30 / 04 / 2024

Tüp geçitten günde 120 bin araç geçecek!

Tüp geçitten günde 120 bin araç geçecek!

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın temelini attığı İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi (Avrasya Tüneli) tamamlandığında tarihi yarımadaya günde 120 bin araç gireceği tahmin ediliyor  



Avrasya Tüneli'nin temeli Başbakan Erdoğan tarafından 26 Subat'ta atıldı. Projeyle, iki kıta Göztepe ile Kazlıçeşme arasına yapılacak tünel ve karayolu ile denizin altından birbirine bağlanacak. Projenin sözleşmesi 25 şžubat 2011'de imzalandı.
Sözleşmeye göre, devlet tünelden yılda 25 milyon araç geçmesini garanti altına alıyor. Bu da günde 68 bin 500 araç anlamına geliyor. İhaleyi alan konsorsiyumun Endüstriyel İlişkiler Koordinatörü Kemal Özbelli, bu kadar araç geçmesi halinde 1 milyar 75 milyon dolarlık projeden zarar edeceklerini, ama zaten günde 120 bin araç geçmesini beklediklerini söyledi.
Uzmanlar projeye, 'İstanbul'un trafik yükünü arttıracağı', 'toplu taşımanın teşvik edilmemesi', 'imar planlarının olmaması', 'proje detaylarının bilinmemesi', 'devletin araç geçiş garantisi vermesi', 'tarihi yarımadaya zarar vereceği' gibi nedenlerle tepki göstermişti. Bu eleştirilere cevap veren Özbelli, şunları söyledi:

'Tarihi yarımadadaki yollar yeniden düzenlenecek. Yollar üç şeritten dört şeride çıkarılacak. Işıklar kaldırılacak, 'batçık'lar yapılacak, ulaşım daha işlevsel hale gelecek. Bizim hedefimiz 1. ve 2. köprü müşterisini buraya çekmek. İki yıl sonra köprülerin kapasiteleri dolacak. Denizin altında açılacak tünel, dünyada ikinci örnek olacak. Trafik akışının nasıl olacağı ile ilgili modellemeler yapıldı. CankurtaranKazlıçeşme, Koşuyolu-Göztepe arasındaki yollarda saatte 80 kilometre hızla gidilecek. 100 dakikadan fazla süren yol, 15 dakikaya inecek. Tarihi yarımadaya gitmek isteyenler, Cankurtaran'da tünelden sonra Eminönü veya diğer yerlere gidebilecek. Uzmanlara göre, günün üç saati yoğun trafik olarak hesaplanıyor ancak biz 13 saatin yoğun olacağını baz alarak modellemeler hazırladık.'

Özbelli, projede demiryolu olmamasının nedenini 'egim'e bağladı: 'Eğim nedeniyle demiryolu yapılamıyor. Zaten  Marmaray  demiryolu olduğundan buna gerek yok.'

Radikal/Serkan Ocak
 

 

 


Geri Dön