Genel

TMMOB, mimarlık öğrencileri için yarışma düzenliyor!

TMMOB Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi ile Emin Otomotiv işbirliğiyle, "KONUTTA YENİ FİKİRLER: EMİNEVİM 1 İstanbul, Tuzla'da Konut Yerleşimi Tasarımı Ulusal Öğrenci Mimari Fikir Projesi Yarışması" düzenleniyor.

TMMOB Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi ile Emin Otomotiv işbirliğiyle, "KONUTTA YENİ FİKİRLER: EMİNEVİM 1 İstanbul, Tuzla'da Konut Yerleşimi Tasarımı Ulusal Öğrenci Mimari Fikir Projesi Yarışması" düzenleniyor. 2 Kasım'a kadar projelerin teslim edildiği yarışmada, mimarlık öğrencilerinin konuta ilişkin özgün tema ve fikirler üretmelerinin teşvik edilmesi amaçlanıyor. Yarışma TMMOB Mimarlar Odası Yanşmaları Yönetmeliği uyarınca serbest, ulusal ve tek aşamalı olarak düzenleniyor. Kayıt ve katılımın ücretsiz olduğu yarışmaların sonuçlan ise 14 Kasım'da açıklanacak.
TMMOB Mimarlar Odası Büyükkent şubesinin yarışma ile ilgili yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verildi: " 1990'larla birlikte, tüm dünyada olduğu gibi İstanbul'da da, bir taraftan konut piyasasında değişen tüketici talepleri, diğer taraftan da inşaat sektörü ürünlerinin iyi birer yatırım aracı haline gelmesi, konut üretim mekanizmalarının hızlı bir biçimde değişimine yol açmıştır.
 
Konut tüketiminde, mülk konut elde etme isteğinin yanı sıra, özlemi duyulan yeni bir yaşam tarzına sahip olmak, temel beklenti haline gelmiştir. Dolayısıyla konut, barınma ihtiyacını karşılayan bir yapı olmaktan uzaklaşıp, kullanıcısı için günlük yaşamın değişen eğilimleri ile şekillenebilen bir "yer"e dönüşmüştür. Konutun bu durumu, çok sayıda yatırımcının ve üreticinin bulunduğu konut piyasasında rekabet ortamım yaratmıştır. Ortaya çıkan rekabet ortamında kent üzerinden gelir elde etme çabaları ise, yeni konut alanlarının hızlı bir biçimde üretimi ile kentsel alanda büyük mekânsal ve sosyal değişimlere neden olmuştur. Bunun yanı sıra, özellikle yeni konut yerleşimi modeli olarak piyasaya sürülen ve görsel
medyada etkin bir biçimde pazarlanan kapalı siteler, konut piyasasının oldukça önemli bir unsuru haline gelmiştir. Pazarlama anlayışının içeriğini, konutun tasarım kriterleri değil, yaratılan imajlar oluşturmaktadır. Diğer bir ifade ile konut, eğilimleri yaratılan bir ürün olarak piyasadaki yerini güçlendirmiştir. Sonuç olarak, konut ile birlikte gündelik yaşamın da tasarlanarak dayatıldığı; vaat edilen ideal yaşamın sembolik gereklerini sunan sanal markaların üretildiği ve nitelikli tasarım anlayışının yerini pazarlama ve reklamın coşkusuna bıraktığı görülmektedir. Konut, metropol yaşamında edinilen "yer"in simgesi, sertifikası olarak da önemlidir. Kente ait olmanın yolu, o kent içinde kendine ait olan bir "yer" edinmektir. "Yerleşmek düşüncesi ile bağlantılı olan "konut" bir taraftan bireyin "özel" yasanımı kurduğu "yer" iken öte taraftan da "kamusal" alandaki karşılaşmalarına ve iletişimine de olanak sağlayan "yer"dir."

Açıklamanın devamında, yarışmanın amacı 4 maddede sıralanıyor:
1- Hem kent ve coğrafyadaki bir "yer'leşme olgusu olarak, hem de mimarlık disiplini içinde konutun, kent, mahalle, yer, lokasyon vb bağlamları,
2- Yaşam biçimlerinin şekillendirdiği bir nesne olarak konutun "yer"le kurduğu ilişki, teknoloji, program gerekleri, sürdürülebilirlik esneklik özellikleri,
3- Özel yaşamın "yer"i olan konutun "içini"; kullanıcıları, yaşamayı, uyumayı, çalışmayı, hareketi, durmayı vb aktiviteleri kurgulamak,
4- Üzerine, farklı noktalarda birbirilerine dokunup, farklılıklarını koruyabilen; birbirleri ile ilişkilenip, farklı anlamlar ortaya koyabilen; aynı zamanda da bireysellikleri ile argümanlarım temsil edebilen açık fikirleri ortaya çıkarma zemini yaratmak üzerine olduğu söylenebilir.

Hürriyet Emlak