Tüketim harcamalarında Avrupa'da 7. sıradayız!
Asya Pasifik Perakende Kongresi ve Fuarı (APRCE) konuşan TAMPF Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, tüketim harcamaları konusu açısından bir çok ülkeyi geçen Türkiye'nin Avrupa'da 7. sırada olduğunu söyledi..
Bu yıl 16,'sı İstanbul'da düzenlenen Asya Pasifik Perakende Kongresi ve Fuarı (APRCE), büyük ilgi görüyor.
Tüm Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, 7 trilyon euroluk Asya-Pasifik pazarının en güçlü perakende oyuncularını ve tedarikçilerini İstanbul'da ilk kez bir araya getirdiklerini söyledi. Türkiye'yi böyle büyük bir organizasyonla temsil etmenin kendileri için heyecan verici olduğunu dile getiren Vahap Küçük, kalıcı, sağlam iş ilişkileri kurmanın ve ticareti arttırmanın bu organizasyonun temel hedefleri arasında olduğunu ifade etti.
Avrupa'da 7. sıradayız
Sağlam ve sürekli ekonomik ilişkilerin toplumları birbirine yaklaştırdığını da ifade eden Küçük, "Ülkemizde perakende sektörü gerek nüfus gerekse tüketim harcamaları açısından Avrupa genelinde önemli bir potansiyel sunmaktadır. Tüketim harcamaları açısından Avrupa'da 7. sırada yer alan Türkiye, gıda harcamalarında 5. gıda dışı perakende harcamalarında 8. sırada yer almaktadır. Ayrıca Türkiye'de tüketici harcamaları tek başına neredeyse Yunanistan, Portekiz, Çek Cumhuriyeti ve İrlanda'daki tüketici harcamalarının toplamı kadar büyüklüğe sahiptir" dedi.
2003 yılında 120,3 milyar dolar olan Türkiye'deki perakende harcamalarının 2012 yılında 280 milyar dolara ulaştığını kaydeden Küçük, perakende sektörünün sosyal anlamda geniş bir yelpazede istihdam sağlayan özelliği olduğunu söyledi.
Markalı ihracat Perakende sektörünün özellikle gençlerin ve kadınların çalışma hayatına katılması açısından kilit rol oynadığına dikkati çeken Küçük, tarım dışı istihdamın en fazla olduğu sektörün de perakende olduğunu belirtti. Vahap Küçük, perakende sektöründeki istihdamın 2006'da 300 bin iken 2013'te yaklaşık 700 bin olarak gerçekleştiğinin bilgisini de verdi.
Türkiye'nin fason üretimden çıkarak kendi markaları ile dünyadaki rekabete katılan bir konuma ulaştığını belirten Küçük, "Hedefimiz 2023 yılında en az 3 tanesi perakende sektöründen olmak üzere 10 Türk markasıyla uluslararası rekabette daha da ileri seviyelere ulaşmaktır. Markalı ürün ihracatının 2023 yılında 20 milyar dolara, 2030 yılında ise 30 milyar dolara ulaşacağını öngörüyoruz" dedi.
360 AVM'miz oldu Perakende sektöründeki ilerlemenin alışveriş merkezi (AVM) alanındaki gelişmeleri de desteklediğine değinen Küçük, "2011 yılı sonunda Türkiye genelinde 302 AVM bulunurken, 2013 sonuna kadar bu sayının 360'ı geçmesi beklenmektedir. Bu yıl sonuna kadar gerçekleşecek 53 projeyle toplam kiralanabilir alan 9,9 milyon metrekareye ulaşacaktır. Bugün Türkiye'deki AVM'lerin yatırım stoku 40 milyar doların üzerindedir. Türkiye'deki AVM sayısının 2018 yılında 470, 2023 yılında ise 520 olacağı öngörülmektedir" ifadelerini kullandı.
Vahap Küçük, gelecek dönemde sektörün Asya ve Güney Amerika ülkelerine doğru bir eğilimi olacağını söyledi.
Türkiye'de Yeniçağ