönüm üzerinde 600 odalı exclusive segment olarak konumlandırılacak a la carte restoranları, farklı mimari özellikleri olan bir otel yatırımımız bulunuyor. Otelin yatırım maliyeti 80 milyon Euro ve 2021’de tamamlamayı hedefliyoruz.”
 

 

Titanic Grup Mardan Palace'ı resort otel yaptı!