Genel

Türk mobilyacılar Mısır'da mağaza arıyor!

Türk mobilya markalarının etkili olduğu pazarlardan Mısır ’da siyasi dengelerin yerine oturmasıyla ekonomide canlanma başladığı, Türk mobilyacıların bu ülkede yeni mağazalar açmak için  çalışma yürüttüğü bildirildi

                Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) Başkanı Ramazan Davulcuoğlu, AA
 muhabirine yaptığı açıklamada, Hükümetin sıfır sorun politikasıyla Ortadoğu ve
 Afrika pazarlarına yaptığı ihracatı hızla artıran mobilya sektörünün bu
 ülkelerdeki siyasi gerginlikler nedeniyle ticarette kısa bir duraklama yaşadığını
 ifade etti.
                Bu ülkelerden Irak 'a yapılan ihracatın eski canlılığıyla devam ettiğini,
 Libya ve Suriye pazarlarının ise   iş yapılamaz noktada olduğunu belirten
 Davulcuoğlu, Libya pazarının tamamen kapandığını, bayilerden haber
 alamadıklarını, Suriye 'nin 'yarı çalışır' durumda olduğunu ancak mobilya
 bayilerine ürün gönderilemediğini ifade etti.

                Mısır 'da ise yeniden canlanma emarelerinin bulunduğunu, firmaların tekrar
 yüklemelere başladığını kaydeden Davulcuoğlu, şöyle konuştu:
                'Mısır 'da dengelerin yerine oturmaya başlamasıyla ekonomi de canlandı.
 Oradaki bayilerimizden yeni siparişler gelmeye başladı. Türk marka yöneticileri
 de Mısır 'a giderek yeni projeksiyonlar belirlemeye çalışıyor. Bayilerimiz yeni
 mağaza açma taleplerini iletiyor. Bir çok Türk markası, bu ülkede yeni mağaza
 açma arayışına başladı.'

                TÜRK MARKASI

                Davulcuoğlu, Ortadoğu halklarının Türk markalarına artan bir ilgisinin
 söz konusu olduğunu, kargaşa ortamı yatıştıkça bu ülkelerde daha fazla sayıda
 mağaza açılacağını, sektörün bu coğrafyaya yaptığı ihracatı katlayarak
 artıracağından şüphe etmediğini kaydetti.
                Mısır 'daki bayilerin artık mağaza açma talebinin yanı sıra Mısır ve
 Afrika pazarı için ortak üretim yapma tekliflerini iletmeye başladığını anlatan
 Davulcuoğlu, 'Mısır 'da yeni siyasi sistem iş dünyasını daha kararlı ve kendine
 güvenir hale getirdi. Afrika pazarı için ortak yatırım teklifleri gelmeye
 başladı. Bunları değerlendiriyoruz' diye konuştu.

                'KRİZ OLURSA FIRSAT DA çIKAR'

                Ortadoğu 'daki durgunluk nedeniyle bir çok markanın alternatif pazarları
 değerlendirdiğini ifade eden Davulcuoğlu, Avrupa 'da kriz endişelerinin de yeni
 fırsatlar yaratabileceğine dikkat çekti.
                Davulcuoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:
                '(Krize rağmen büyürüz) demiyoruz. Ancak bu durum da bazı fırsatlar
 yaratacaktır. Yunanistan, Bulgaristan, Romanya gibi ülkelerden son dönemde
 siparişlerin Türk firmalarına kaymaya başladığını gözlüyoruz. Buradaki alıcılar,
 İtalyan ve Alman mobilyalarına göre daha ekonomik ve daha hızlı üretim yapabilen
 Türk markalarını tercih etmeye başladı. Rekabetçi gücümüzü daha iyi
 kullanacağımız bir döneme giriyoruz.'

                Sektörün 2011 yılında ihracatta yüzde 20, iç pazarda ise yüzde 10 büyüme
 öngördüğünü, ilk 6 ay sonuçlarının hedefe uygun gittiğini ifade eden Davulcuoğlu,
 büyük bir kriz dalgası yaşanmadığı taktirde rakamların bu civarda
 gerçekleşeceğini ifade etti.
                İhracat yaptığı ülkelerde hızla mağazalaşan Türk mobilya firmaları, 2010
 yılında 178 ülkeye 1,4 milyar dolar ihracat yaptı. Sektörün toplam üretiminin ise
 9,5 milyar dolar seviyesinde olduğu tahmin ediliyor.
AA