23 / 12 / 2024

Turizm'in ekonomiye indirekt katkısı 64 milyar dolar!

Turizm'in ekonomiye indirekt katkısı 64 milyar dolar!

DTZ Pamir&Soyuer firmasının Türkiye otel pazarı hakkında hazırladığı "Türkiye Otel Pazarı 2009" başlıklı araştırma raporuna göre Turizm'in ekonomiye indirekt katkısı 64 milyar dolar!



Türkiye turizm ve seyahat endüstrisinin GSYİH'ya direkt katkısının 2009 yılında 27 milyar ABD doları olduğu tahmin ediliyor ve 2019 yılında 50 milyar ABD dolarına erişmesi bekleniyor.

Ancak diğer sektörleri de etkilediği düşünüldüğünde gerçek etkisinin daha büyük olduğu tahmin ediliyor. Turizm ve seyahat endüstrisinin ekonomiye direkt ve indirekt toplam katkısı 2008 yılında 64 milyar ABD doları iken 2019 yılında 123 milyar ABD dolarına ulaşması bekleniyor.

Talep ve Arz
Konaklama arzı geçen on yılda yaklaşık %67 artarak 2.500 tesiste 250.000 oda sayısına erişti.
2015 yılında toplam konaklama tesisi sayısının 3.500 tesiste 365.000 odaya erişmesi bekleniyor. Konaklama talebi ise sadece turizm değil, iş amaçlı aktiviteler ve seyahatler (toplantı, konferans, fuar ve sergi) ile de artıyor. Toplam yıllık konaklama sayısı geçen on yılda %57 artış göstererek 17 milyondan 27 milyona çıktı. Ancak şehir otelleri kapsamında sadece büyük metropoller dikkate alınırsa, toplam konaklamaların yaklaşık yarısını şehir otellerinin karşıladığı söylenebilir.

Popüler turizm bölgeleri olan, Antalya ve Muğla otel arzının çoğunluğunu oluşturuyor.
Ancak şehir otelleri kapsamında, İstanbul,  Ankara  ve  İzmir  gibi büyük metropoller pazarın çoğunluğuna hakim. Ayrıca bölgesel sanayi ve ticaret merkezleri olan büyük Anadolu şehirleri, Bursa, Denizli, Gaziantep ve Konya da gelişmiş otel pazarına sahip. Arz ve talep dengesi açısından bu şehirler yeni yatırımlar açısından fırsatlar sunuyor.

Uluslararası Otel Zincirleri
Uluslararası otel zincirlerinin Türkiye'ye girişi 1955'te Hilton İstanbul ile başladı, onu Inter
Continental ve Sheraton izledi. zincirlerin ilgisi özellikle 1980'lerin ikinci yarısında artış kaydetti. Halen, dünyanın on büyük otel zincirinin dokuzu farklı markaları ile Türkiye'de faaliyet gösteriyor.

Yeni Arz
Türkiye otel pazarı, özellikle son bir kaç yıldır daha fazla ilgi çekiyor. Özellikle 3 ve 4 yıldızlı otel arzındaki eksiklik nedeniyle orta sınıf otel kategorisi yatırımcılar için daha cazip olmaya başladı. Yeni yatırımlar çoğunlukla büyük yoğunlaşıyor, fakat Anadolu şehirleri de gelecek vadediyor. Bazı uluslararası otel zincirleri yeni markalarını pazara tanıtırken, yerel gruplar da genişleme stratejilerini duyuruyor.

Beklentiler
Geçen bir kaç yıl içerisinde ekonomik koşullardaki iyileşme ile birlikte yatırımcı iştahı da arttı. Ancak, 2008'in son çeyreğinden bu yana küresel mali krizin etkisi konaklama sayıları ve doluluk oranlarında düşüşlerle birlikte hissedilmeye başladı. Sıkı kredi politikaları gelecek yeni arzı kısıtlayabilir. yandan, olumlu ekonomik senaryolar dikkate alındığında yıl sonuna kadar pazarda iyileşme bekleniyor.

Web: https://pamirsoyuer.com.tr/

 


Geri Dön