Turizm

Türk firmaları kongre turizme odaklandı!

Dünya turizm gelirlerinin yüzde 30'unu oluşturan ve kısaca "MICE" (Meeting - Incentive- Congress- Event) olarak bilinen kongre, toplantı ve etkinlik turizmi, Türk firmalarının da ilgi odağı haline dönüştü.

MICE tarzı etkinliklere en fazla bütçe ayıran sektörlerin başında finans, sigorta, medya ve medikal olduğunu belirten Tourismo Group Yönetim Kurulu Başkanı Cemal Kızıltan, bu tip kurumsal etkinliklerin genel olarak çalışanların eğitimi, yönetimsel karar ve mesajların paylaşılması ile performans değerlendirmesi gibi amaçlar ile gerçekleştirildiğine işaret etti ve ekledi: "Otel yatınmları ve özel havacılık girişimlerinin de etkisiyle sektörümüzün hızla ivme kazanmasına neden oldu. 


Eğitimli ve yabancı dil bilen kişilerin de sektöre ilgi göstermesiyle bu değişim ve gelişim hızı gittikçe arttı. Nitelikli insanların sektöre sahip çıkması, iletişim, ulaşım ve konaklama hizmetlerinin gelişmesi, sektörümüzün dönüm noktalarını oluşturuyor." 


TÜRKİYE DÜNYADA 18. SIRADA 

Türkiye'deki turizm sektörünün yaklaşık 26 milyar dolar tutarında bir büyüklüğe sahip olduğunu vurgulayan Kızıltan, "MICE pazarının bu ciro içindeki payı yüzde 15 civarında. Türkiye'nin MICE kategorisinde dünya pazarındaki yerine baktığımızda ise Birleşik Arap Emirlikleri, Polonya ve hatta Hindistan'ın gerisinde, 18'nci sırada yer aldığını görüyoruz" dedi. 


"TÜRKİYE TERCİH EDİLİYOR" 

MICE amaçlı gezilerde AB ülkeleri içerisinde, ekonomik krizin süren etkileri nedeniyle yüze 15 düzeyinde bir küçülme olduğunu açıklayan Kızıltan, "Avrupa eksenli ve düşük bütçelerle hizmet veren ülkeler tercih edildiği için, Türkiye'nin bu alandaki şansı sürüyor" diye ekledi. 

Ankara Son Söz