TOKİ'nin yatırımlarını takip edip, mağaza sayılarını artırdılar
Uyum Marketler Zinciri, Toplu Konut İdaresi'nin (TOKİ) yatırımlarını '' büyüme stratejisi'' için yakın takipe aldı. Girişimcilerin mutlaka okuması gereken bir haber!
''TOKİ'nin ve yeni konut projelerinin yoğunlaştığı bölgelerde biz de olmalıyız '' diyen Uyum, büyüme planlarını gayrimenkul yatırımlarına göre yapmaya başladı. Halen İstanbul'da 30 mağazası bulunan Uyum Marketler Zinciri İcra Kurulu Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi Erdal Tüfekçi, ''Mağaza açmayı planladığımız yerlerde özellikle halkın gelir düzeyine ve tüketim potansiyeline bakıyoruz. Ama en önemli diğer kriterimiz ise yeni gelişen ve gayrimenkul projelerinin yoğunlaştığı bölgeler. İstanbul'da yeni gelişen bölgeleri yakın takibe aldık'' dedi. Tüfekçi, bu strateji ile son yatırımlarını da Halkalı'daki Avrupa Konutları ve Atakent'te yaptıklarını söyledi. Tüfekçi, yakında yaklaşık bir yıl önce teslim edilen Soyak Olimpiakent'te de mağaza açmaya hazırlandıklarını dile getirdi.
Umi'lerin sayısı artacak
Uyum Mağazaları olarak 4 yıl önce konsept değişikliğine gittiklerinin altını çizen Tüfekçi, daha küçük metrekareli olan marketlerin ismini Umi olarak adlandırdıklarını söylüyor. Şu anda Uyum Marketleri 17 Uyum, 13 Umi mağazası ile faaliyet gösteriyor. Eylül ve ekim ayında yeni açılacak mağazalarla Uyum'ların sayısı 20'ye, Umi mağazalarının sayısı ise 18'e çıkacak. Şu anda mağazalarının hepsinin Avrupa yakasında faaliyet gösterdiğini kaydeden Tüfekçi, Anadolu yakasında da mağaza açmak istediklerini ve altyapı çalışmalarına başladıklarını söyledi. Tükfekçi, ''Hedefimiz ulusal bir marka olmak. Ama öncelikle kendi bölgemizde büyümek istiyoruz. Yeni yerel zincirleri satın almak için görüşmeler yapıyoruz. Ama bu tür satın almalar her zaman verimli olmayabiliyor. Bu nedenle açabildiğimiz kadar kendi mağazamızı açmak istiyoruz'' dedi.
Yereller daha hızlı büyüyor
Aynı zamanda İstanbul Perakendeciler Derneği Başkanı da olan Tüfekçi, Türkiye'de bine yakın yerel market olduğunu ve bu marketlerin son dönemde hızlı bir büyüme içine girdiğine dikkat çekiyor. Tüfekçi, ''Yerel marketler daha küçük çaplı formatla faaliyet gösterdiği için özellikle büyükşehirlerde semtlerde çok etkin'' diyor . Bir süredir satışı gündemde olan Migros'la ilgili de değerlendirmelerde bulunan Tüfekçi şunları söylüyor : ''Türkiye'deki en büyük perakende rafını bir yerli firma yönetmeli. Biz Migros'un Türk olarak kalmasını istiyoruz. Bu durum özellikle yerli üreticiler için çok önemli. Çünkü KOBİ kapsamında olan olan birçok üreticinin dinamiği bizim gibi yerel perakendeciler.''
Çocuk Esirgeme Kurumu'nda market açtı
Uyum Marketler Zinciri, müşteri memnuniyetine verdiği önem kadar, sosyal konularda da değişik çalışmalar yapıyor. Bu kapsamda firma Bahçelievler Sosyal Hizmetler Çocuk Esirgeme Kurumu'nda market projesini hayata geçirdi. Burada barınan kimsesiz çocukların alışveriş kültürünü kazanıp ileride sorumluluk duygusu kazanmış birer yurttaş olarak topluma kazandırmak isteyen Uyum Marketleri, kurum bünyesi içerisinde akıllı çocuk ödül kartı ve market uygulaması başlattı.
(Referans)