Sektörel

Türk ev tekstili sektörü Heimtextil'e katıldı!

Türk ev tekstili sektörü Heimtextil'e katıldı. Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TETSİAD), 14-17 Ocak 2015 tarihleri arasında Almanya’da gerçekleşen Heimtextil Fuarı’ndan umutla döndü.

Türk ev tekstilinin kalbi, Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TETSİAD), Almanya'nın Frankfurt kentinde düzenlenen ve Türkiye'den 157 firmanın katıldığı, dünyanın önde gelen ev tekstili fuarları Heimtextil’de Türk firmalarının yoğun ilgi gördüğünü açıkladı. TETSİAD Başkanı Yaşar Küçükçalık konuyla ilgili yaptığı değerlendirmede, Türk ev tekstili sektörünün yüzde 98’ini tek çatı altında toplayan ve 12 milyar Dolar civarında üretim hacmine sahip olan TETSİAD üyelerinin fuarda gördükleri ilgi ve yakaladıkları iş potansiyelinin beklediklerinin de üstünde olduğunu söyledi. Heimtextil Fuarı’nın uluslararası niteliği ile Türk ev tekstili için önemli bir pazar ve ciro fırsatı oluşturduğunu ekleyen TETSİAD Başkanı Yaşar Küçükçalık, sektör oyuncularının yaklaşık 6 aylık siparişini bu platformda aldığını ve büyük olasılıkla şimdiden 6 aylarını doldurduklarını belirtti. 


Avrupa Ekonomisindeki Kötüye Gidiş İhracat Artışımızı Yavaşlattı

TETSİAD Başkanı Yaşar Küçükçalık ayrıca Avrupa ekonomisindeki gerilemenin Türk ev tekstili ihracatına yansıdığına değindi. İhracatının yaklaşık yüzde 50’sini Avrupa’ya yapan ve her yıl yüzde 12-13 ihracat artışı sağlayan Türk ev tekstilinin bu yıl yüzde 4’lük bir oranla yetinmek durumunda kaldığını ekleyen Yaşar Küçükçalık, bu kayıpta Avrupa’nın yanı sıra Rusya, Suriye, Irak ve İran'daki ekonomik sarsıntının da etkisine dikkat çekti.

Türk ev tekstilinin bu durum karşısında hızlı bir refleksle gözünü ABD ve diğer ülkelere çevirdiğini söyleyen TETSİAD Başkanı Yaşar Küçükçalık, ihracat artışındaki yavaşlamanın 2015 yılında pozitif yönde ivme kazanacağına inandıklarını ifade etti. 


Ev Tekstilinde Modanın Başkenti Türkiye, Hatta İstanbul

TETSİAD Başkanı Yaşar Küçükçalık, ev tekstilinde modanın başkentinin Türkiye, hatta İstanbul olduğuna inandıklarını belirtirken, Avrupa’da ihracat lideri olan Türkiye’nin dünya sıralamasında ise mevcut dördüncülüğünü ikinci sıraya yükseltmeyi hedeflediğinin altını çizdi.


TETSİAD Başkanı Yaşar Küçükçalık;

“Ekonomik sarsıntıda Uzakdoğu’ya uzanamayan Avrupalılar gözünü Türkiye’ye çeviriyor”

“Uzakdoğu ile fiyatla değil kaliteyle rekabetteyiz”

“Büyük miktarlardaki siparişlere cesaret edemeyen Avrupalılar Uzakdoğu’daki fiyat avantajını da kaybetti”

“Üç aylık siparişi 1 haftada teslim isteyen Avrupalılar tercihini Türkiye’den yana kullanıyor”

“Hız, kalite, koleksiyon üretme başarısı Türk ev tekstilini ihracatta öne çıkartıyor.”