Türk markaları yurt dışında her gün 2 mağaza açıyor!
BMD Başkanı Sinan Öncel, Türk markalarının yurt dışında yatırım atağına başladığını söyledi. Öncel, markaların yurt dışında her gün ortalama 2 mağaza açmaya devam ettiğini belirtti.
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, markaların yurt dışında her gün ortalama 2 mağaza açtıklarını söyledi. Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre; Öncel "Haziran sonu itibarıyla 125 ülkede toplam 4 bin 396 mağazamız ve 12 bin 884 satış noktamız bulunuyor. Markalarımızın yılın ikinci yarısında da aynı hızla devam edeceklerine ve yıl sonunda yurt dışı mağaza sayımızın 5 bin sınırına yaklaşacağına inanıyorum. Başka bir ifade ile sınırlarımızın ötesindeki mağaza sayımızı 3 yılda yaklaşık yüzde 100 artırmış olacağız." diye konuştu.
Başta hazır giyim olmak üzere perakende sektöründen firmaların katılımıyla kurulan BMD, iletişim, optik, mobilya, ayakkabı, küçük mutfak ürünleri, kozmetik, aksesuar, ev tekstili ve dekorasyonu, çok katlı mağazacılık gibi alanlardan firmalarla üyelerinin sektörel dağılımını çeşitlendirip Türkiye'nin en tanınmış, marka değeri en yüksek kurumlarını bünyesinde yer alıyor.
Yurt dışında bulunan mağaza sayısını 3 yılda yaklaşık yüzde 100 artıran BMD üyesi markalar, sınır ötesi büyümeyi hedef alıp rotayı yurt dışına çevirdi.
BMD üyesi markaların yurt dışında en çok mağaza açtığı ülkeler arasında 636 mağaza ile Rusya başı çekerken, Rusya'yı, 320 mağaza ile Kazakistan, 294 mağaza ile Suudi Arabistan, 219 mağaza ile Romanya ve 213 mağaza ile Irak izliyor.
- "Markalarımız ekonomimizin 'özel kuvvetleri' gibi çalışıyor"
BMD Başkanı Öncel, Türk markalarının, yılın ilk yarısında yeni üye katılımları ve mevcut üyelerin yatırımlarıyla yurt dışı mağaza sayısını 4 bin 396’ya yükselttiğini söyledi. Öncel, Türk markalarının en çok mağazasının olduğu ülkelerde Rusya'nın açık ara önde olduğunu sözlerine ekledi.
İç pazarda yer alan doygunluk ve yüksek maliyetler nedeniyle markaların son yıllarda yurt dışında bulunan fırsatları değerlendirmeye odaklandığını söyleyen Öncel, şu açıklamalarda bulundu:
"BMD üyesi markalarımızın 2016'da yurt dışında toplam 2 bin 500 mağazası vardı. Ekonomimizin 'özel kuvvetleri' gibi çalışan markalarımız, sınırlarımızın ötesinde 2017'de 650, 2018’de 850 yeni mağaza açtı. 2019’a başlarken üyelerimizin yurt dışında 4 bin civarında mağazası vardı. Küresel ticaretteki belirsizlikler nedeniyle 2019 için biraz temkinli bir projeksiyon yapmış ve yurt dışında en az 500 yeni mağaza açılacağını öngörmüştük. İlk 6 ayda öngörümüzün çok üstünde bir performans ortaya koyduk. Tıpkı geçen yıl olduğu gibi bu yılın ilk yarısında da markalarımız yurt dışında her gün ortalama 2 mağaza açmaya devam etti. Haziran sonu itibarıyla 125 ülkede toplam 4 bin 396 mağazamız ve 12 bin 884 satış noktamız bulunuyor. Markalarımızın yılın ikinci yarısında da aynı hızla devam edeceklerine ve yıl sonunda yurt dışı mağaza sayımızın 5 bin sınırına yaklaşacağına inanıyorum. Başka bir ifade ile sınırlarımızın ötesindeki mağaza sayımızı 3 yılda yaklaşık yüzde 100 artırmış olacağız."
- Türk markaları en çok Rusya'da mağaza açıyor
Türk markalarının en çok rağbet gösterdikleri ülkenin Rusya olduğunu anlatan Sinan Öncel, BMD üyelerinin Rusya'da 636 mağazası olduğunu sözlerine ekledi.
Kazakistan, Suudi Arabistan, Romanya, Irak, Ukrayna, Azerbaycan, İran, Fas ve KKTC'nin ilk 10'daki diğer ülkeler olarak sıralandığını kaydeden Öncel, yurt dışında bulunan 4 bin 396 mağazanın yüzde 55’inin söz konusu 10 ülkede bulunduğunu kaydetti.
Öncel, BMD olarak her yıl düzenledikleri yurt dışı açılım toplantıları ile markaların oldukları ülkelerde ve farklı ülkelerdeki fırsatları değerlendirmeleri için rehberlik yapacaklarını söyledi.