Turizm

Turizmde gözler bol kazançlı pazarlarda!

Yabancı ziyaretçi sayısı 40 milyona yaklaşan Türkiye, gelecek yıl dünyanın en kalabalık ülkeleri Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin ve Güney Afrika gibi yeni pazarlardan daha çok turist çekmeye çalışacak.

Yabancı ziyaretçi sayısı 40 milyona yaklaşan Türkiye, gelecek yıl Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin ve Güney Afrika gibi yeni pazarlardan daha çok turist çekmeye çalışacak.


Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü İrfan Önal, AA muhabirine yaptığı açıklamada Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin ve Güney Afrika turizm pazarlarına daha fazla ağırlık vereceklerini bildirdi. 


Ay sonunda, başta ana turizm pazarları olmak üzere söz konusu pazarlara da açılacaklarını ve görüşmeler için bir ekiple yurt dışına çıkacaklarını anlatan Önal, "Kısa ve orta vadedeki planlarımızda özellikle dünyanın en kalabalılk ve ekonomik olarak da en üretken coğrafyaları BRICS ülkeleri Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin ve Güney Afrika'da ülkemizin tanıtımını yaparak ve fırsatlarını anlatarak oralardan turist çekmeye odaklanmış durumdayız" dedi.


Önal, yılın bu zamanlarında turizmin önemli elemanları olan tur operatörleri ve uçak firmalarıyla görüştüklerine işaret ederek, "Ağustos sonu, eylül başında pazarlarımızda faaliyet gösteren, Türkiye'ye turist gönderen hava yolu şirketleri ve tur operatörleriyle görüşmelerimiz olacak. Bu görüşmelerimizde içinde bulunduğumuz yılın gidişatı, yıl sonuyla ilgili beklentiler ve pazardaki ülkelerin gelecek yılla ilgili ülkemize yönelik planlarını dinleyip onlarla beraber yaptığımız marketing ve reklam planlamalarını gerçekleştireceğiz" diye konuştu.


-Yurt dışı reklamlarında pazarla işbirliği


İrfan Önal, söz konusu görüşmelerle Türkiye'ye bir sonraki yıl gelecek turist sayısını ve turizm endüstrisinin büyümesinin sürdürülmesini garanti altına almayı amaçladıklarını kaydetti.


Yurt dışında gerçekleştirdikleri reklam kampanyalarının stratejilerini de bu görüşmelerin sonunda belirlediklerini kaydeden Önal, "Bu sene Avrupa ülkeleri, Amerika ve Rusya'nın yanı sıra farklı coğrafyalardan 20 ülkenin tur operatörleri ve uçak firmalarıyla reklam hazırladık. Çalışmalarla aynı zamanda ortak bir hedef de yakalamış oluyoruz. Kurduğumuz bu ilişki hem Türkiye'ye kazandırıyor hem de onlara" değerlendirmesinde bulundu.


Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik'in özellikle genel müdürlüğün uluslararası ilişkiler noktasında çok etkin olmasını önemsediğini belirten Önal, yurt dışındaki pazarları belirlemeden önce geride kalan bir yılın analizini yaptıklarını ve gelecek yıl girilecek pazara da karar verdiklerini dile getirdi.


-Hedef dünyanın her yerinden turist çekmek


Tanıtma Genel Müdürü Önal, uzun vadede ise temel hedeflerinin dünyanın her yerinden turist çekmek olduğunu bildirdi. Türkiye'nin coğrafi özellikleri, iklimsel çeşitliliği, flora-fauna zenginliğiyle destinasyon olarak özgün olduğuna dikkat çeken Önal, turizmin sadece kıyı bandında kalmayıp ülkenin geneline yayılması ve yayılırken yörelerin potansiyelleri çerçevesinde gelişmesinin önemsendiğini söyledi. 


Bu potansiyellerin üzerine hassasiyetle eğildiklerini belirten Önal, özellikle Afyon-Kütahya-Eskişehir üçgeninde yer alan termal turizm fırsatlarının yurt dışındaki tur operatörleriyle görüşmelerde öne çıktığının altını çizdi. 


Öte yandan ülke topluluklarına bakıldığında son 10 yılda Türkiye'ye gelen turist sayısının en fazla arttığı ülkeler Bağımsız Devletler Topluluğu (BDT) ülkeleri oldu. BDT ülkelerini Afrika ülkeleri takip etti.


AA