Türk dizileri konut alımına teşvik ediyor!
Türkiye dizilerinin başarısı emlak sektörünü de etkiliyor. 150 ülkeye yayılan ve yaklaşık 500 milyon izleyici tarafından izlenen Türk dizilerinin başarısı konut satışlarına da etki ediyor.
150 ülkede gösterilen Türk dizileri Türkiye’de en çok turizme ve emlak sektörüne büyük katkı sağlıyor. Gayrimenkul Danışmanı Gamze Özlü bu konuya dikkat çekerek yabancıların Türkiye'den konut alımının teşviki konusunda Türk dizilerinin önemini vurguluyor.
Ruslar ve İranlılar dizilerde gördükleri evleri istiyor
Rusya ve İran'dan en çok talebin geldiğini söyleyen Gamze Özlü, Rusların ve İranlıların konut alırken dizilerde gördükleri evleri istediklerini söyledi.
Özlü “Diziler ve sinemalar hem turizmin hem de emlak sektörünün adeta tanıtım elçiliğini üstleniyor. Özellikle son 3-4 yılda ev almak için bize başvuranlar dizilerde gördükleri evlerin modellerini ve özelliklerini istiyor. Özellikle Ruslar ve İranlılar dizilerde gördükleri lüks konutlara, konaklara büyük ilgi gösteriyor.” dedi.
Konut satışlarında %6 oranında etki ediyor
Gamze Özlü şöyle konuştu: “Artık kendi yapımlarını ve kendi yıldızlarını yaratan Türk dizi sektörünün sağladığı başarının meyvesinden gayrimenkul sektörü de yararlanıyor. Dünyaya yayılan bu diziler Türkiye’den konut alımını teşvik ediyor. Öyle ki son 4 yıl içinde bize başvuran yabancıların yaklaşık % 6’sı dizilerde gördüğü konutu satın alıyor. Buda gösteriyor ki dizi ihracatındaki artış Türkiye’de emlak sektörüne de yarıyor ve inşaat firmalarının yüzünü güldürüyor. Bu nedenle dizi ihracatındaki artışın devam etmesi Türkiye’nin konut satışındaki hedeflerini yakalamasında kolaylaştırıcı bir etken olabilir.”