Tüketici teknolojisi 3.8 milyar lira ciroya ulaştı
Tüketici teknolojisi ürünleri pazarı, bu yılın ikinci çeyreğinde geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 1.8 büyüyerek 3.8 milyar lira ciro elde etti
GfK Araştırma Grubu'nun iş birimi GfK Retail and Technology (GfK TEMAX) araştırmasına göre, son iki çeyrekte art arda keskin düşüşler yaşayarak, 2009'un ilk çeyreğinde en düşük seviyesine ulaşan Türkiye tüketici teknolojisi ürünleri pazarı ikinci çeyrekte, geçen dönem açıklanan ekonomik önlem paketlerinin etkisiyle pozitif bir eğilim gösterdi.
6 ayda yüzde 9 küçülme
Beyaz eşya, bilgi teknolojileri, ofis ekipmanları gibi lider sektörlerde vergi indirimlerini kapsayan paketin artış yönlü etki yaptığı görüldü. İkinci çeyrekteki yükseliş trendini, büyük beyaz eşya sektörü tetikledi. Büyük beyaz eşya cirosu 2009'un ikinci çeyreğinde geçen seneki düzeyine göre yüzde 27.2 oranında artarak, yaklaşık 1.5 milyar liralık değer elde etti. Sektörde yer alan tüm ürünler 2008'in aynı dönemine göre iki haneli büyüme gösterdi. Bu kapsamda en hızlı büyüyen ürün grubu ise bulaşık makinesi oldu. Bulaşık makinesi ve çamaşır makinesi satışları 2007 yılından bu yana en yüksek seviyelerine yükseldi. Diğer pozitif performans ise 2008 yılının aynı dönemine göre yüzde 2.1 artış gösteren ofis ekipmanlarından geldi. Çok fonksiyonlu ürünler ve yazıcılardan oluşan ofis ekipmanları sektörü de ikinci çeyrekte geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2.1 arttı ve 44 milyon liralık ciro elde etti. Sektör 2009'un ilk yarısını, 2008'in ilk altı ayına göre yüzde 11.4 düşerek 89 milyon lira değeri ile kapattı.
Düşüşe rağmen iyi
Küçük elektrikli ev aletleri, bilgi teknolojileri ve telekom sektörleri sırasıyla yüzde 1.5, yüzde 4.4 ve yüzde 7.9 düşüşlere rağmen son iki çeyrek döneme göre daha iyi bir performans sergiledi. Tüketici elektroniği ve görüntüleme pazarı ise yüzde 19.7 ve yüzde 28.6 düşüş kaydetti.
Hürriyet
Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler
Tüketiciler elini cebine attı krizden ilk çıkış sinyali geldi
GFK'nın bilgisayar ve beyaz eşya gibi 7 grupta yaptığı araştırma satışların yüzde 1.8 arttığını gösterdi. Uzmanlar, bunu krizden çıkışın işareti olarak değerlendirdi
Tüketici teknolojisi ürünleri pazarı, bu yılın ikinci çeyreğinde geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 1.8 büyüyerek 3.8 milyar lira ciro elde etti. GfK Araştırma Grubu'nun iş birimi GfK Retail and Technology (GfK TEMAX), 7 gruptan oluşan tüketici teknolojisi ürünleri pazarının 2009 ilk yarı sonuçlarını açıkladı. Araştırmaya göre, 2009'un 2. çeyreğinde bilgi teknolojileri sektörü geçen yılın aynı çeyreğine göre yüzde 4.4 küçülerek 665 milyon lira elde etti. Yarıyıl bazında karşılaştırma yapıldığında ise sektör yüzde 14.8 küçülerek 1.3 milyar lira ciro elde etti. Son dört çeyrek dönem boyunca keskin düşüşler sergileyen telekom sektörü 2. çeyrekte nispi denebilecek bir iyileşme gösterdi ve 710 milyar lira ciro elde etti. Akıllı telefonların pazarındaki yükseliş trendi bu çeyrekte de devam etti. Görüntüleme pazarı ise 2009 yarı yılını geçen yıla göre yüzde 26.9 düşerek 120 milyar ile tamamladı.
İzmir Fuarı'na 3G damgasını vurdu
Bu yıl 78'incisi düzenlenen İzmir Enternasyonal Fuarı ziyaretçi akınına uğradı. Güvenlik önlemlerinin artırıldığı fuarda herhangi bir olumsuzluk meydana gelmezken vatandaşlar iletişim standlarına ilgi gösterdi. 15 farklı ürün grubunda 1003 firmanın katıldığı fuarın ikinci günündeki ziyaretçi artışı firmaların yüzünü güldürdü. Ziyaretçiler iletişim teknolojileri ve telekomünikasyon standlarında merak ettiklerini öğrenme imkanı buldu. Stand yetkilileri ise 3G teknolojisi ve internet hakkında bilgi alan ziyaretçilerin çoğunun yeni teknolojilere ilgili olduklarını ve ürünlerini yoğun bir şekilde sattıklarını belirtti. Fuara 61 ülke delegasyon, ticari ve kültürel katılımda bulunurken 1.5 milyona yakın kişinin ziyaret edeceği söyleniyor.
En büyük düşüş TV satışında oldu
Sektör Artış /%)
Bilgi teknolojisi 4.4
Beyaz eşya 27.2
Telekom -7.9
Tüketici tekno. 19.7
Televizyon -26.9
Beyaz eşya büyümenin lideri: % 27
Beyaz eşya cirosu 2009'un 2. çeyreğinde geçen yılki düzeyine göre yüzde 27.2 artarak, 1.5 milyar liralık değer elde etti. Sektörde yer alan ürünler 2008'in aynı dönemine göre iki haneli büyüme gösterdi. En hızlı büyüyen ürün grubu bulaşık makinesi oldu ve 2007'den bu yana en yüksek seviyesine yükseldi.
Star