Genel

Türk mobilya sektörü 2013 yılı hedefinin üzerine çıktı!

Türk Mobilya Sektörü 2013 Yılını Hedefinin Üzerinde Çıkarak Yüzde 18 ’ lik Artışla Kapattı Günden güne ihracatı büyüyen Türkiye, mobilya sektöründe dünyada iddialı bir noktaya ulaşıyor...

Türk Mobilya Sektörü 2013 Yılını Hedefinin Üzerinde Çıkarak Yüzde 18’lik Artışla Kapattı

Günden güne ihracatı büyüyen Türkiye, mobilya sektöründe dünyada iddialı bir noktaya ulaşıyor. Geride bıraktığımız 2013 yılını yüzde 18’lik bir artışla 2 milyar 180 milyon Dolarlık ihracat gerçekleştiren Türk mobilya sektörü 2014 yıl sonu hedefini yüzde 20’lik bir artışla 2 milyar 600 milyon Dolar’a çıkartmayı hedefliyor.


Geride bıraktığımız 2013 yılında tümüyle işlerine odaklanan Türk mobilya sektörü istikrarlı olarak çalışmalarını sürdürdü. Tasarım ve istihdam yolunda emin adımlarla ilerleyen Türk mobilyacıları yerli ve yabancı tüm fuarlara da katılım gösterdi. Mobilyada üretim ülkesi olmanın yanı sıra marka ülke olmayı da hedefleyen Türkiye, tasarıma da ağırlık veren üreticilerle atağa geçti öyle ki mobilyada dünyada marka olan ülkeler ile kalite, tasarım ve fiyattaki rekabetini her geçen gün artırdı.

Geride bıraktığımız 2013 yılında, yılsonu ihracat rakamını  yüzde 18’lik bir büyümeyle 2 milyar 180 milyon Dolar’a çıkardı. 2014 yılsonu için yüzde 20’lik bir artış hedefleyen Türk mobilya sektörü 2014 ihracat rakamının ise 2 milyar 600 milyon Dolar olmasını hedefliyor. 

Geride bıraktığımız 2013 yılında ciddi bir büyüme gösteren Türk mobilya sektörünün 2014 yılında da yükselişini sürdürmeye devam edeceğini belirten Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği MOSDER Başkanı Ahmet Güleç, 2013 yılında Türk mobilya sektörünün bir önceki yıla da oranla başarılı bir yıl olarak geride kaldığını ifade ediyor. 

2013 yılını hedefinin üzerine çıkarak 2 milyar 180 milyon Dolarlık ihracat rakamıyla geride bırakan Türk mobilya sektörü her geçen gün büyümeye devam ediyor. Mobilyada üretim ülkesi olmanın yanı sıra marka ülke olmayı da hedefleyen Türk mobilyacıları tasarıma da ağırlık veren üreticilerle atağa geçerek dünyada marka olan ülkeler ile kalite, tasarım ve fiyattaki rekabetini her geçen gün artırmaya devam edecek.