Turizm

Turizmciler Herşey Dahil sistemini tartıştı!

Krizantem Katya Otel’de yapılan Skal Alanya toplantısında otelcilik maliyetlerinin ayrıştırılarak tatil paketlerinin çeşitlendirilebilmesi konusu görüşüldü.


Krizantem Katya Otel’de yapılan Skal Alanya toplantısında otelcilik maliyetlerinin ayrıştırılarak tatil paketlerinin çeşitlendirilebilmesi konusu görüşüldü. Toplantıda Skal faaliyetleri ve Herşey Dahil (HD) sisteminin kendi içerisinde geliştirilebilmesi konuları görüşüldü. Skal Alanya Dönem Başkanı Mehmet Nedanlı, yılda 6 kez yapılan Skal federasyon toplantılarından birisinin Alanya’da yapılacağını duyurdu. Başkan Nedanlı, açıklamasında, 12-14 Haziran tarihleri arasında Türkiye’nin diğer 17 bölgesinden başkanların ve federasyon yönetiminin buluşacağı bir toplantı olacağını, bu toplantı sebebiyle Türkiye’de bine, dünyada da 20 bine yakın Skal üyesinin Alanya’ya davet edileceğini ifade ederek önemli bir üst düzey tanıtım çalışmasına imza atılacağını vurguladı.


“TURİST AYNI FİYATI ÖDEMEK İSTEMİYOR”

Toplantıda, otelcilik sektörünün  gider kalemleri değerlendirilerek,  maliyetlerinin ayrıştırılması ile tatil paketlerinin çeşitlendirilebilmesi konusu da görüşüldü. Tüketicilerin otel içerisinde alacağı hizmetleri kendi istekleri doğrultusunda şekillendirmek istediklerini söyleyen Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Yönetim Kurulu Üyesi ve Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili, Türkiye’de HD sisteminin bugüne değin çok ciddi gelişme gösterdiğini, ülke otelcilerinin dünya ölçeğinde sistemi iyi uyguladıklarını ve halen bu başarıyı sürdürdüklerini dile getirdi. Sili, “Maliyetleri ayrıştırarak ve misafirin talebi doğrultusunda tesis ve bölge gerçeklerini de göz ardı etmeksizin farklı paketler oluşturarak farklı fiyatlarla konseptler hazırlanabilir. Talep aşamasında misafir, yoğun kullanacağı ürünleri içeren konsepti tercih eder. Böylece misafir kullanmadığı ürün ya da hizmetlerin ücretini de ödemek durumunda kalmaz. Günümüzde misafir memnuniyeti odaklı çalışılabilmesinin gerekliliklerinden biri olarak düşündüğümüz bu çalışma aynı zamanda  doğru fiyat-maliyet-memnuniyet  ilişkisinde de bir açılım oluşturur.'' 


“KAR ARTIŞI YAPILMIYOR”

“Tur operatörleri bacağına döndüğümüzde özellikle Avrupa pazarında  en fazla yüzde 2-2 buçuklarda seyreden enflasyon varken kendi ülkemizde maliyet hesaplarını tümden etkileyen kalemlerde yüzde 12-14 kadar her sene artan bir artış söz konusu. Bu artış da tur operatörleri tarafından her sene fiyat arttırdığımıza yönelik bir serzenişin ortaya çıkmasına sebep oluyor. Otelcinin fiyatlarına yansıyan bu fark artışı kesinlikle daha fazla kar etmeye yönelik bir artış değil. HD sisteminin çeşitlendirilmesi anlamında düzenlemeler yapılabilirse, hem tur operatörü ve incoming acentalarının otel konaklama ücretlerinin artışlarıyla ilgili serzenişlerinin önemli derecede ortadan kalkmasına hem de uluslararası fiyat/hizmet rekabeti konusunda ülkemize avantaj sağlanmasına sebep olur” şeklinde konuştu.

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Alanya Bölgesel Yürütme Kurulu (BYK) Başkanı Suat Çavuşoğlu da otel işletmecileri tarafından yapılacak her türlü çeşitlendirilmiş paket fiyat tekliflerine açık olduklarını ifade etti.