Türk mobilyacılar Mısır'da mağaza arıyor!
Türk mobilya markalarının etkili olduğu pazarlardan Mısır da siyasi dengelerin yerine oturmasıyla ekonomide canlanma başladığı, Türk mobilyacıların bu ülkede yeni mağazalar açmak için çalışma yürüttüğü bildirildi
Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) Başkanı Ramazan Davulcuoğlu, AA
muhabirine yaptığı açıklamada, Hükümetin sıfır sorun politikasıyla Ortadoğu ve
Afrika pazarlarına yaptığı ihracatı hızla artıran mobilya sektörünün bu
ülkelerdeki siyasi gerginlikler nedeniyle ticarette kısa bir duraklama yaşadığını
ifade etti.
Bu ülkelerden Irak 'a yapılan ihracatın eski canlılığıyla devam ettiğini,
Libya ve Suriye pazarlarının ise iş yapılamaz noktada olduğunu belirten
Davulcuoğlu, Libya pazarının tamamen kapandığını, bayilerden haber
alamadıklarını, Suriye 'nin 'yarı çalışır' durumda olduğunu ancak mobilya
bayilerine ürün gönderilemediğini ifade etti.
Mısır 'da ise yeniden canlanma emarelerinin bulunduğunu, firmaların tekrar
yüklemelere başladığını kaydeden Davulcuoğlu, şöyle konuştu:
'Mısır 'da dengelerin yerine oturmaya başlamasıyla ekonomi de canlandı.
Oradaki bayilerimizden yeni siparişler gelmeye başladı. Türk marka yöneticileri
de Mısır 'a giderek yeni projeksiyonlar belirlemeye çalışıyor. Bayilerimiz yeni
mağaza açma taleplerini iletiyor. Bir çok Türk markası, bu ülkede yeni mağaza
açma arayışına başladı.'
TÜRK MARKASI
Davulcuoğlu, Ortadoğu halklarının Türk markalarına artan bir ilgisinin
söz konusu olduğunu, kargaşa ortamı yatıştıkça bu ülkelerde daha fazla sayıda
mağaza açılacağını, sektörün bu coğrafyaya yaptığı ihracatı katlayarak
artıracağından şüphe etmediğini kaydetti.
Mısır 'daki bayilerin artık mağaza açma talebinin yanı sıra Mısır ve
Afrika pazarı için ortak üretim yapma tekliflerini iletmeye başladığını anlatan
Davulcuoğlu, 'Mısır 'da yeni siyasi sistem iş dünyasını daha kararlı ve kendine
güvenir hale getirdi. Afrika pazarı için ortak yatırım teklifleri gelmeye
başladı. Bunları değerlendiriyoruz' diye konuştu.
'KRİZ OLURSA FIRSAT DA çIKAR'
Ortadoğu 'daki durgunluk nedeniyle bir çok markanın alternatif pazarları
değerlendirdiğini ifade eden Davulcuoğlu, Avrupa 'da kriz endişelerinin de yeni
fırsatlar yaratabileceğine dikkat çekti.
Davulcuoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:
'(Krize rağmen büyürüz) demiyoruz. Ancak bu durum da bazı fırsatlar
yaratacaktır. Yunanistan, Bulgaristan, Romanya gibi ülkelerden son dönemde
siparişlerin Türk firmalarına kaymaya başladığını gözlüyoruz. Buradaki alıcılar,
İtalyan ve Alman mobilyalarına göre daha ekonomik ve daha hızlı üretim yapabilen
Türk markalarını tercih etmeye başladı. Rekabetçi gücümüzü daha iyi
kullanacağımız bir döneme giriyoruz.'
Sektörün 2011 yılında ihracatta yüzde 20, iç pazarda ise yüzde 10 büyüme
öngördüğünü, ilk 6 ay sonuçlarının hedefe uygun gittiğini ifade eden Davulcuoğlu,
büyük bir kriz dalgası yaşanmadığı taktirde rakamların bu civarda
gerçekleşeceğini ifade etti.
İhracat yaptığı ülkelerde hızla mağazalaşan Türk mobilya firmaları, 2010
yılında 178 ülkeye 1,4 milyar dolar ihracat yaptı. Sektörün toplam üretiminin ise
9,5 milyar dolar seviyesinde olduğu tahmin ediliyor.
AA