Perakende

Türk mobilya sektörü yeni pazarlara odaklandı!

Türk mobilya sektörü 10 milyar dolar olan 2023 ihracat hedefi için ABD başta olmak üzere yeni pazarlara odaklandı.

İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Ahmet Güleç, sektörleri için 10 milyar dolar olan 2023 ihracat hedefi için ABD başta olmak üzere yeni pazarlara odaklandıklarını bildirdi. 


Güleç, yaptığı yazılı açıklamada, son yıllarda, Türkiye mobilya sektörünün, üretim ve ihracat rakamlarında büyük artışlar sağlandığını, artış trendinin 2003 yılından bu yana her yıl dış ticaret fazlasını da artırdığını belirtti. 


Bölgedeki istikrarsız pazarlara karşın mobilya sektörünün ivmesinin artan şekilde sürdüğüne işaret eden Güleç, 10 milyar dolar olan 2023 ihracat hedefi için yeni pazarlara odaklandıklarını, bunun da başında ABD'nin geldiğini aktardı. 


Türk mobilya sektörü ihracatı 2023 hedeflerine göre 10 milyar dolara yükselecek


Güleç, Türk mobilya sektörü ihracatının, 2014 yıl sonu rakamlarına göre 2,4 milyar dolar olarak gerçekleştiğini, doğru bir pazarlama stratejisi uygulanması halinde bu rakamın, 2015 yılı sonunda 3 milyar dolara ulaşmasını planladıklarını, 2023 hedeflerine göre de 10 milyar dolara yükseleceğini kaydetti. 


Mobilya sektörünün, gerek üretim gerek ihracat rakamlarıyla son yıllarda ciddi bir ivme kazandığını ifade eden Güleç, şöyle devam etti: 


"Dış ticaret fazlası veren bir sektör olan mobilyacılık, 2014'te bölgedeki tüm olumsuz gelişmelere rağmen büyük bir başarı gösterdi. Mobilya sektörünün aynı performansı bu yıl da koruyacağını düşünüyorum. Yurt dışı açılımlarında yeni gelişen ve hedef pazarlar üzerine odaklandık. Bunların başında da ABD geliyor. O bölgedeki insanların hem mobilya değişim periyodu çok daha hızlı hem de iyi tasarıma ilgi büyük." 


Türkiye'de de mobilya değişim sürelerinin şartlara bağlı olarak değiştiğini vurgulayan Güleç, tüketicilerin yaklaşık 10 yılda bir mobilya değiştirdiğine dikkati çekti. 


"Sektörün üretimi 2014 yılında 500 bin tona ulaştı" 


Ahmet Güleç, mobilya değişim süresinin bölgelerin coğrafi, sosyolojik ve kültürel özelliklerine göre farklılık gösterdiğini belirterek, metropollerdeki hızlı yaşam kültürü ve konut sektöründeki hareketlilik dolayısıyla tüketim alışkanlıklarının da değiştiğini ifade etti. 


Sektör üretiminin 2014 yılında 500 bin tona ulaştığına ve 15 yıl öncesine göre sektörde yüzde 120'lik bir gelişme görüldüğüne dikkati çeken Güleç, bu gelişmelerin yıllık 2,3 milyar TL'lik hacimle, Türk karton ambalaj sektörünü dünya genelinde ilk 5'e yükselttiğini hatırlattı. 


Son yıllarda birçok sektörde küresel pazarlara entegre olan Türkiye'nin, karton ambalaj sektöründe de özellikle Doğu Avrupa ve Balkanlar ile ticari ilişkisini önemli ölçüde geliştirdiğini vurgulayan Güleç, şunları kaydetti: 


"Kağıt, karton ve ambalaj sektörünün 2023 yılı için öngörülen 7 milyar dolarlık üretim hedefine ulaşmasını bekliyoruz. Türkiye son 12 yılda düşük teknoloji düzeyinden orta teknoloji düzeyine geçti. Makro iyileşmeler ve teknolojiye yapılan yatırımlar sektörlerimizin kapasitesini ve kalitesini artırdı. Bu iyileşmeyi en net gördüğümüz sektörlerden birisi de karton ambalaj sektörü. Bu süreçlere, TİM ve ihracatçı birliklerimizin katkıları da önemli. İlk kez ihracat yapan firmaların desteklenmesi, personel eğitimi ve yeni pazarlara açılım konusunda birliklerimiz önemli destekler sağlıyor." 


Dünya