Titanic Otel yurtdışı yatırımlarına hazırlanıyor!
Türkiye'de 8, yurt dışında 3 otelle faaliyetlerini sürdüren Titanic, Avrupa yatırımlarına hazırlanıyor. Grubun şu anda Almanya'da otel inşaatları aralıksız devam ediyor.
Türkiye'de otel yatırımları ile adından söz ettiren Titanic rotasını Avrupa'ya çevirdi. Capital Dergisi'nden Nilüfer Gözütok Ünal'ın haberine göre; Almanya'da otel inşaatına devam eden grubun yönetim kurulu başkanı Mehmet Aygün yeni hedeflerini anlattı.
Altı çocuklu bir aileden gelen Mehmet Aygün, gençlik yıllarında gittiği Almanya'da ticarete atıldı. Hasir restoranlar zinciriyle yeme içme sektöründe büyüyen Aygün, 2003 yılında Titanic markasıyla Türkiye'de ilk otent hayata geçirdi. Sonraki yıllarda da hem resort hem şehir otelciliğinde büyüdü. Bugün Titan Grubu, İstanbul, Antalya, Bodrum ve Berlin'de toplam 12 oteliyle 8 bin 917 yatak kapasitesiyle hizmet veriyor. 5 bini aşkın kişiye istihdam sağlayan grup, 2019 yılında 175 milyon Euro'luk ciro yarattıktan sonra pandemi yılı 2020'de gelirde yüzde 63 kayba uğradı.
Pandemiye yatırım döneminde yakalanan grup, birçok projesini de askıya aldı. Halihazırda yurt dışında Berlin ve Hamburg'da 3 otel, Antalya Belek'te de 80 milyon Euro bütçeli beş yıldızlı bir teli tamamlamaya çalıştıklarını belirten Titanic Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Aygün, önümüzdeki dönemde yatırımlar için asıl yönlea çevirdikleri yerin Avrupa olduğunu söylüyor. Aygun, pandemi sonrası yabancı ortaklık ve birleşmelerin de gündemlerine geleceğini, orta ve uzun vadede ise Titanic markasını tüm dünyaya yaymayı hedeflediklerini açıklıyor.
Titanic Grup Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Aygün grubun büyüme planlarını ve turizm sektörünü anlattı.
1.Bugün Titanic Grup dediğimizde karşımızda nasıl bir yapı var? Kaç ülkede faaliyet gösteriyorsunuz?
Bugün, İstanbul'da 5, Antalya'da 3, Bodrum'da Berlin'de 3 olmak üzere toplam 12 otelimiz ve yine Antalya Belek'te golf kulübümüz bulunuyor. Toplam 8 bin 917 yatak kapasitesiyle veriyoruz. Türkiye'de doğan ve dünya çap önemli bir marka haline gelen Titanic Grubu olarak 5 bini aşkın çalışanımızla ekonomisine katkı sağlamaya ve işletmelerini önemli bir istihdam yaratmaya devam ediyoruz.
2.Geçtiğimiz yıl grubunuz için nasıl geçti?
2020 yılı için hem sektör hem grubumuz adına beklentimiz oldukça yüksekti. Ülke olarak dünya ortalamasının çok üzerinde büyüme hedeflemiştik. Gerek yurtiçinde gerek yurt dışında yeni yatırım planlarımızı oluşturmuştuk
Hedefimiz yurt dışında daha fazla noktada yer almak ve yeni yatirim larımızla yurt içinde istihdam artışı sağlamaktı. Ancak pandemiyle birlikte turizm sektörü adına bugüne kadar yaşanan en büyük krizi yaşadık. 2019'da 51,7 milyon turistle 34,5 milyar dolar turizm geliri elde eden Türkiye turizm sektörü, 2020'de 60 milyon turist ve 40 milyar dolar turizm geliri hedeflemişti.
Pandemide Antalya'daki tesislerin yüzde 40'1, İstanbul'dakilerin ise sadece yüzde 15'i açıldı. Sektör 2020'yi turist avisi bakımından yüzde 70, gelir bakımından yüzde 68 daralmayla kapattı. Biz de geçtiğimiz yıl Nisan, Mayıs ve Haziran aylarında misafir kabul edemediğimiz için bu dönemi kayıp olarak değerlendiriyoruz. Ancak yılın devamında önemli bir toparlanma yaşadık. Titanic Deluxe Bodrum otelimiz haziran ayı sonunda misafirlerini ağırlamaya başladı ve çok iyi bir ivme yakaladı. Hemen ardından Titanic Deluxe Golf Belek ve Titanic Beach Lara hizmet vermeye başladı. Aynı şekilde yüksek doluluk oranlarına ulaştık. Ana pazarlarımız olan Almanya, Rusya, İngiltere ve Hollanda pazarlarının hareketlenmesiyle sezon sonu kapalı olduğumuz aylar dışında yaz sezonunda yüzde 80 gibi yüksek doluluk düzeyine ulaşmayı başardık.
3.Gelirler anlamında geçtiğimiz yıl ne kadarlik bir kayıp yaşadınız?
2019 yılında 175 milyon Euro'luk bir ciromuz vardı. 2020 yılında bu rakamın çok daha üstünde büyüme planı yapmıştık. Ancak pandemi nedeniyle ciromuz 2019'un yüzde 63 altında kaldı.
4.Bu yıla hangi hedeflerle girdiniz? Hem sektör hem grup olarak bu yılı nasıl geçireceğinizi düşünüyorsunuz?
Bu yıl belirsizlik sürüyor. Ama umudumuzu kaybetmeyerek hem ülke hem grup olarak alınan tedbirler sayesinde yüksek doluluk hedefliyoruz. Ülke olarak 25 milyon turistle 20 milyar dolarlık gelir hedefi var. Rusya ve İngiltere gibi ana pazarlarımızdan da en kısa sürede misafir ağırlamaya başlayacağımızı umuyoruz. Senaryonun gidişatını ana pazarların durumu değiştirecek.
5.Şu ana kadar gidişat nasıl? Yılın ilk 5 ayını nasıl değerlendiriyorsunuz?
Bizim sektörümüzde sezonun nasıl geçeceği normal yıllarda bir yıl öncesinden aldığınız erken rezervasyonlarla ortaya çıkar. Bu yıl hepsi son dakika satışları olacak. Grup olarak ilk 5 ayda ülkemizden ve farklı ülkelerden önde gelen futbol takımlarını ve toplantı gruplarını ağırladık. Şimdi sezona odaklanıyor, pazarlardaki durumu takip ediyoruz.
6.Rusya ile ilgili belirsizlik sürüyor. Sizce Rus turistler haziranda gelir mi?
Turizm bakanı ve heyet, görüşmeler yapmak için Rusya'ya gitti. Şimdi Rusya'dan hevet gelecek. Çözülecek düşüncesindeyim. Rusya ve Avrupa bizim için olmazsa olmaz pazarlar. Hepsi olduğu zaman Türk turizminde işler yolunda gider.
7. Bu yıl yurt dışından beklenen oranda turist gelmezse tesisleri yerli turistle doldurmak mümkün olur mu?
Geçtiğimiz yıl otellerde yerli turist oranı yüzde 50'ye ulaştı. Ancak yurt dışından turist geleceği konusunda umutluyuz. Öte yandan iç pazar bizim için her dönem çok önemli. Türkiye'de bu tesisleri sadece iç pazardaki turistlerle büyütmek mümkün olmaz.
8.Grup olarak nasıl bir büyüme stratejiniz var? En son pandemi öncesinde Titanic Mardan Palace'i portföyünüze kattınız. Bu yatırım, büyümenize nasıl katkıda bulundu?
Biz temkinli, ayağını yere sağlam basarak büyümeyi hedefleyen bir grubuz. Aile şirketiyiz. 6 kardeş işin içindeyiz. Herkesin kendine özgü görevleri ve sınırları var. Herkes üzerine düşeni yapınca şirket bis ayrı Türkiye'de ayrı bir yönetim yapılanması var.
EN ÇOK ETKİLENEN
Pandeminin otellere etkisi dönemsel olarak değişkenlik gösterdi. Şehir otelciliği konaklama dışında düğün, toplantı, fitness, restoran ve kafe gibi yan ürünlerden de besleniyor. Bu mekanların ve etkinliklerin doğrudan iptal edilmesi şehir otelciliğini daha keskin bir şekilde etkiledi. Resort otellerin de konaklama kapasitesi ve dolayısıyla bütçeleri çok daha fazla. Bu kapasiteyi de tam anlamıyla kullanamayınca gelir olumsuz etkilendi.
ESKİYE DÖNÜŞ NE ZAMAN?
Türkiye'nin kapıları herkese açıldığı ve dünyanın her tarafından insanlar buraya geldiği zaman eskiye dönüş başlayacak. Bu yıla dair umudum var. 15 Haziran-15 Eylül'e kadar bu sezonu en güzel dolulukla atlatırsak turizmcinin yüzü güler. Yoksa kışın zaten misafir yok. Gideri yüksek bu tesisleri yürütmek mümkün olmaz. Bu nedenle yüksek sezonu resortta kaçırmamamız lazım. Sorunların çözülmesini dört gözle bekliyoruz. Ama önümüzdeki yıl hiçbir problemimiz kalmaz diye düşünüyoruz.
“KREDİLERİ YENİLİYORUZ"
Pandemiden en çok turizm sektörü etkilendi. Sektörün Almanya'da ayağa kalkması için destek verildi. Ödediğiniz vergi ve yaptığınız ciroya bakarak yardım gerçekleşiyor. Kendi çabalarımızla, çalıştığımız bankalarla beraber kredilerimizi yeniliyor, ileri tarihe öteliyoruz.
Titanic Grup'un yeni oteli 2021'de açılacak!