Dekorasyon

Tuna Grup mobilyada fark yaratıyor!

Tuna Grup Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Nuri Tuna, "Gönlümüzden geçen, beş yıl sonra iş hacmimizin yarıya yakınını ev mobilyasının oluşturması. Ev mobilyası işine girdiğimizde ofis müşterisinin katkısını çok gördük. Bize cesareti veren de oydu" dedi.

Ofis mobilyası sektörünün önde gelen oyuncularından Tuna, birkaç yıl önce girdiği ev mobilyası sektöründe büyümeyi amaçlıyor. Tuna Grup Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Nuri Tuna, halen işlerinin yüzde 15-20'sini ev mobilyasının oluşturduğunu belirterek, "Gönlümüzden geçen, beş yıl sonra iş hacmimizin yarıya yakınını ev mobilyasının oluşturması. Ev mobilyası işine girdiğimizde ofis müşterisinin katkısını çok gördük. Bize cesareti veren de oydu" dedi. Ofis mobilyası sektörünün önde gelen oyuncularından Tuna, birkaç yıl önce girdiği ev mobilyası sektöründe kendisine yeni hedefler koydu. Şirketin ikinci kuşak temsilcisi Nuri Tuna, halen işlerinin yüzde 15-20'sini ev mobilyasının oluşturduğunu belirterek, "Bütün amacımız ev mobilyasında büyümek. Gönlümüzden geçen, beş yıl sonra iş hacmimizin yarıya yakınını ev mobilyasının oluşturması" dedi. Herhangi bir konuda bir anda büyük bir firma olmanın aslında çok da zor olmadığını ifade eden Nuri Tuna, "Açarsınız 50 tane mağaza, bir anda büyüyüverirsiniz. Ama aslolan bu ürünler pazar için doğru mu, bunu test etmekti. Bunları adım adım gördük. Ürünler beğeniliyor. Burada bir fırsat olduğu müddetçe burada büyümeye devam etmek gerekir" diye konuştu.


Tuna Grup Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Nuri Tuna, ev mobilyası ürünlerinin beğenildiğini ve pazar için doğru olduklarını nasıl anladıklarını da esprili bir dille şöyle anlattı: "Bizim firma olarak şanssızlığımız şu, 'Sizden bir mal aldım 20 senedir taş gibi, kıyamıyorum atmaya' diyorlar. Ben de, 'Sen kıyma, o kıymasın, biz kime satacağız' diyorum. Bu bizim için çok önemli bir iddia, felsefe... Fiyatımızdan dolayı ürün alabilirler, almayabilirler, bu tartışılır. Ama bir ürünü aldıktan sonra müşteri size ucuz veya pahalı diye bakmıyor, ürün iyi mi, kötü mü diye bakıyor. Bir sene sonra bozuldu örneğin, aldım ama almaz olaydım dersiniz, buna zaten az para verdim, demezsiniz. Biz de bu söylenenleri haklı çıkarmak adına her gün daha iyisini tasarımla da destekleyerek ortaya çıkarmaya çalışıyoruz. Pazarı kaybetsek de müşterimizi kazanıyoruz. Ev mobilyası işine girdiğimizde ofis müşterisinin katkısını çok gördük. O bize cesareti veren de oydu. Bunlar olunca o markanın bir kıymeti oluyor. Biz de bunu değerlendirmek istiyoruz. İlk dönemler oradan gelen bir taleple başladı. Şu anda yavaş yavaş bilinir hale getirmeye başladık."


'Fark yaratmak tasarımla mümkün'


Mobilya sektöründe tasarımın öneminin büyük olduğunun altını çizen Tuna, "Fark yaratmak mutlaka tasarımla mümkün" dedi. 1992 yılında Girsberger ile ortaklık kurduklarını hatırlatan Tuna, yabancı ortağın getirdiği know how ile tasarımın önemini erken kavrayan firmalardan biri olduklarının altını çizdi. Bugün yerli-yabancı isim yapmış tasarımcılarla çalışmanın yanı sıra ODTÜ'lü genç tasarımcıları da desteklemek adına onlara da fırsatlar verdiklerini anlatan Tuna, şirket bünyesinde ise köklü ve deneyimli bir tasarım ekibi bulunduğunu ifade etti. Tuna, "Ar-Ge tasarım departmanında çok uzun yıllardır birlikte çalıştığımız arkadaşlarımız var. Kan uyuşması oldu mu bir çalışan bizde 20-30 yılı aşkın sürede çalışabiliyor" dedi. Tuna, "Destek vermek için tasarım ekibindeki sayı şartını düşüren bu paketle yakından ilgiliyiz. Tasarım ekibinin 5-6 kişi olması, bizim sektörde önemli bir sayı. Paketin bu küçük ekipleri destekler hale gelmesi sektör açısından çok önemli" dedi.



Son dönemde en fazla ses getiren tasarımlarından birine dünyaca ünlü tasarımcı Karim Rashid'in imza attığını hatırlatan Tuna, bu üründe hem alışılagelmiş çizgilerinin dışına çıktıklarını hem de çok farklı bir materyal kullandıklarını anlattı.


Ofiste akustik ve özel alan sorunlarına yeni çözümler geliştiriyor


Teknolojinin gelişiminin yaşamın her alanını olduğu gibi ofisleri ve dolayısıyla ofis mobilyalarını da değiştirdiğini dile getiren Nuri Tuna, yeni nesil ofislerin genelde açık sistem olduğunu, kendilerinin bu açık sistemde kullanıcılara özel alanlar yaratmayı amaçladıklarını anlattı. Bankaların operasyon merkezleri, call center'lar gibi yerlerde 3-5 bin kişinin çalıştığını belirten Tuna, bu tarz işyerlerinde çalışan rahatlığını ve işin gereği ihtiyacı karşılayabilecek bir ürün grubu üzerinde çalıştıklarını, eylülde piyasaya sunacaklarını anlattı. Söz konusu işyerlerinde iki ihtiyacın öne çıktığını belirten Tuna, bunlardan ilkinin akustik, diğerinin de özel alan olduğunu söyledi. Tuna akustik sorunun sadece panellerle çözülemediğini, kendilerinin bu konuda yeni çözümler geliştirdiklerini anlattı. Ofisin 24 saat açık olduğu, çalışanların ise vardiyalı görev yaptığı durumlarda ise özel alanı sağlamakta ise tasarımın öne çıktığını kaydeden Tuna, cep telefonu şarj edebilen ofis masalarını da ürün gamlarına ekleyeceklerini belirtti.


Suudi Arabistan'da ramazan bereketi


Mobilya sektörünün, özellikle de ofis mobilyasının yüksek navlun maliyetleri nedeniyle ihracat pazarlarından zorlandığını anlatan Nuri Tuna, "Bizde de genellikle projeli işler oluyor. Bunların ihracatı da çok kolay değil. Dağıtım kanalı süreci, Avrupa ve Amerika'daki kültür biraz daha farklı. Orada genellikle üreticiler büyük işlere kendileri değil bayileri kanalıyla giriyorlar. Türkiye'de bu çok başarılı olmadı. Biz birçok noktada kendimiz olmaya çalışıyoruz. Bu da maliyetimizi artırıyor" diye konuştu. Bununla birlikte Suudi Arabistan'da, yerel bir ortakla birlikte hem ev hem de ofis mobilyası ürünlerinin bulunduğu mağaza açtıklarını anlatan Tuna, şöyle devam etti: "Mağazayı mayıs ortalarında açtık. Çok da güzel bir mağaza oldu. Talep iyi gidiyor. Temmuz - ağustos ölü geçer. Yaz döneminde orada hayat bitiyor. Ama ramazanda pozitifti çünkü iftar ile sahur arasında herkes dışarıda orada. Satışlardan memnunuz. Büyüme hedefimiz ciddi şekilde devam ediyor. Önümüzdeki yılbaşı ve ortaları gibi ikinci mağazayı, ardından da yenilerini açma düşüncemiz var."



Dünya