Trabzon'a mutlaka demiryolu gelmeli!
SAADET Partisi(SP) Trabzon 1. Sıra Milletvekili Adayı Dursun Ali Düzenli, İnşaat Mühendisleri Odası (İMO) Başkanı Mustafa Yaylalı ve oda yönetim kurulunu ziyaret ederek görüş alış verişinde bulundu.
Trabzon için hayati gördüğü projeleri İMO Başkanı Yaylalı ile paylaşan Düzenli, demiryolunun Trabzon ve bölge için önemine dikkat çekti. Karadeniz Bölgesi illerinin milletvekillerine de seslenen Düzenli, platform oluşturularak raylı sistemin bölgeye kazanımı noktasında sinerji oluşturulmasının gerekliliğini de dile getirdi.
SP Milletvekili Adayı Dursun Ali Düzenli, Trabzon'da mutlaka üretim olması gerektiğini ifade ederek, "Bu üretimin üst noktaya taşınması noktasında ise raylı sistem büyük önem taşıyor. Asgari müştereklerde bütün siyasi partilerin temsilcilerinin ayrım yapmadan ilin menfaatlerini konuşmaları gerekiyor. Ben makuliyet içinde hakaret ve bölücülük içermeyen her konuyu konuşur, tartışırım. Bizim bir limanımız var. Ama seıbest bölge büyütülmeli. Raylı sistemle beraber Rusya, Kafkasya, Orta Asya'ya ulaşılabilecektir. Bu bölgelerde asgari 400 milyon nüfus var.
Biz oralara mal satabiliriz. İstanbul'dan yatırım için daha teşvik edilen bir il haline gelebiliriz. Bunu sağlayacak olan raylı sistem, demiryoludur. En modern şekilde raylı sistemi getirmemiz gerekiyor. Büyükşehir adayı iken 'Şehrin 10 km arkasından raylı sistemi geçirelim, şehri güneye açalım.' düşüncem vardı. Şehir imar planının yeniden yapılması gerektiğini söylemiştim. Zira iller, ilçeler birbirine bitişti. Şehir güneye açılırsa rahatlar. Vatandaşın arazisi değer kazanacak. Sarp-Samsun Demiryolu yapılsın. Birileri Samsun bizim önümüze geçer diyor.
Tam tersine; Samsun-Sarp bağlantısını yaparsak sınırlara en yakın liman Trabzon ve Hopa Limanı'dır. Bunun için bu yapılırsa bir adım öne geçeriz. Rize, Giresun, Gümüşhane, Bayburt komşu iller bizim canımızdır. Bölgesel milliyetçilik yapılmamalı.
HOPA-BATUM DEMİRYOLU'NUN BÖLGEYE KATACAĞI ÇOK ŞEY YOK
İMO Başkanı Mustafa Yaylalı da Zigana Tüneli'nin önemli bir proje olduğunu belirterek, "Karadeniz limanlarının tamamı güneye doğru karayoluyla bağlanıyor.
Ancak dünya bunu karayoluyla değil demiryoluyla bağlıyor. Sahil yoluna paralel bir demiryolu değil, bütün dünyaya açılacak bir demiryolu hattı 180 km güneyimizden geçiyor. Erzincan'a bağlandığımızda Londra'ya Ancak ciddi bir planlamayla Trabzon'un merkez haline gelmesi için raylı sistem şarttır. Erzincan-Trabzon raylı sistemiyle ilgili plan vardı. Yapımına başlanılması için 2013 tarihi veriliyordu. 2015'te başlanacaktı, sonra bu tarih 2018 oldu. Bu çok büyük yanlış. Demiryolu mutlaka en kısa sürede gelmelidir." dedi.
da, Çin'e de bağlanmış oluyoruz. Türkiye Cumhuriyeti'nin önemli projelerinden birisi Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu'dur. Hazar Havzası'nın tamamına bağlanmış olacağız.
GAP bölgesi, İran bu hat üzerinden buraya bağlanmak istiyor. Herkes burayı istiyor ama biz kapıları kapatıyoruz. Demiryolu bu zamana kadar başlanmış olmalıydı.
2018'den öne alınması için çabalamalıyız. Hopa-Batum Demiryolu'nun Trabzon ve bölgeye katacağı çok şey yok. Türkiye'nin ihracatı için önemli bir yatırım olabilir. Rantabıldır ama önceliğimiz Hopa-Batum değildir. Karadeniz'in kuzeyinde Poti Limanı var.
Poti dolup da artarsa Batum'a geliyor. Orası da artarsa Hopa'ya geliyor. Hopa artarsa Rize'ye geliyor.
Trabzon Limam'nda elleşleme yukarıya çıkıyor. Biz Poti ile eş değer noktaya gelebiliriz. Eksiğimiz uluslararası bağlaııtılarımızdır. Zigana Tüneli bu anlamda önemlidir.
Projeler yapılabilirlik olarak hesaplandığında şuradan üç kuruş kazanırım hesabı yapılıyor. Zigana Tüneli kışın yol bakım çalışmaları maliyeti fazla. Alttan tünel yaptığımızda o maliyeti karşılıyor diye bakılıyor. Bu tür projeler önemli.
Projelerin eksi taraflarını da dillendirmek gerekiyor. İMO olarak durduğumuz yer çok net. Kentin ve ülkenin geleceği için atılan adımların arkasındayız." diye konuştu.
Karadeniz'den Günebakış