Konut

Tüketiciler konut alırken semtten önce markaya bakıyor!

Markalı konutlar artık lüks semtlerin 'ayrıcalığını' zorluyor. Depreme dayanıklı yapıları, fonksiyonellikleri ve sundukları sosyal imkanlarla kent merkezinden uzak dahi olsa markalı konutlar alıcılar için çekiciliğini korumayı sürdürüyor...

Markalı konutlar artık lüks semtlerin 'ayrıcalığını' zorluyor. Depreme dayanıklı yapıları, fonksiyonellikleri ve sundukları sosyal imkanlarla kent merkezinden uzak dahi olsa markalı konutlar alıcılar için çekiciliğini korumayı sürdürüyor. 



ÖZELLİKLE 1999 yılında yaşanan depremden sonra yıldızı parlayan markalı konutlar artık alımlarda semt kadar önemli bir noktaya geldi. Oyun salonları, yürüyüş yollan, gezi alanları. açık ve kapalı yüzme havuzları, sauna ve duşlarıyla, güvenlik sistemleri. otoparkları ve rekreasyon alanlarıyla, insanlara bir yaşam biçimi sunmasıyla da dikkat çeken markalı konutlar alıcılar için vazgeçilmez oldu. 


ESSA Yapı İnşaat Grubu Başkanı Eren Sarıoğlu. markalı konutlarda öylesine çeşitlendirilen imkanların, ev ararken tercih edilen "semt" kadar etkin bir faktör haline dönüştüğünü kaydederek. " Markalı bir ev şehir merkezinden uzakta bile olsa talep gördü" dedi. Özellikle depremden sonra sağlam zeminli bölgelerde güvenilen müteahhitlik firmalarının inşa ettiği evlere olan ilginin arttığı kaydediliyor. Bu dönemden sonra estetik ölçüler, statik bir takım değerlerle birleştirilirken. inşaat şirketleri birbiri ardına markalı siteler kurdu. Yapılan evler için konak, saray, köşk gibi tanımlar kullanılarak yapının lüksü vurgulandı. Bu nedenle markalı ev trendinin bugün olduğu gibi gelecekte de yükselişini sürdüreceği öngörülüyor. 

Markalı konul projeleri hem alıcısına hem de geliştiricisine kazandırmaya devam ediyor. Sunduğu imkanlar nedeniyle yıldızı giderek parlayan markalı konutların sektörde yaşanan daralmaya rağmen fiyatlarının artış trendinde olduğu gözlemleniyor. 

Ağustos ayında REID1N-GYODER Yeni Konut Fiyat Endeksi bir önceki aya göre, İstanbul Avrupa yakasında yer alan markalı konut projelerinde yüzde 0.07 oranında; İstanbul Asya yakasında yer alan markalı konul projelerinde ise yüzde 0.82 oranında fiyat artışı yaşandı. İnşaat sektöründe ınarkalaşmanın hızla gelişen önemli bir süreç olduğuna dikkat çeken Vartaş Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Faruk Barata, bu süreçte yaşanan gelişmelerin hem tüketicilere, hem firmalara, hem de sektöre çok olumlu katkı sağladığını kaydetti. Rekabetin, kalite ve sağlıklı ürün sağladığını ifade eden Barata, "Markalı konul hem kazanıyor hem de kazandırıyor. Bunu başarabilen firmalar uzun vadede kazanacak" yorumunu yaptı. 



Ticari Hayat