25 / 11 / 2024

Turançlar 2016 yılında İzmir'de herşey dahil konseptli bir otel açacak!

Turançlar 2016 yılında İzmir'de herşey dahil konseptli bir otel açacak!

Sunis ismi ile yeni oteller açan ve her şey dahil sistemi ile hareket eden Turançlar, hiç her şey dahil sistemi olmayan İzmir'e de bu konseptle bir otel açacak..




Bundan tam tam 17 yıl önce Manavgat'ta bir apart otel ile turizm sektörüne adım atan Turançlar, yaptığı büyük yatırımlar ile birlikte bir oteller zincirine dönüştü. Sunis ismi ile yeni oteller açan ve her şey dahil sistemi ile hareket eden Turançlar, hiç her şey dahil sistemi olmayan İzmir'e de bu konseptle bir otel açacak. 

2000'li yılların başında Sunis Kumköy Beach ve Sunis Evren Beach'le yatınm atağına devam eden Turançlar, bu yıl başında eski adıyla Hillside Su'yu alarak Sunis Hotel Su adıyla ve yepyeni bir anlayışla hizmete açmıştı. Asteria Grubu'ndan Elita Otel'i satın alarak Sunis Elita Beach adıyla bünyesine dahil eden Turançlar, Kaş bölgesinde 70 odalı bir butik oteli 2014'te açacak. Turançlar,  İzmir  Özdere'de her şey dahil sistemle işleyecek bir oteli ise 2016 yılında açmaya hazırlanıyor. 


Turizm sektöründe son dönemde yaptıkları dev alımlarla dikkatleri üstlerine çektiklerini anlatan Sunis Hotels Yönetim Kurulu Başkanı Namık Ünal, "Küçük bir yatıRImla başladık. Ancak şu anda sektörün en hızlı oyuncularından biriyiz. 2Ö12'de Antalya Petrolofisi dolum tesislerinin olduğu arsayı satın aldık. 2013'te Hillside Su'yu bünyemize kattık, adı Sunis Hotel oldu. Bu yatınm bize 49 milyon dolara mal oldu. Aynı yıl Asteria Grubu'ndan Manavgat Elita Beach'i aldık, bu yatırım ise 42 milyon euroydu. Sunis Elita Beach Resort olarak faaliyete devam ediyor" diye konuştu. "Ben turizmi meyve bahçesine benzetirim" diyen Ünal, "Ne kadar iyi bakarsanız ilacını verirseniz, gübresini verirseniz, budamasını yaparsanız o kadar kaliteli meyve alır, para kazanırsınız. Turizm de buna benzer. Turist de meyve bahçesinin meyvesidir. Biz grup olarak çok oda ile de



Havaalanından helikopter ve limuzinle transfer 



2014 yılında Kaş'ta, 2016 yılında ise İzmir Özdere'ye iki ayrı tesis yatırımı yapacaklarını bildiren Ünal, "Kaş bölgesinde geçtiğimiz günlerde aldığımız Aqupark Oteli yıkıp yerine, 70 odalı, üstün mimari konsepti ile Akdeniz'in en güzel butik otelini yapacağız. Bu yatırımı 2014 turizm sezonuna yetiştirmeyi planlıyoruz. Kaş, arsa hariç 7-8 milyon euroluk yatınm. Odalann büyük bölümü villa olacak. Bir helikopter satın alıp, havaalanından helikopterle transfer planlıyoruz. Bir de limuzin almayı planlıyoruz" şeklinde konuştu. 


İzmir Özdere'de 120 dönümlük arsa aldıklarını da anımsatan Ünal, "Oraya aquparkı ve lunaparkı ile Ege'nin incisi bir tatil köyü kurmayı düşünüyoruz. İzmir'de her şey dahil yok, biz orada her şey dahilin en iyisini yapmak istiyoruz. Siz meyveyi eker de bakmazsanız iyi meyve alamazsınız. Her şey dahil de buna benziyor. 2016 yılında Özdere'deki tesislerimizin hizmete girmesini hedefliyoruz" diye konuştu. 


2011 yılında aile konseptinde birinci oldu 


Hizmet kalitelerini ön planda tutmaları ile turizmde ön plana çıktıklarını aktaran Ünal, şunları kaydetti: "Yatırımlarımızın hepsi benim için en doğru olanlar. Ama Kumköy Beach bizim ilk göz ağrımız onun için oranın önemi bir başka. Kumköy ve Evren Beach dünya sıralamasında ilk 10 otelin içerisinde. Evren Beach 2011 yılında Almanların kaldığı 446 bin otel içerisinde aile konseptinde dünya birincisi seçildi. Kurnkö/de 30'dan fazla ödülümüz var. Bizim tesislerimizde 365 gün hiçbir kısıtlama yoktur. Ben misafire sunduğum hizmetin bedelini alıyor muyum ona bakıyorum, misafir de ödediği ücretin karşılığını alabiliyor mu ona bakıyor. Biz misafirimize ödediği bedelin karşılığını vermeye çalışıyoruz. Şu ana kadar neredeyse sıfır şikayetle gidiyoruz. Müşteri memnuniyetimiz yüzde 97 civarlarında. Müşteri 2 euro için memnun değilse zaten bir daha gelmiyor. Böylelikle Türk turizmi kaybediyor." 


2006'dan bu yana Sunis Hotels bünyesindeki otellerin hiçbirinde fiyat indirimi için aksiyon vermediklerini kaydeden Namık Ünal şunları söyledi: "Otellerimizi tercih eden ve tekrar tekrar gelen misafir oranımız şu an yüzde 65. Ben tatilden ne bekliyorsam, misafirime de en az benim beklentim kadarını vermeliyim. Bizim cost sınırımız ve kısıtlamamız yok. Zira büfede kaliteli malzeme kullanır iseniz, misafir sunduklarınızı beğenir ve yemekler çöpe gitmez, böylelikle coştunuz da yükselmez. Tesislerimizde 125 çeşit pasta. 40 çeşit peynir. 17 çeşit zeytin görürsünüz. Her ürün, orijinalcolarak üretildiği bölgeden temin edilir. Açık büfe konseptlerimiz de bile içecek servisimiz misafirin ayağına gider. 


Turizmde 3 doğru vardır; güler yüzlü hizmet, temizlik, yiyecek ve içecek kalitesi. Bu konularda bölgenin en iyilerindeniz. Mesela Side'de Kumköy'ü kurduğumuzda 2006'da ortalama fiyat bugünkü euro hesabıyla 30 euroydu. Biz fiyatımızı yüksek tuttuk, herkes 'Bu fiyatla bu işi yürütemezler.'dedi, ama kalitemizle hizmet servis ve seçeneklerimizle bu bölgede fiyatları yükselttik. Bütün işletmeler bugün bizim fiyatlarımız seviyesine geldi. Bu Side için bir milattı." 




Duygu Şahin Durmaz / DÜNYA




Geri Dön