Turizm

Tur şirketlerine denetim yetmez, takip şart!

BATAN tur şirketlerinin oluşturduğu mağduriyeti azaltmak için ‘Seyahat Acentaları Birliği Kanunu’nda revize çalışmaları sürüyor. Ancak bazı sektör temsilcileri risklere karşı güvence sağlayacak bir fon kurulması gerektiğini söylüyor.

SON dönemlerde batan tur şirketlerinin artması Turizm Bakanlığı ve Türkiye Seyahat Acentaları Birliği’nin (TURSAB) çalışmalarını hızlandırmasını sağladı. Turizm Bakanlığı yetkilileri ile 15 gün içinde görüşüleceğini ifade eden TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy, 1618 sayılı Seyahat Acentaları ve Seyahat Acentaları Birliği Kanunu’nun revize çalışmalarının 1.5 ay içinde tamamlanarak Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik’e sunulacağını belirtti. Düzenlemeler sonrası oluşturulacak ‘Seyahat Teminat Kurulu’ ile daha sıkı denetimler yapılacağını söyleyen Ulusoy, kurulun, TÜRSAB, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı ve Hazine Müsteşarlığı yetkililerinden oluşacağını kaydetti. Özellikle internet üzerinden yapılan satışlarda birçok tüketicinin mağdur olduğunun altını çizen Ulusoy, “Bu kurul tüketicinin mağdur edilmemesi için bir takip sistemi oluşturacak. İnternet üzerinden yapılan kandırmalar sonlandırılacak. Haksız kazanç elde eden, kaçak tur düzenleyen işletmeler artık takip altında olacak. Sıkı takip ile sektördeki çürük elmalar temizlenecek. İşini düzgün yapan ön plana çıkacak” diye konuştu. Tüketiciye yapılan tatil satışlarında sunulan sigorta poliçelerinin de takip altında olacağına değinen Ulusoy, sigortasız satışların önüne geçileceğini ifade etti.


FON YOK KORUMA YOK

Turistik Otelciler, işletmeciler ve Yatırımcıları Birliği Başkanı Timur Bayındır ise Avrupa’da olduğu gibi tur şirketi ya da acentaların aldıkları paranın bir kısmını bir fonda bekletmesi gerektiğine değinerek, “Yasada yapılacak değişikliklerde bu şekilde düzenleme yok. Eğer böyle bir fon oluşturulursa mağdur tatilciler de otel işletmecileri de korunur. Bir tur şirketi batınca tatil satın alan müşteriler ortada kalıyor. Oteller almak istemiyor. Havayolu şirketleri de geri götürmüyor” dedi.


Acentaların itibarı incelenecek

KAÇAK faaliyetlerin engellenmesi amacıyla Avrupa Birliği’nden 2 milyon 156 bin Euro’luk bir fon aktarımı olduğunu dile getiren Başaran Ulusoy, “AB kriterlerine uyan bir sektör olarak bu fon bizlere sunuldu. Linked2Media adı verilen proje ile işletmelerin kurum ve marka itibarları ölçülebiliyor. Sosyal medayada yer alan 7 ayrı dildeki olumlu ya da olumsuz görüşler ayrıştırılarak acentelerin itibar analizi yapılıyor. Proje 30 Eylül 2014’te tamamlanıyor. Burada hedef acentelere gelecekte marka ve itibar analizi sağlamak” dedi.      


Hürriyet