Perakende

Türk markaları yurt dışında 4 bin 400 mağazaya ulaştı!

Yurt dışında 4 bin 400 mağazaya ulaşan Türk markalarına bu yıl MAPIC 2019 Fuarı'nda en büyük talep Avrupa ve Rusya’dan geldi...

Fransa Cannes'te 13 - 15 Kasım tarihlerinde 25’incisi gerçekleştirilen MAPIC, Türk markaları ile yabancı yatırımcıları buluşturdu. MAPIC 2019'a 80’e yakın ülkeden 9 bin civarında ziyaretçi katıldı.

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, fuarı değerlendirdi. Öncel, Türk markalarının 125 ülkede mağaza ve satış noktalarının bulunduğunu, e–ihracat ile dünyanın en ücra köşesine bile ulaştıklarını söyledi. Öncel, BMD üyesi 387 markadan 106’sının yurt dışında 4 bin 396 mağazası ve 12 bin 884 satış noktasının olduğunu belirtti.

Öncel, sözlerine şu şekilde devam etti; "Önemli bir başarı elde etmekle birlikte ne yazık ki potansiyelimizin hâlâ çok gerisindeyiz. Hak ettiğimiz yere ulaşmada tanıtımın büyük rolü olduğunu biliyoruz. Bu nedenle dünyanın önde gelen fuarlarına markalarımızın katılımını çok önemsiyoruz. MAPIC’i de tanıtım ve yeni işbirlikleri için büyük bir fırsat olarak görüyoruz. Önceki yıllarda olduğu gibi bu yılki organizasyon da çok verimli ve başarılı geçti. Markalarımız yatırımcılarla ve işbirliği potansiyelleri bulunan firmalarla yüzlerce görüşme yaptı. Özellikle Avrupa, Rusya ve Balkanlar’dan yoğun taleple karşılaştık. Başta yeme içme olmak üzere hediyelik eşya ve züccaciye markalarımızı tüm dünyada önemli fırsatlar beklediğini gözlemledik. Öte yandan Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği’nin (AYD) ev sahipliği yaptığı yemekte Türkiye standına davet ettiğim yabancı yatırımcılara markalarımızın gücünü ve potansiyelini anlatma imkânı buldum. Önümüzdeki 3 yılda e- ticaretin çarpan etkisi ile yurt dışı ciromuzu çok daha yukarılara taşıyacağımıza inanıyorum"

NEJDET AYAYDIN: HAZIR GİYİMDE ÇOK GÜÇLÜ MARKALARIMIZ VAR

Türk hazır giyim endüstrisi yıllık yaklaşık olarak 18 milyar dolarlık ihracat gerçekleştiriyor. İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Yönetim Kurulu Üyesi Nejdet Ayaydın, İHKİB’in Dört Dörtlük Planı ile hazır giyim ihracatını orta vadede 33 milyar dolara çıkarmayı hedeflediklerinin altını çizdi.

Ayaydın, şunları söyledi; "Hedefi yakalayabilmemiz için tasarım odaklı, yüksek katma değerli, markalı üretimi ve ihracatı arttırmak zorundayız. Hazır giyim ve konfeksiyonda markalı ihracatımızın payı henüz yüzde 15’i bile bulmuyor. İHKİB olarak bu oranı hızla yüzde 25’e çıkarmayı planlıyoruz. Hazır giyimde küresel bir oyuncu olmamızın yanı sıra çok güçlü markalarımız var. Markalarımızın tanıtımı ve yeni işbirlikleri geliştirebilmek için MAPIC’te Türkiye standının kuruluşunda 3 yıldır BMD’ye destek veriyoruz. 9 hazır giyim markamızın yer aldığı stant bu yıl da çok yoğun ilgi ile karşılaştı"