Ekonomi

Tüketici derneği uyarıda bulundu! Havale ve EFT yaparken dikkatli olun!

Tüketici Hakları Derneği Genel Başkanı Ergün Kılıç, EFT veya havale yolu ile para gönderen tüketicilere yönelik uyarı yaptı. "Havale veya EFT, ödemelerin yapıldığının bir kanıtıdır. Yapılan açıklama kısmına önem verilmez ise herhangi bir uyuşmazlık ve konunun yargıya taşınması durumunda tüketicileri

Tüketici Hakları Derneği Genel Başkanı Ergün Kılıç, bankacılık sistemi üzerinden yapılan para transferlerinde yaşanabilecek sorunlar ile ilgili olarak  yapılan değerlendirmede şöyle ifade edildi; Mobil bankacılığın yaygınlaşması ile birlikte havale ve EFT işlem sayılarında ciddi artışlar yaşandığına kaydeden Kılıç, Türkiye Bankalar Birliğinin verilerine göre 2023 yılında günde ortalama 12 milyon EFT, 10 milyon da havale işlemi gerçekleştirildiğini kaydetti.

Kira ödemesi ve internet üzerinden alışveriş gibi durumlarda ise açıklama kısmının önem taşıdığına ve bu bölümün uyuşmazlıklarda delil niteliğinde belirten Kılıç, şöyle dedi; "Havale veya EFT, ödemelerin yapıldığının kanıtıdır. Açıklama kısmına dikkat edilmezse eğer herhangi bir uyuşmazlık ve konunun yargıya taşınması durumunda tüketiciler sıkıntı yaşayabilir. İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde dekontlardaki açıklamaların resmi belge niteliğinde olduğu unutulmamalıdır. Bu nedenle işlem esnasında hem dikkatli olunmalı hem de işlemi tamamladıktan sonra dekontlar makul süre saklanmalıdır."

Öte yandan Kılıç, tüketicilerin, hesaplarına gelen şüpheli işlemlerde banka ile iletişime geçmesi gerektiğini dile getirerek, gönderenin kim olduğu ve havalenin ne için yapıldığının doğrulanmasının önem taşıdığını ifade etti.

 

LİMİT ARTIŞI SİGORTA ZORONLULUĞU GETİRİLEMEZ

ekonomim.com'da yer alan habere göre; Tüketicilerin yaşadığı bir diğer sorunun da ek hesaplarla ilgili olduğuna söyleyen Kılıç, ek hesap limitini artırmak isteyen tüketicilerin hayat sigortası zorunluluğu ile karşı karşıya kaldığını ifade etti.

Kılıç, bunun tüketici haklarına aykırı olduğunu ve yasal olmadığını kaydederek, "Bankalar, ek hesap limiti artışı için sigorta gibi ek ürünlere başvurmayı zorunlu kılamaz. Yasada bu açıkça yazılıdır." diye konuştu.

Böyle bir durum ile karşılaşan tüketicilerin öncelikle müşteri hizmetlerine başvurması gerektiğini kaydeden Kılıç; "Bankadan tatmin edici cevap almazlarsa Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumuna şikayette bulunabilirler. Ayrıca tüketici hakem heyetlerine başvurabilirler. Tüketici hakem heyetleri ilçelerde kaymakamlıklarda veya illerde il ticaret müdürlüklerinde görev yapıyor. Ayrıca tüketiciler e-Devlet üzerinden de başvuru yapabilir." dedi.

Konut kredisi faiz oranları Nisan 2024! 2 milyon TL konut kredisi aylık taksit kaç TL? Bankaya gidecekler şimdi bakın! 

Emekli maaşı bu rakamlar arasında olanlara şok: Bu ay hesaba kesin 12 bin TL yatacak! Denizbank emekli promosyon 2024...

Banka banka 500 bin TL'nin aylık getirisi ne kadar oldu?

8 bankada şimdi de Nisan 2024 depremi! Garanti, QNB, Ziraat, Yapı Kredi, İş, Akbank, ING ve 1 banka daha resmen açıkladı