Tüketim Kültürü, Reklamlar ve Konut sunumu 14 Kasım'da!
Tüketim kültürü perspektifinden konutun değişen anlamının sorgulanacağı 'Tüketim Kültürü, Reklamlar ve Konut sunumu' 14 Kasım günü, İLEM Konferans Salonu'nda Hümeyra Kılıç tarafından gerçekleştirilecek.
İstanbul genelinde son yıllarda üretilen konutların neredeyse tamamını, orta ve üst gelir grubuna hitap eden ve dışa kapalı konut sitesi şeklinde üretilen konsept projeler oluşturuyor. Bu arza paralel olarak söz konusu sosyo-ekonomik kesimin de konut tercihlerinde ağırlıklı olarak güvenlikli kapalı konut sitelerine rağbet ettikleri gözlemlendi. İlk örneklerinde ‘güvenlik’ ihtiyacı ile ortaya çıkan bu sitelere son yıllarda gösterilen talepte gayrımenkul şirketlerinin vaad ettikleri sosyal donatılar, çocuk oyun alanları, deprem dayanıklılığı gibi faktörlerin yanı sıra medya ve reklamlar yoluyla lanse edilen ‘statü’ ve ‘prestij’ algısı da önemli bir tercih sebebi haline geldi. Kişi artık evle birlikte yeni bir hayat, yeni bir yaşam biçimi hatta yeni bir kentli kimliği satın alıyor. Süreç kentlerde yeni bir ‘seçkin’ kesim profili üretti.
Hümeyra Kılıç tarafından İLEM Konferans Salonu'nda, 14 Kasım Cumartesi günü saat 17:00'da gerçekleştirilecek olan İlem sunumlarında tüketim kültürü perspektifinden konutun değişen anlamı sorgulanacak ve buna bağlı olarak yeniden şekillenen kent ve kentli kimliği, reklam sloganları ve piyasa aktörleri ile yapılan görüşmelerin sonuçları üzerinden tartışılacak.