Tuncay Özilhan: Arazi ihalelerimiz tarafsız bir kurum tarafından yapılıyor!
Özilhan, "ihale internetten izlenebilecek şekilde canlı yayında yapılıyor. AND, ihalede farklı grupla yarışıp, en yüksek fiyatı vererek o araziyi almaya hak kazandı. İtibarımızı milyarlarca dolara değişmeyeceğimizi bilmenizi isterim. " dedi.
ANADOLU Grubu'na bağlı Adel Kalemcilik'in İstanbul Kartal'daki arazisinin satışı için geçen temmuz ayının ikinci haftasında gerçekleşen ihale... Anadolu Grubu, ihalenin tarafsız ve şeffaf gerçekleşmesi için Türkiye Sınai Kalkınma Bankası'ndan (TSKB) bu konuda hizmet almayı yeğlemiş...
İhale komisyonu, 41 milyon lira dolayında muhammen bedel belirlenen arazi için verilen 5 teklifi geçerli sayıp, internetten canlı yayınlanan açık artırma bölümüne geçti. 22 tur sonunda arazi, 56.1 milyon liralık teklifle birinci sıraya oturan Anadolu Grubu bünyesindeki Anadolu Gayrimenkul Yatırımları A.Ş.'nin (AND) oldu.
İhale sonrası şirketin küçük hissedarlarından Anadolu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Ozilhan'a şu eleştiriler ulaştı: - Adel Kalemcilik arazisinin daha yüksek fiyata satılması bekleniyordu.
Arazinin grup şirketiniz AND'yi ucuza satıldığını düşünüyoruz.
Özilhan, bunun üzerine küçük yatırımcılara yazdığı mektupta şu mesajı verdi: - Arazi satış ihalelerimiz tarafsız bir kurum ve ekip tarafından yapılıyor.
İnternetten izlenebilecek şekilde canlı yayın da yapılıyor. AND, ihalede farklı grupla yarışıp, en yüksek fiyatı vererek o araziyi almaya hak kazandı. İtibarımızı milyarlarca dolara değişmeyeceğimizi bilmenizi isterim.
AND Genel Müdürü Ali Baki Usta, ödül aldıkları Londra'daki European Property Avvards töreninde sohbet ederken Anadolu Isuzu'nun Kartal'daki arazisinin ihalesini anımsadı: - Arazi için 130 milyon lira muhammen bedel belirlenmişti. Açık artırmada biz teklifimizi 190.5 milyon liraya kadar yükselttik.
İhaleyi 191 milyon liraya Esas Holding kazandı.
İhaledeki yarış, fiyatı beklentinin üzerine çıkarmış oldu.
Ardından Adel Kalemcilik arazisi ihalesine döndü: - Adel Kalemcilik'in arazisinin "beklentiden düşük bedel le satıldığı eleştirisi yönelten küçük yatırımcılar sanırım Anadolu Isuzu arazisi ihalesini kendilerine örnek aldı. Sonuçta her iki arazi de TSKB'nin düzenlediği ihaleyle satıldı.
İki ihaleye de AND olarak girdik. Anadolu Isuzu'da ikinci en iyi teklif bizimdi, kaybettik. Adel Kalemcilik'te son ana kadar Nef'le yarıştık.
Sonra 2011 sonunda kurulan AND'nin ilk hedeflerine değindi: - AND, Anadolu Holding ve bağlı şirketlerin sanayi arsalarının dönüşümünde görev almak üzere kuruldu. Ancak, zamanla gayrimenkulün grubun ana iş kollan arasına girebileceği görüşü ağırlık kazanmaya başladı.
AND'nin ulaştığı büyüklüğü sordum: - Şu anda 500 milyon dolara yaklaşıyoruz.
2016'da gayrimenkul yatınm ortaklığına dönüşmeyi planladıklarını kaydetti: - GYO'ya dönüşme adımlarını atarken işi de büyütmemiz gerektiğini biliyoruz.
Özelleştirme ihalelerinde "ucuza satıldı" tartışmalarına çok tanık olduk...
Adel Kalemcilik örneği, halka açık şirketlerin ihalelerinin de aynı titizlikle mercek altında olduğunu ortaya koyuyor...
En büyük sorunumuz havalimanı kapasitesi TÜRK Telekom Grubu CEO'su Rami Aslan'ın katıldığı "Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı Sosyal Fayda Zirvesi" için bulunduğum New York'ta konakladığımız otelin lobisinde Başbakanlık Yatırım Ajansı Başkanı Arda Ermut ve Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı'yla karşılaştım.
Ermut ve Aycı, Birleşmiş Milletler (BM) Genel Kurulu için New York'ta bulunan Başbakan Ahmet Davutoğlu na eşlik eden heyette yer alıyordu. Aycı'ya THY'yi sordum, ciro ve kârlılıktan söze girdi: - Ciro ve kârlılıkta iyiyiz.
Büyümemiz sürüyor. 2016'da filomuza 49 yeni uçak daha katılacak. En önemli sorunumuz İstanbul'daki havalimanlarının kapasite yetersizliği.
Park yeri genişlemesine rağmen Atatürk Havalimanı ndaki kapasite yetersizliğinin bilindiğini anımsattı: - Sabiha Gökçen Havalimam'nda da kapasite yetersizliği had safhada. Tek pist, geceleri bakım için 3-4 saat kapatılıyor. Bu, bize olumsuz yansıyor.
Kendilerini 3'üncü havalimanına hazırladıklarını kaydetti: - 3'üncü havalimanı belirlenen takvimde, 2018 yılı içinde hizmete girerse, kapasite sıkıntısı biter.
Ya 3'üncü havalimanı takviminde sarkma olursa?
Hürriyet