Perakende

Tüketici güven endeksi arttı!

Türkiye İstatistik Kurumu, eylül ayına ilişkin tüketici güven endeksi verilerini açıkladı. Tüketici güven endeksi, eylülde bir önceki aya göre yüzde 1 arttı. Ağustosta 73,2 olan endeks, eylülde 74 değerine yükseldi.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), eylül ayına ilişkin tüketici güven endeksi verilerini açıkladı.


TÜİK ve Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası işbirliği ile yürütülen tüketici eğilim anketi sonuçlarından hesaplanan tüketici güven endeksi, eylül ayında bir önceki aya göre yüzde 1 arttı. Ağustosta 73,2 olan endeks, eylülde 74 değerine çıktı.


Ağustos ayında 99,8 olan genel ekonomik durum beklentisi endeksi yüzde 2,3 artarak, eylülde 102,1 oldu. Bu artış, gelecek 12 aylık dönemde genel ekonomik durumun daha iyi olacağı yönünde beklentisi olan tüketicilerin sayısının bir önceki aya göre arttığını gösteriyor.


Gelecek 12 aylık dönemde işsiz sayısı beklentisi endeksi 1,3 artarak, eylülde 78,7 değerine yükseldi. Bu artış, işsiz sayısında artış bekleyenlerin oranındaki azalıştan kaynaklandı.


Aynı döneme ilişkin tasarruf etme ihtimali endeksi bir önceki aya göre yüzde 0,9 arttı. Ağustosta 23,7 olan endeks, eylülde 23,9 değerine çıktı. Bu yükselme, tüketicilerin gelecek 12 aylık dönemde tasarruf etme ihtimallerinin bir önceki aya göre arttığını gösteriyor.


Hanenin gelecek 12 aylık döneme ilişkin maddi durum beklentisi endeksi bir önceki aya göre yüzde 0,6 azaldı. Ağustos ayında 91,7 olan endeks değeri eylül ayında 91,2'ye geriledi. Bu düşüş, gelecek 12 aylık dönemde hanenin maddi durumunun daha iyi olacağını bekleyenlerin oranının azalmasından kaynaklandı.


Aylık tüketici eğilim anketiyle, tüketicilerin kişisel mali durumlarına ve genel ekonomiye ilişkin mevcut dönem değerlendirmeleri ile gelecek dönem beklentileri ölçülmekte ve yakın gelecekte yapılması planlanan harcamalarına ve tasarruflarına ilişkin eğilimleri saptanıyor.


Anket sonuçlarından hesaplanan tüketici güven endeksi 0-200 aralığında değer alabiliyor. Tüketici güven endeksinin 100’den büyük olması tüketici güveninde iyimser durumu, 100’den küçük olması tüketici güveninde kötümser durumu gösteriyor. 


AA