Turizmde otel-AVM işbirliği!
Kız Kulesi, Beylerbeyi Sarayı, Çamlıca Tepesi, Adalar gibi mekânlarıyla turistlerin ilgi odağı olan Anadolu Yakası, alışveriş turistinin de yeni adresi oldu.
İş dünyasının konaklamak için öncelikli tercihi olan ve İstanbul Finans Merkezi'nin konumlandığı bölge, son dönemde açılan büyük AVM'ler ile ilgi olağı haline geldi. Sabah Gazetesi'nden Betül Alakent'in haberine göre, bölge otellerinde konaklayan turistler otel çalışanlarına AVM adresleri sormaya başlayınca, otellerle AVM'ler işbirliği başladı.
Turizmciler, AVM'lerin otellere, otellerin de AVM'lere turist göndermeye başladığını belirterek, "Her iki taraf için de kazan-kazan durumu oluştu" dedi. Bir turistin otalama 650 dolar gelir bıraktığını hatırlatan Hilton İstanbul Kozyatağı Genel Müdürü Burak Ektiren, "Alışveriş turisti ise 1.000 doların üzerinde gelir bırakıyor. Bu oran yurtdışında yaşayan Türk misafirlerde ise daha yüksek" diye konuştu. Anadolu Yakası'ndaki turizm değerlerini güçlü bir tanıtım çalışmasıyla öne çıkardıklarını aktaran Ektiren, "Otelimiz marka karması güçlü olan AVM'lere ve Avrupa'nın en uzun alışveriş caddelerinden Bağdat Caddesi'ne 4 km uzaklıkta. Biz de Avrupa ve Ortadoğu'dan gelen misafirlerimize bu avantajı anlattık. Bazı AVM'lere shuttle koyduk" dedi.