Genel

Turgut Aydın Holding, gayrimenkul yatırımı yapacak!

Son iki yılda Memorial'in yanı sıra A 101 ve English Home markalarını alarak yeni sektörlerle de büyüme stratejisini başarıyla uygulayan Turgut Aydın Holding, en son denizcilik ve gayrimenkul alanlarında yatırıma soyundu

Adını daha çok Memorial Sağlık Grubu ile duyuran Turgut Aydın Holding, faaliyet alanlarını genişletme kararı aldı. Son iki yılda Memorial'in yanı sıra A 101 ve English Home markalarını alarak yeni sektörlerle de büyüme stratejisini başarıyla uygulayan grup, en son denizcilik ve gayrimenkul alanlarında yatırıma soyundu.

Türkiye'nin önemli tekstil gruplarından biriyken 2000 yılında sağlık sektörüne giriş yapan Turgut Aydın Holding, bugün 'Memorial' markasını alanında önemli bir noktaya taşıma) başardı. Grup, bir hastane ile başladığı yolculuğunu 2010 sonu itibariyle dört hastaneye çıkarmış bulunuyor.

Ana faaliyet alanı olarak belirlediği bu sektörde, 2011 yılında hastane satın almaları ve işbirlikleriyle daha da büyümeyi planlayan grup, kısa süre önce bünyesine kattığı A 101 ve English Home markalanyla da agresif bir büyüm sergileyerek perakende sektöründe iddiasını da ortaya koyuyor.

Grup, diğer yandan ev tekstilinde ve bayan iç giyiminde sektörün önemli bir kısmını elinde tutan Aydın Örme şirketiyle tekstil alanındaki faaliyetlerini de devam ettiriyor. Gayrimenkul ayağında ise konut projeleriyle adını duyuruyor.

şžu günlerde İstanbul dışındaki büyük şehirlerde AVM projeleri üzerinde çalıştıklarını söyleyen Turgut Aydın Holding CFO'su Can Ersöz, iki ay kadar önce fırsat gördükleri denizcilik sektörüne de giriş yaptıklarını belirtiyor.

A 101 halka açılacak

2011 'de de ana faaliyet alanlarında hızlı bir büyüme göstereceklerinin altını çizen Ersöz, 'Holding bünyesinde altı ana firmamız var. Yan şirketlerle birlikte holding çatısı altındaki firma sayısı 13'ü buluyor. 2010'da toplam çalışan sayımız 6 bin kişiydi. 2011 sonu itibariyle grupta yaklaşık 8 bin 500 çalışanımız olacak' diye anlatıyor.

Turgut Aydın Holding, geride bıraküğımız yıl 600 milyon dolar ciro elde etti. Bu yılki ciro hedefi ise 1 milyar dolar. Faaliyet yürütüğü sektörlerde günde 260 bin kişiye hizmet sunan holdingin 2011 sonu itibari ile hizmet verdiği kişi sayısını 450 bine çıkacak. Holdingin 2011 'deki toplam yaünm tutarı ise 130 milyon dolar civarında gerçekleşecek.

Turgut Aydın Holding, knz fırsatlarını iyi değerlendiren şirketlerin başında geliyor. A 101, English Home gibi markaları saün almaları ve denizcilik sektörüne giriş yapmaları bunu kanıüar nitelikte.

Doğru zamanda alıma önem verdiklerini söyleyen Ersöz, bu nedenle kriz dö-nemlerinde grubun büyüme gösterdiğine dikkat çekiyor. 2009'un sonlarında AlOl'in çoğunluk hisselerini saün alarak gıda perakendeciliğinde hızlı bir büyüme sürecine girdiklerine değinen Ersöz, şöyle devam ediyor:
'Son iki yılda A 101'e ciddi yatırım yaptık. Biz A 101'i 300'e yakın mağazası varken aldık. 2010'u ise 725 mağaza ile kapattık. 2011'de mağaza sayımızı, 40 milyon dolara yakın bir yaürımla bin 200'e çıkarmayı hedefliyoruz. Samsun, Bursa ve Kayseri'ye de gireceğiz. A 101'in 3 bin 800 olan çalışan sayısını ise 2011'de 5 bin 500 kişiye çıkaracağız. İki yılda A 101'i yüzde 130 büyüttük. Büyüme trendini önümüzdeki üç yılda da sürdürmek istiyoruz. Hedefimiz 3 bin mağazaya gelene kadar bu trendi korumak. Gelecek üç yıl içinde A 101 'i de halka açmayı veya yabancı ortak almayı düşünüyoruz.'

83 mağazaya ulaştı

Grubun fırsat görerek satın aldığı diğer bir marka ise English Home. İl ¬han Tanacı isimli girişimcinin yarattığı bu markayı İstanbul'da üç mağazaya ulaştırdıktan sonra Turgut Aydın Holding'e satma teklifi götürdüğünü belirten Ersöz, vaptıkları araştırmalarda English Home'un güçlü bir imajı olduğunu gördükleri için bu alıma sıcak baktıklarını söylüyor.

Tekstil sektöründe üretimden perakendeye doğru bir dönüşüme gitme planlan çerçevesinde English Home'u satın almayı doğru bulduklarını ifade eden Ersöz, şunları anlatıyor:
'Bu markayı 2008'in sonunda aldık. Tekstilde üretimden perakendeye dönmek üzere bir karar almıştık. O yüzden üretimi daraltan ama ciroyu büyüten, ciroyu da üretimdeki pay yerine ticaret, al-sat ve perakende ile büyütme) planlıyorduk. Böyle bir fırsat ortaya çıkınca English Home'un pazardaki güçlü imajı nedeniyle saün almaya karar verdik. Üç mağaza ile satın aldık, 2010'u 55 mağaza ile kapattık. 2010'da bu markada yüzde 95 bir büyüme yakaladık, 2011 'de ise 83 mağazaya çıkmayı bekliyoruz.'

8 hastaneye ulaşacak
Memorial Sağlık Grubu, Turgut Aydın Holding'in güçlü olduğu ayakların başında geliyor. 11 yıllık bir geçmişe sahip olmasına rağmen sektörün önemli oyuncularından olmayı başarması nedeniyle son yıllarda yabancı yaürımcıların ilgi odağı olan Memorial, uzun süren görüşmelerin ardından geçtiğimiz ağustos ayında azınlık hisselerini İngiliz Argus Capital ve Katar Yaünm Bankası'na sattı. şžu an dört olan hastane sayısını yeni ortaklarıyla birlikte her geçen yıl artırmayı planladıklarını belirten Ersöz, 'Sağlık sektöründe yurt içinde artık satın alma yoluyla büyümeyi hedefliyoruz. 2009'da bir olan hastane sayımızı 2010'da Antalya'da bir, İstanbul'da iki olmak üzere yeni hastanelerde dörde çıkardık. İstanbul Merter'de mevcut olan Hizmet Hastanesi'nin işletmesini 10 yıllığına devir aldık. Artık Memorial Hizmet Hastanesi olarak hizmet vereceğiz. Antalya'da üç hastanesi olan bir grup ile ön alım anlaşması imzaladık.'

Denizciliğe de girdi

Memorial Sağlık Grubu, Diyarbakır'da da bir yatırım gerçekleştirdi geçtiğimiz haftalarda.
20 yıllığına Memorial tarafından kira-lanan hastane, yeni adı ve formatı ile önümüzdeki mayıs ayında hizmete açılacak. Grup tarafından, özellikle İzmir, Konya, Ankara olmak üzere diğer illerdeki fırsatlar da araştırılıyor.
Gayrimenkul sektöründe de 'Aydınlı Gayrimenkul' adıyla bir şirket kuran grup, Sur Yapı ile ortaklaşa Adapark adında bir projeye yürütüyor. Projenin iki yılda tamamlanması planlanıyor.

Grup, gayrimenkul sektörünün ardından denizcilikte de ışık görmüş olacak ki iki ay önce bu alana da giriş yapmış bulunuyor. Aydın Denizcilik' adında bir şirket kurduklarım söyleyen Ersöz, şöyle diyor:
'Kriz nedeniyle gemi fıyadarı çok düştü. O yüzden gemi alma çok önemli bir fırsat. Bu alanda çok agresif olmayacağız. Tamamıyla bir yaünm olarak düşünüyoruz. Denizcilik gördüğümüz kadarıyla istikrarlı, belli bir geliri olan, sermaye ve yönetim dengesini de iyi kurarsanız önemli riskler almadığınız bir sektör. Kenarda birikim oluşturabileceğimiz bir sektör. Her yıl ortalama bir ve ya iki gemi almayı planlıyoruz. şžu an 57 bin tonluk bir kura yük gemisi aldık. 2011 'de bir gemi görüşmemiz daha var. Gemi sayımız en fazla yedi sekiz olur. Kuru yükte istikrarlı bir şekilde büyüyeceğiz.'
Ekonomist