Turgut Aydın Holding yıl sonuna kadar 100 Eve mağazası açacak!
A101, English Home gibi perakende markalarını bünyesinde bulunduran Turgut Aydın Holding, kısa bir süre önce "Eve" markasıyla kişisel bakım ve kozmetik sektörüne girdi. Bu yılın sonuna kadar 100 Eve mağazası açılacak.
A101, English Home gibi perakende markalarını bünyesinde bulunduran Turgut Aydın Holding, kısa bir süre önce "Eve" markasıyla kişisel bakım ve kozmetik sektörüne girdi. Bu yılın sonuna kadar 100 Eve mağazası açılacak. Şirket, beş yıl içinde ise 100 milyon dolar yatırımla bin Eve mağazası açmayı planlıyor.
Holding, bu mağazalarda 4 bin 500 kişilik istihdam yaratacak.
Sağlık, tekstil, inşaat ve denizcilik sektörlerinin yanı sıra A101 ve English Home markalarıyla perakende sektöründe faaliyet gösteren Turgut Aydın Holding, perakende sektöründe yeni markalarla büyüyor. Kısa bir süre önce PizzaLazza ve Saloon Burger markalarıyla fast food sektörüne giriş yapan holdingin son yatırım alanı "Eve" markasıyla kişisel bakım ve kozmetik pazarı oldu.
Eve markasıyla şubat ayından bu yana mağaza sayısını 15'e çıkaran ve 2015 sonuna kadar 100 mağaza açmayı hedefleyen şirketin beş yıl içindeki planlan da bir hayli iddialı. Şirket yönetimi, 2019 sonuna kadar bin mağazaya ulaşmayı planlıyor.
Eve Genel Müdürü Celal Can, beş yılda 100 milyon dolarlık yatırım yapacaklarını ve 4 bin 500 kişiye istihdam yaratacaklarını söylüyor. Can, "Pazardaki en büyük iki markadan biri olmak istiyoruz. 2019 sonuna kadar 1 milyar 300 milyon TL'lik ciro hedefimiz var. Rakiplere göre daha uygun fiyatlı ve müşteriye daha yakın bir marka olacağız. Büyük bir perakende grubuyuz, satın alma gücümüz çok fazla ve bundan faydalanacağız" diye konuşuyor.
KENDİ MAĞAZALARINI AÇIYOR
Kişisel bakım ve kozmetiğin yanı sıra ev tekstili ve anne bebek ürünlerinin de yer alacağı Eve mağazaları, 4 bin çeşit ürünün olduğu ve ortalama 100-150 metrekare büyüklüğünde mağazalar olacak, ilk yıl Marmara ve Akdeniz'de büyümeyi planlayan marka, ikinci yıl Karadeniz ve iç Anadolu'ya, ardından ise tüm Türkiye'ye yayılmayı hedefliyor. Bünyesinde bilinen markaların yanı sıra private label (özel markalı) ürünlere de yer vereceklerini söyleyen Celal Can, özel markalı ürünleri altyapıyı oturttuktan sonra, 2016 yılından itibaren ürettirmeye başlayacaklarını vurguluyor.
İlk aşamada kendisi mağaza açarak büyümeyi planlayan şirket, satın almalara da sıcak bakıyor. İyi bir fırsat çıkarsa ve anlaşma sağlanması durumunda satın alma yapabileceklerini belirten Celal Can, "Bu noktada esnek bir planlamamız var. Fırsat gelir ve anlaşabilirsek satın alma yapabiliriz. Ancak öncelikle hedefimiz kendi mağazalarımızı açmak" diye konuşuyor. Şirket diğer markaları A101 ve English Home'da olduğu gibi bu markada da franchise vermeden kendisi büyümeyi tercih ediyor.
Pazar yüzde 12 büyüyor
Türkiye'de 8 milyar TL'nin üzerinde büyüklüğe ulaşan kişisel bakım ve kozmetik pazarı her yıl ortalama yüzde 12 büyüme gösteriyor. Gratis, Watsons, Flormar, Sephora, Yves Rocher gibi yerli ve yabancı markaların girmesiyle perakende tarafında hareketlenen pazarın 20l8'de 12-13 milyar TL büyüklüğe ulaşması bekleniyor.
Ekonomist