Turizmci otel kirasında indirim istiyor!
Turizm sektörünün temsilcileri 2017’de Turizme Bakış etkinliğinde bir araya geldi.Turizm hedeflerinin konuşulduğu toplantıda turizmcinin otellerin kirasında indirim beklediği söylendi.
Moralsiz geçen iki yılın ardından sektöre yönelik atılan ‘teşvik’ adımlarıyla bu yıl toparlanma beklentisinin güçlendiği turizmde, erken rezervasyonda ciddi doluluk oranlarına ulaşılırken, yabancı turist için arayışlar sürüyor. Sektör, 2017’de büyük atak yaparak, 2018 yılında geçmişteki güçlü rakamlarına yeniden ulaşmayı hedefliyor. İlk beklentisi ‘moral’ olan sektör temsilcileri, yabancı turist için de ‘güvenlik’ algısının güçlenmesine ihtiyaç duyuyor.
Milliyet Gazetesi’nin Beyoğlu’ndaki “Demirören İstiklal Palas” otelinde önceki gün düzenlediği “2017’de Turizme Bakış” konulu etkinlikte sektörün önde gelen isimleri ile Milliyet’in yazar ve yöneticileri bir araya geldi.
Türkiye Turizm Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Başkanı Başaran Ulusoy, Türkiye’nin şimdilerde çok iyi pazarlanması gerektiğini söyledi.
Ulusoy, bu nedenle bakanlıklar nezdinde yapılması gereken yurtdışı tanıtımlarına sektör olarak her noktada destek vermek için çok çalıştıklarını anlatarak, “Sektörün tüm paydaşları, hepimiz aynı masa etrafında toplanıyor ve Türkiye’nin geleceği için buradayız diyoruz” dedi.
Sektörün bir ‘türbülanstan’ geçtiğini belirten Ulusoy, ‘yara almadan çıkmamız lazım’ ifadelerini kullanarak, “Devlet bize bir şey vermesin ama önümüzü açarsa tüm sektörlerin de önü açılır. Biz 40’ı aşan sektöre iş ve aş sağlıyoruz. Bizim önümüz açılırsa karpuzcunun da kağıt mendil satanın da önü açılır. Kapalıçarşı’da esnaf zor günler geçiriyor. Boş bir Kapalıçarşı mı, dolu bir Kapalıçarşı mı? Sektörün önünün açılması hepsini beraberinde getirir” diye konuştu.
Erken rezervasyon uçtu!
Yabancıların ne olursa olsun kıyı turizmiyle, sağlık turizmiyle, kongre, kültür turizmiyle mutlaka Türkiye’yi tercih ettiğini kaydeden Ulusoy, “Bu yıl 1.5 milyon Almanya’dan, 3.5 milyon Rusya’dan turist bekliyoruz. Bir dönem 1. olduğumuz kongre turizmi çok zayıfladı. Otellerin doluluğu düştü. Hep birlikte bu kaynakları yeniden canlandıracağız” ifadelerini kullandı.
8 yıl önce 10 bin kişiyle başlanan erken rezervasyonun bugün 5 milyon kişiye ulaştığını belirten Ulusoy, iç piyasada sağlanan algının yurtdışı piyasalar için de acil önlem ve desteklerle karşılığını almayı hedeflediklerini söyledi.
Turizmci ne İstiyor?
- Kruvaziyer gemilerinin yanaşma ücreti kaldırılsın.
- Çalışanların SSK primleri 1 yıl ötelensin.
- Otellerin ecrimisil, kira ve benzeri devlete ödenen bedellerinde geçici indirim yapılsın.
DEV BULUŞMA
“Demirören İstiklal Palas” otelinde düzenlenen “2017’de Turizme Bakış” konulu etkinliğe TÜRSAB üyeleri geniş çaplı katılım gösterdi. İki saatlik buluşmada Milliyet’in yazarlarının görüş ve sorularıyla şekillenen projeler ve TÜRSAB’ın yeni dönem planları da tartışıldı.
‘Önceliğimiz huzur algısı’
Prontotour Genel Müdürü Cenk Alptekin, Türkiye’nin turizmde büyük potansiyeline dikkat çekerek, ‘huzur’ algısının yerine gelmesiyle önünde başka engel kalmayacağına söyledi. Alptekin, “Bu sektörün nereden nerelere geldiğini çok iyi biliyoruz. Bundan sonra gelecek iyi günlerle Türkiye’nin önünde hiçbir şey duramaz. Çok daha iyi günler bizi bekliyor” dedi.
'Krizi fırsata çevirebildik'
Anı Tur Yönetim Kurulu Başkanı Veli Çilsal, bu dönemde turizmcilerin krizi fırsata çevirdiğini anlatarak, erken rezervasyonda belli bir talep görüldüğünü ifade etti. Hükümetten temel beklentilerinin ‘güvenlik’ algısı konusunda olduğunu belirten Çilsal, “İç pazar rayında gidiyor. Güvenlik algısı da yerine gelirse zaten ortada tek bir sorun bile kalmaz. Güvenlik tamamsa her şey tamam” açıklamasında bulundu.
Coral Travel Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Kamçı da ‘güvenlik’ sorununa vurgu yaparak, bunun için çok çalışmak gerektiğini söyledi. Travel Club Yönetim Kurulu Başkanı Kayhan Çolakel, 2019 yılından itibaren turizmde normal seviyeleri göreceklerini düşündüklerini belirterek, 2018’de ise bir toparlanma yaşanacağını dile getirdi.
‘Tatil’ teşviği!
Jolly Tur Genel Müdürü Figen Erkan, geçen yılı birçok turizmcinin eksi bütçelerle kapattığını belirtti. 2017 rezervasyonlarının daha iyi başladığını anlatan Erkan, “Şu anda fiyatlara yansımayan yüzde 15’lik bir maliyet artışı var, diğer kalemlerle birlikte tüketiciye yüzde 20’lik bir avantaj sağlıyor… En büyük sorun güvenlik. Bunun giderilmesiyle geri dönüş olacak. Tanıtım anlamında ciddi bir atak yapılmalı. Bunun dışında içeride ise her vatandaşa devletin tatil teşviği anlamında sembolik de olsa bir destek vererek, tatile özendirici olması çok önemli” diye konuştu.
‘Bölgesel tanıtım’
Anadolu’nun terör ve sınır olayları nedeniyle zor günler geçirdiğini belirten Bimaş-Akyıl Turizm’in yöneticisi patronu Mehmet Akyıl, bölgesel tanıtıma vurgu yaptı. Akyıl, “Hepimiz taşın altına elini koymalıyız. Diyarbakır özelinde iş yapan bir firma olarak, bunca güzelliğe rağmen sorunlu bir dönemde geçiyoruz. Bölgesel olarak da zor durumdayız” dedi.
Fiyatlar çok iyi...
Setur Yurt İçi ve Yurt Dışı Turlar Müdürü Yeşim Özaltay, Türkiye’nin ‘güvenlik’ algısını yeniden oluşturmasıyla başta kruvaziyer olmak üzere turizmde normale dönüşün yakın olduğunu ifade etti. Fiyatların mevcut durumda oldukça uygun olduğunu ileten Özaltay, turlara ilginin devam ettiğini söyledi.
Daha iyi bir 2018
Kappa Tur’un Başkanı Kaan İşçil, 2018’den itibaren daha iyi bir döneme gireceklerine inandığını söyledi. Türkiye’nin her kötü dönemi benzer ülkelere göre çok rahat atlattığına vurgu yapan İşçil, “Ben her şeyin belli aralıklarla böyle dönemleri olduğunu düşünüyorum. Ayrıca her şey sürekli kötü de gitmez. Bir süreç yaşıyoruz. Atlatmak için elimizden geleni yapıyoruz. Normale dönüşün artık daha yakın olduğunu düşünüyorum” diye konuştu.
‘Tüm mecralarımızla yanınızdayız’
2017’nin turizm projelerinin gündeme geldiği etkinlikte, Milliyet Gazetesi’nin gerek basılı gerek online mecradaki güçlü konumuyla bu alandaki etkisi vurgulandı. Demirören Medya Reklam Grup Başkanı Ahmet Kurşunlu, grubun tüm mecralarıyla günde 4.6 milyon kişiye ulaştığına dikkat çekerek, turizm sektörünün başarılarını duyurmak, talep ve sorunlarını iletmek için her zaman yanında olduklarını kaydetti. Kurşunlu, “Turizm sektörü zor bir dönemden geçerken biz de elimizden geleni yapmaya hazırız” dedi.
Turizmin önde gelen oyuncularını buluşturan, sektörün geleceğinin ve yeni projelerin masaya yatırıldığı etkinliğe, Demirören Medya Grubu Genel Müdürü Emrah Kurtoğlu da katıldı.
Milliyet