Sektörel

Türk firmaları Heimtekstil Fuarı'ndan memnun!

Türk firmaları Heimtekstil Fuarı'ndan memnun. Almanya'nın Frankfurt kentinde devam eden Heimtekstil Fuarı' na katılan Türk firmaları, fuardan memnun olduklarını ve de yoğun ilgi gördüklerini bildirdi.

Almanya'nın Frankfurt kentinde devam eden Heimtekstil Fuarı'na katılan Türk firmaları, fuardan memnun olduklarını ve yoğun ilgi gördüklerini bildirdi. 


Almanya'nın Frankfurt kentinde düzenlenen ve Türkiye'den 157 firmanın katıldığı dünyanın önde gelen ev tekstili fuarlarından Heimtekstil Fuarı devam ediyor.


Fuara ilişkin AA muhabirinin sorularını yanıtlayan Türk ihracatçı dernekleri ve Türk firmaları fuarda beklentilerin üstünde ilgi gördüklerini ve iş görüşmelerinden memnun olduklarını aktardı. 


Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İş Adamları Derneği (TETSİAD) Genel Koordinatörü Haşim Büyükbalcı, Türk ev tekstili firmalarının yüzde 98'ini dernek çatısı altında topladıklarını ve yaklaşık 12 milyar dolar üretim hacmine sahip olduklarını söyledi.


Fuara katılan firmalarında beklentilerin üstünde bir memnuniyet oluştuğuna dikkati çeken Büyükbalcı, "Bu fuar Türk ev tekstili için de çok önemli bir fuar. Her yıl ev tekstilinde en fazla cironun yapıldığı alan bu alandır. Ev tekstilinde ciddi bir görüşme kapasitesi ve iş hacmi var. Yaklaşık 6 aylık siparişi firmalarımız burada alıyor. Büyük olasılıkla ilk 6 ayını firmalarımız burada doldurmuş olacaklar" diye konuştu.


Avrupa'daki ekonomik sıkıntıların sektörü etkilediğine dikkati çeken Büyükbalcı, "Türk ev tekstili ihracatının yüzde 50'sini  Avrupa'ya gerçekleşiyor. Biz her yıl yaklaşık yüzde 12 artış sağlıyorduk ihracatta. Bu yılki artışımız yüzde 4 civarında. Dolayısıyla artıştan bir kaybımız oldu. Bunun da en büyük nedeni sadece Avrupa değil, Rusya, Suriye, Irak ve İran'daki ekonomik sarsıntı" ifadelerini kullandı. 


Büyükbalcı, Türk firmalarının kalitenin yanında artık tasarım ve inovasyon da öne çıktığını ifade etti. 


Avrupalı firmaların özellikle tasarım konusunda taleplerini karşıladıklarını aktaran Büyükbalcı,"Sloganımız ev tekstilinde modanın başkenti İstanbul. Biz bunu savunuyoruz. Dünyada Türkiye olarak ev tekstilinde dördüncü sıradayız. İkinci sıraya kadar çıkacağımızı düşünüyoruz. Avrupa'da ise sektörde birinci sıradayız" dedi.


"Bakan Bey, her gün arayarak fuar hakkında bilgi alıyor"


Turkuaz Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı ve Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci'nin eşi Ayşen Zeybekci ise fuardan genel olarak memnun olduklarını ve bu yıl fuara direkt alıcı olarak gelen firmaların ağırlıkta olduğunu kaydetti.


Tekstil sektöründe piyasa koşullarının ve rekabet ortamının gittikçe zorlaştığını vurgulayan Zeybekci, "Kolayca taklit edilebiliyor olması ve üretim aşamalarının zorluğuna rağmen benzer teknolojiyi herkesin kullanıyor olması rekabeti zorlaştırıyor. Bu anlamda biz de bu trendleri yakalayıp, teknolojiyi daha da geliştirip Ar-Ge ve inovasyona yönelerek fark ortaya koymak zorundayız" dedi.


Fuara şirket olarak havlu ve bornoz ürün gamıyla 20 yıldır katıldıklarını dile getiren Zeybekci, Bakan Zeybekci'nin fuara çok önem verdiğini ve sürekli fuar hakkında kendisinden bilgi aldığını söyledi.


Bakan Zeybekci'nin 25 yıllık Heimtekstil geçmişi olduğunu aktaran Ayşen Zeybekci, "Bu sektörün ve sanayicinin sıkıntılarını yaşadıkları zorlukları çok iyi bilen birisi olduğu için ihracatçılarla ilgili tüm detaylara ve sorunlara hakim. Sanıyorum bu yüzden de ihracatçılarımız ve ihracatçı birliklerimiz Bakan Bey'e daha yakın hissediyorlar kendilerini" d


Şirketin tamamen ihracata yönelik çalıştığını dile getiren Zeybekci, kalitenin yanında tasarımlarla da ön plana çıkmak istediklerini ve tasarımlarının tamamının Avrupalı müşterilere hitap ettiğini belirtti.


"Türk tekstilinin yanında Türk tarihini de tanıtıyoruz"


Aydın Tekstil Yönetim Kurulu Üyesi Ali Aydın ise, fuara 25 yıldır katılım sağladıklarını ve fuardan genel anlamda memnun olduklarını ifade etti.


Özellikle ABD'den çok sayıda müşteri kazandıklarını ifade eden Aydın, "Bizim 68 ülkeye devamlı ticaretimiz var. Müşterilerle belirli bir ailevi durum oluştu. Onların isteklerini bilerek, onların istedikleri kaliteleri buraya getirerek onların beğenisine sunduk. Güzel de netice aldık" diye konuştu.


Aydın, çeşitli fuarlara katılarak Türk tekstil ürünleri yanında Türk tarihi ve kültürünü de tanıtmayı amaçladıklarını anlattı. Osmanlı ve Selçuklular'dan kalma eski binalarda kumaşlarla fotoğraf çektirerek tarihi tanıtmaya çalıştıklarını aktaran Aydın, tarihi yapılara ilişkin  müşterilerine zaman zaman katalog ve bilgi gönderdiklerini de sözlerine ekledi.


AA