Toyota açıkladı! Yeni sistem 14 vitesli elektrikli araç geliyor...
Toyota, elektrikli araçlar için geliştirdiği simüle edilmiş manuel şanzıman teknolojisinin tanıtımını yaptı. Bu yeni sistem, kullanıcılara 14 vites seçeneği sunarak kusursuz bir sürüş deneyimi sunmak istiyor. İşte haberin detayları...
Toyota, elektrikli araç (EV) pazarında, sürüş deneyimini yeniden tanımlayacak olan simüle edilmiş bir manuel şanzıman ile yeni sistemini piyasaya sürüyor. Bu yenilikçi sistem, potansiyel olarak 14 vitese kadar özellikler yaşatarak, EV'lerin işleyişinde önemli bir değişime dikkat çekiyor ve geleneksel sürüşü geleceğin teknolojisi ile birlite harmanlıyor.
teknolojioku.com'da yer alan bilgilrere göre; Yapılan bu yenilik, diğer EV üreticileri tarafından da takip edilebilecek bir ilk uygulama olabilecek. Öte yandan ,bu gelişmenin merkezinde yer alan sürücülerin daha etkileşimli bir deneyim arzusu var. Tipik EV'lerin basit işletiminden farklı olarak, Toyota'nın yaklaşımı, elektrikli arabalarda eksik olan bir etkileşim katmanı ekliyor. Bir EV'de manuel şanzıman fikri ilgi çekici, çünkü bu, sürücü koltuğuna nostalji ve kontrol duygusunu geri getiriyor. Ayrıca, birçok profesyonel sürücü, belirli durumlarda araçlarını manuel şanzıman ile daha iyi kontrol edebildiklerini kabul ediyor. Bu, deneyimli bir kişinin ayarlarına göre daha fazlasını başarabildiği manuel kamera ayarlarına benzer.
TOYOTA'NIN EV ŞANZIMANI 14 VİTESE ÇIKIYOR
Toyota'nın yakın zamanda yapılan patent başvurusunda anlatılan bu sistem, sürücülere tercih ettikleri vites sayısını seçme imkanı sunuyor. Bu esneklik, bir sürücünün basit bir altı-vites düzenini veya daha karmaşık bir 14-vites düzenini tercih etmesi durumunda, seçim tamamen ona bırakılıyor. EV'lerde bu düzeyde bir özelleştirme, elektrikli arabaları daha geniş bir kitle için cazip hale getiren bir oyun değiştirici olabilmektedir.
Fakat, burada sayısız vitesi olan fiziksel bir şanzımandan bahsetmiyoruz. Bunun yerine, Toyota, sürücü ilerledikçe bir sonraki 'oran' setine geçen sanal bir düzen ile sabit bir sayıda vites kapısı öneriyor.
Peki neden 14 vitese kadar çıkıyoruz? Geleneksel benzinli otomobillerde manuel şanzımanlar nadiren yedi vitesten fazla olur çünkü pratiklik sorunları nedeniyle. Ancak, fiziksel sınırlamaların daha az bir kısıtlama olduğu EV'ler alanında, Toyota yeni olasılıkları keşfediyor. Bu hamle, sadece teknik yetenekle ilgili değil; aynı zamanda eskiyi yenisiyle birleştiren benzersiz bir sürüş deneyimi sunmakla ilgili. Bu gelişme, EV'leri sadece sorumlu bir seçenek değil, aynı zamanda heyecan verici bir seçenek haline getirerek elektrikli araç endüstrisinde yeni bir standart belirleyebilir.
Toyota, ‘Dünyanın En Değerli Otomotiv Markası’ seçildi
Toyota'nın en ucuz elektriklisi SUV modeli satış rekoru kıracak...
Toyota açıkladı! Toyota'dan 2026’ya kadar 6 yeni elektrikli araç...