Sektörel

Türk mobilyası Hindistan pazarında!

İstanbul Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği, bu yıl Hindistan’ın önemli ticaret merkezi Mumbai’de düzenlenen ‘Index International Interiors and Design Event’e damgasını vurdu.

İstanbul Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği, bu yıl Hindistan’ın önemli ticaret merkezi Mumbai’de düzenlenen ‘Index International Interiors and Design Event’e damgasını vurdu. Organizasyon kapsamında Suudi Arabistan ve Ortadoğu ülkeleri başta olmak üzere, Uzakdoğulu ve Avrupalı şirketlerle de iş birliği bağlantıları kuruldu.


Türkiye’nin en geniş ulusal katılımı gerçekleştirdiği organizasyonda, Mumbai Başkonsolosu Erdal Sabri Ergen, Mombai Ticaret Ataşesi M. Göktuğ Bayrı, Mombai Ticaret Ataşesi Salih Ünver, İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Ahmet Güleç ve Başkan Yardımcısı Zeki Şahin ile birlikte Türk standının açılışı gerçekleştirdi.


Organizasyon çerçevesinde düzenlenen toplantıda Ergen, Ekonomi Bakanlığı’nca hedef pazar olarak belirlenen Hindistan’a gerçekleştirilen katılım için yönetim kurulu nezdinde Başkan Ahmet Güleç’e teşekkürlerini sundu. Ahmet Güleç de yaptığı konuşmada ihracat yönlü büyüme politikası ve Ekonomi Bakanlığı’nın ortaya koyduğu strateji doğrultusunda devletin desteğiyle keşfedilmemiş pazarlarda boy göstermeye devam edeceklerini belirtti.


4 günde 1.376 iş görüşmesi gerçekleştirildi 

Ülkenin en prestijli ve köklü sektörel uluslararası etkinliği olan fuar kapsamında katılan URGE Grubu ilgi ile karşılandı.15 üye firmaya ait stantlardan oluşan milli stantta 4 gün boyunca toplam 1.376 iş görüşmesi gerçekleştirildi.


Fuar ziyaretçileri arasında Suudi Arabistan başta olmak üzere Ortadoğu ülkelerinden, İngiltere, İspanya ve Uzakdoğu ülkelerinden önemli satın almacılar da bulundu. Bunun yanı sıra, Hindistan mobilya pazarının temel aktörleri olan ve ülke çapında tanınan, inşaat şirketleri ve büyük mobilya ithalatçıları Türk ürünlerine büyük ilgi gösterdi.


Gerçekleşen iş görüşmeleri sonucunda katılımcı firmalar, başta ilk defa girdikleri yeni pazardaki bilinirliklerinin artmasının yanında, doğrudan ürün satışı, bayilik ve proje bazlı ortaklık kurulması konularında kurdukları bağlantılar nedeniyle memnun olduklarını ifade etti. Görüşmelere katılan, Hindistanlı satın almacılar ise sergilenen ürünlerin pazardaki eksikliğini dile getirerek, Türk firmaların Hindistan pazarına gereken önemi vermediğini ve Türk üreticileri ülkelerinde daha fazla platformda, daha geniş katılımlarla görmek istediklerini belirttiler.


Hürriyet