Tupperware fabrikasını Türkiye'ye taşımak istiyor!
Saklama kabı ve servis ürünleri devi ABD’li Tupperware’in Başkanı Rick Goings, Türkiye’de son 5 yılda yüzde 25 büyüdüklerini belirterek “En hızlı büyüdüğümüz ülke Türkiye. Elimde olsa Yunanistan’daki fabrikayı Türkiye’ye taşımak isterdim” dedi
Doğrudan satış yöntemiyle saklama kabı ve servis çözümlerinde marka olarak 2041’de 2.6 milyar dolar satış rakamına ulaşan ABD’li Tupperware Markalar Topluluğu’nun Avrupa, Afrika ve Ortadoğu’da en hızlı büyüdüğü ülke Türkiye.
Tuppervvare Markalar Topluluğu Yönetim Kurulu Başkanı Rick Goings, Türkiye’nin son 5 yılda ortalama yüzde 25 büyüdüğünü ifade ederek, “2011 bizim açımızdan çok iyi bir yıldı. Son 7 senedir rekor kırıyoruz. Dünyada satışımız yüzde 6-8 arası arttı.
Gelişmekte olan ülkelerde yüzde 15’e varan artış var. Türkiye’de ise 2011’de yüzde 35 büyüdük. Avrupa, Afrika ve Ortadoğu’da en hızlı büyüyen ülke Türkiye. 2012 mali yılına göre de birinci sırada” dedi.
30 YIL ÖNCE KARAR VERİLMİŞ
Tuppervare’in dünyada 17 farklı üretim merkezi olduğunu kaydeden Goings, “Genelde satış yaptığımız pazara en yakın yerde üretim yaptırıyoruz. Belli büyüklüğe geldiği zamanda o ülke ya da yakınında fabrika açarız. Avrupa’da Belçika, Fransa, Portekiz ve Yunanistan’da fabrikamız var. Yunanistan üretim kararı 30 yıl önce verilmiş. O zamanlar çok iyi bir işgücü vardı Yunanistan’da. Bugün olsa orada yapar mıydık, sanırım hayır. Elimde olsa o fabrikayı Türkiye’ye taşımak isterdim. Bu konuda hiçbir soru işareti yok” dedi.
TÜRK KADINI BÜYÜK ABLA GİBİ DAVRANIYOR
Geçtiğimiz günlerde Avrupa Birliği Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış ile görüştüklerini söyleyen Goings, “Kendisinden çok etkilendim. Türkiye’ye yabancı yatırım istiyorsam bariyerleri kaldırmalısınız, artık bariyerler kalktı. Gelecekte belki biz de yatı yaparız. Büyümeye devam ettiğimiz sürece Türkiye’d üretim fikrine açığız” diye konuştu. Goings, Türk kadınının diğerlerini de düşünerek büyük abla gibi davrandığına da dikkat çekti
Türkiye'nin doğusunda hâlâ çok saklama kabı satıldığına dikkat çeken Goings, şöyle devam etti: "Ama İstanbul'da mikrodalga ürünlerine, eğlenceli ve hayatı çabuklaştıran ürünlere ilgi daha fazla. Doğu ve Batı arasında fark var. Bir de Türk kadını renkli ürün seviyor. İstanbul'da Tuppervvare partisi yapan kadınlar yalnız evde değil, dışarıda da buluşuyor. Bir şeyler içiyor. Bu alkollü ürün de olabiliyor. Sonra çeşitli ürünlerimiz, buharla pişirme, sağlıklı yeme gibi konularda konuşuyorlar. Aslında yaptığımız, Apple'ın yaptığına çok benziyor. Biz bir saklama kabıyla başladık, onlar da Macintosh ile."
Habertürk