Tüketiciler en çok nelerden şikayetçi? Hangi sektörler memnun etti, hangi sektörler mağdur etti?
Şikayetvar platformuna, geçtiğimiz aralık ayında adeta şikayet yağdı. Bir yıl içerisinde 450 bine yakın şikayeti çözüme kavuşturan platform, 2022 yılı verilerini açıklayarak tüketicilerin en çok şikayet ettiği sektörleri kamuoyuna duyurdu.Aylık ortalama 18,5 milyon ziyaretin gerçekleştiği platformda, bir yıl içinde 450 bine yakın şikayet çözüldü
Şikayetvar platformu 2022 yılı verilerini açıkladı. Aylık ortalama 18,5 milyon ziyaretin gerçekleştiği platformda, bir yıl içinde 450 bine yakın şikayet çözüldü. Nüfus ortalamasına göre 2022’de bin kişi başına düşen şikayet sayısı baz alındığında; en çok şikayet eden şehir İstanbul olurken, İstanbul’u; Antalya, Ankara ve İzmir izledi.
En çok şikayet; e-ticaret, finans, iletişim ve kargo sektörlerine gelirken, yüzde 419’luk şikayet artış oranıyla vize aracılık ve danışmanlık firmaları geçen yıla damgasını vurdu.
Tanınmış sitelerin taklit edilerek tüketicilerin dolandırılması ise yine geçen en çok sıkıntı yaşanan konular arasında yerini aldı.
ŞİKAYETLER ARALIK’TA YOĞUNLAŞTI
Şikayetvar’ın açıkladığı verilere göre 2021’de 150 bin 185 olan kayıtlı marka sayısı, geçen yıl 162 bin 48’e yükseldi. Geçen yıl platform üzerinden toplam 449 bin 359 şikayet çözüme kavuşurken, e-ticaret sektöründe yapılan kampanyaların da etkisiyle 22 milyon 839 bin 216 ziyaretçi sayısıyla aralık ayı Şikayetvar trafiğinin en yoğun olduğu ay oldu.
HANGİ SEKTÖRLER MEMNUN ETTİ?
Çözüm platformu Şikayetvar'ın verilerine göre geçen yıl içerisinde müşterisini en çok memnun eden sektör geçtiğimiz yıllardaki gibi yüzde 54'lük memnuniyet oranı ile anne-bebek-çocuk sektörü oldu. Endüstriyel makineler sektörü yüzde 52 memnuniyet oranıyla ikinci olurken, emlak ve inşaat sektörüyle internet platformları müşterilerini en çok dinleyen diğer sektörler arasında yerlerini aldı.
VİZE ŞİKAYETLERİ ARTIŞ GÖSTERDİ
Şikayetvar’ın 2022 verilerine göre, geçen yıl en çok şikayet edilen kategorilerin başında yüzde 419’luk yükseliş ile vize aracılık ve danışmanlık firmaları geldi. Bahis siteleri yüzde 347’lik şikayet artış oranı ile ikinci sırada yer alırken, bahis sitelerini yüzde 274’lük artış oranı ile vakıf ve dernekler kategorisi takip etti. Sözkonusu verilere göre cinsel sağlık ürünleri ve ulaşım uygulamaları da geçen yıl en çok şikayet artışına sahip diğer sektörler arasında yer aldı.
EN ÇOK E-TİCARETTEN ŞİKAYETÇİ OLDUK
Şikayetvar verilerine göre; 469 bin 961 şikayet sayısı ile geçmiş dönemlere göre geçen en çok şikayet e-ticaret sektörüne geldi. 360 bin 439 şikayet sayısı ile finans sektörü, en çok şikayet edilen sektörler arasında ikinci sırada yer alırken, finans sektörünü sırasıyla iletişim, kargo-nakliyat ve internet platformları izledi.
GÜVEN KAYBI YAŞANDI
E-ticaret sektöründe kampanya dönemlerinde yaşanan problemler, finans sektöründe harcama itirazları ve iletişim sektöründe habersiz çekilen ücretler geçen yıl tüketicilerin en fazla mağdur olduğu konular arasındaydı. Şikayetvar verilerine göre, tüketiciler ciddi bir güven kaybına uğradığından yakınırken, 2022 yılında e-ticaret sektöründe büyük firmaların sitelerinin taklit edilmesi bu mağduriyeti ve güven kaybını daha da artırdı.