Turizm firmaları AVM’lere Arap turist getiriyor!
Kale Outlet Center AVM Müdürü Bülent Karataş, “Ağustos ayından itibaren çoğunluğu Arap turistlere hizmet verenler olmak üzere toplam 28 tur firmasıyla çalışıyoruz ve bu sayıyı her geçen artırıyoruz” dedi.
Kale Outlet Center AVM Müdürü Bülent Karataş, “Çoğunluğu Arap turistlere hizmet verenler olmak üzere toplam 28 tur firmasıyla çalışıyoruz” dedi
2013 yılını 8 milyon ziyaretçi ile kapattıklarını söyleyen Kale Outlet Center AVM Müdürü Bülent Karataş, “Ağustos ayından itibaren çoğunluğu Arap turistlere hizmet verenler olmak üzere toplam 28 tur firmasıyla çalışıyoruz ve bu sayıyı her geçen artırıyoruz” dedi.
Son 5 aylık süreçte alışveriş merkezlerini 81 bin 450 turistin ziyaret ettiğini kaydeden Karataş, “Yani bu da ayda ortalama 16 bin 290 turist demek... Bu durumdan kiracılarımız oldukça memnun” dedi.
KDM AVM Kiralama, Yönetim ve Danışmanlık Şirketi olarak Kale Outlet Center’ın yönetimini Ekim 2012’de devraldıklarını hatırlatan Karataş, “Şu an için alışveriş merkezimizin yüzde 99'u dolu. Yeni kiralamalarımızda daha çok kadın giyim markalarına önem veriyoruz” diye konuştu.
Yüzde 20 büyüme
Bu yıl ziyaretçi girişinde yüzde 15 , ciroda yüzde 20 artış hedeflediklerini kaydeden Karataş, “Düzenlediğimiz etkinliklerden ve kampanyalardan sonra otopark girişimizde yüzde 43’lük bir artış oldu” dedi.
120 mağaza var
Kale Outlet Center’ın, 80 bin metrekarelik bir alan üzerine kurulu ve 26 bin 341 metrekare kiralanabilir alana sahip olduğunu dile getiren Karataş, “ 120 mağazanın yer aldığı alışveriş merkezinin Zemin Kat’ında etkinlik sahnesi yer alıyor. Bu alanda hemen her gün etkinlik düzenleniyor” dedi.
‘Ayakkabıda doğru fiyat ve ürün şart’
2013 yılını 63 mağaza ile kapattıklarını söyleyen Arow Mağazacılık’ın CEO’su Selim Taşkın, “Bu yıl dördü yurtiçi, sekizi yurtdışında olmak üzere 12 yeni mağaza açma planımız var “dedi.
Arow’un 25 yılı aşkın bir geçmişi olan ayakkabı markası olduğunu belirten Taşkın, “ 2014 yılında daha verimli, daha sistemli bir Arow için yapılanmalarımızı tamamladık. Bu yıl daha çok moda, daha çok kalite ve uygun fiyat politikamız devam edecek” diye konuştu.
Toptan kanalında bayi sayılarını yüzde 70 büyüterek satış hedeflerini yüzde 100 artırmayı planladıklarını kaydeden Taşkın, “Arow Türkiye içindeki konumunu güçlendirirken, yurtdışında marka rekabetinde de önemli bir oyuncu olarak yol alacak. Yurtdışı mağazalarımızı Kuzey Irak, Bağdat, Azerbaycan, Hollanda ve Rusya gibi ülkelerde açmayı planladık” dedi.
‘Satış sonrası hizmet daha etkin yönetilmeli’
Ayakkabı sektöründe tüketicilerin moda ile konforu birleştirmek istediğini söyleyen Selim Taşkın, “Fiyat kavramı algılanan kalite ile doğru orantılı. Tüketiciler artık güvenilir markaları tercih ediyorlar” dedi.
Ayakkabı perakendesinde önemli olanın doğru ürünün, doğru fiyat ve doğru lokasyonda müşteriye sunulması olduğunu vurgulayan Taşkın, “Ayakkabıda satış sonrası hizmet de daha etkin yönetilmeli. Günümüzde müşteriler ayakkabıda artık daha hızlı satış sonrası hizmet bekliyor” diye konuştu.
Eylem Türk/Milliyet