TOKİ deprem konutlarının fiyatları belli oldu mu? TOKİ deprem konutları satılabilir mi?
TOKİ deprem konutları şu sıralarda gündemde olan konulardan biridir. İşte TOKİ deprem konutlarına dair detaylar!Meydana gelen depremden sonra TOKİ'ler de herhangi bir hasar oluşmadı
Kahramanmaraş merkezli iki büyük depremin ardından binlerce kişi hayatını kaybederken, pek çok vatandaş da evlerinden oldu. Meydana gelen depremden sonra TOKİ'ler de herhangi bir hasar oluşmadı. Bu haber sonrası da deprem bölgelerinde TOKİ konutları inşa edilecek. TOKİ'nin afet bölgesinde inşa edeceği konutların ödeme koşulları açığa çıktı.
İşte haberin ayrıntıları…
TOKİ DEPREM KONUTLARI SATILABİLİR Mİ?
Deprem konutlarına dair pek çok soru sorulmaktadır. Artan konutların, 7269 sayılı Kanun'un 3177 sayılı Kanunla değişik 31. maddesi ile bu madde öne çıkarılan “Afet Sebebiyle Edinilen Bina, Arsa ve Arazilerden Arta Kalanların Değerlendirilmesi Hakkında Yönetmelik” hükümlerinde belirtilene göre devir ya da satışları yapılabilir.
TOKİ'NİN DEPREM KONUTLARININ ÖDEME KOŞULLARI NELERDİR?
TRT Haber'de yer alan bilgilere göre, TOKİ'nin deprem bölgesinde inşa edeceği konutların ödeme koşulları da açıklandı. Hak sahiplerine maliyet üzerinden borçlandırma gerçekleştirilecek ve 2 yıl ödemesiz, toplamda 20 yıl faizsiz vade olanağı sağlanacak.
AFET YAPILARININ ÖDEMESİ NASIL YAPILACAK?
Yapıların fiziki özelliklerini TOKİ belirleyecek. Konut, iş yeri ve ahırların teslimden sonra 2 yıl ödeme istenmeyecek. İş yerleri için ise yüzde 4 faiz ile 8 yılda ödeme planı sunulacak. Ödemeler aylık ya da yıllık eşit taksit imkanı bulunuyor.
DEPREM KONUTLARINDA KİMLER HAK SAHİBİ OLABİLİR?
Depremde yıkılan veyahut ağır hasarlı konumda olan konut ve iş yeri sahiplerine hak tanınacaktır. Afetzedenin kaç konutu bulunursa bulunsun kendisine 1 konut gerçekleşecek. Herhangi başka bir ilde hasarsız evi olan kişilerde hak sahibi olabilirler. Büyükşehirlerde aynı ilçede hasarsız başka konutu olanlar bu projeden yararlanamaz.
DEPREM KONUTLARI BAŞVURULARI NASIL OLACAK?
Afet yapılarına başvuruların nasıl olacağı belli oldu. Başvurular da konut, iş yeri ve ahır için ayrı ayrı yapılacaktır. Her ilde açıklanacak 2 aylık süre içinde yapılacak. Başvurular belirlenen noktalardan ya da e-Devlet üzerinden alınacak. Sonuçlar mahallinde askıya çıkarılıp, valilik ve il AFAD online olarak duyurulacak. Hak sahibi kabul edilmeyen kişilerin, 15 günlük itiraz süresi de bulunacak.