Sektörel

Türk müteahhitler dünyanın birçok yerinde proje yapıyor!

Avrupalı Uluslararası Müteahhitler Birliği Genel Kurulu, 4-6 Ekim’de İzmir’de düzenlendi. Toplantıda konuşan Türk Yapı Malzemeleri Komitesi Başkanı Serdar Urfalılar, ''Türk müteahhitler dünyanın birçok yerinde proje yapıyor'' dedi.

Her yıl iki kez düzenlenen Avrupalı Uluslararası Müteahhitler Birliği Genel Kurulu, 4-6 Ekim tarihleri arasında İzmir’de gerçekleşti. Toplantıya 11 ülkeden 85 katılımcı katıldı. 

Türk yapı sektörünün gücünün vurgulandığı toplantıda, alternatif pazarlar, finansman çeşitliliği konuları ön plana çıkarıldı. Toplantıda, Dünyada Altyapı Geliştirmesi için Alternatif Finansman Seçenekleri’ konuşuldu.

Müteahhitlerin hedef pazar olarak defalarca dile getirdiği Afrika ve Orta Doğu bölgelerinde büyük projeler için imkân olduğunun vurgulandığı toplantıda, bankacılık sistemlerinin yabancı yatırımlar için yetersiz kaldığı veya politik atmosferden dolayı kur dolaylı yatırımların bekletildiği belirtildi. 

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) bünyesinde faaliyet gösteren Türk Yapı Malzemeleri Komitesi Başkanı Serdar Urfalılar, genel kurul toplantısını değerlendirdi. Genel Kurul’a birçok sektör temsilcisi ve başkanın katılım sağladığını söyleyen Urfalılar, “11 ülkeden katılım gerçekleşti. Müteahhitler, gelemeyenlerin pişman olacakları bir hafta sonu geçirdiklerini bizlere söylediler. Bizler için de çok verimli bir genel kurul oldu. Türk yapı malzemelerinin kalitesi ve gücünü anlattık. Ayrıca Turkish  Construction Materials standımızı ziyaret eden Eximbank Başkanı’na, Türk Müteahhitler Birliği Başkanı ve yardımcılarına ve EIC Başkanı’na da teşekkür ederim” dedi.

Alternatif finansman seçenekleri

Alternatif finansman seçenekleri hakkında açıklamalarda bulunan Urfalılar, alternatif finansman seçenekleri gibi önemli hususun günümüzde büyük işler yapan müteahhitlerin özel-kamu işbirliği projelerinde en önemli konu olduğunu söyledi. Başkan Urfalılar, şu şekilde konuştu: “Türk müteahhidi, dünyanın birçok yerinde proje yapıyor. Açıkçası bugün bir gurur tablosuna şahit oldum. Toplantıda Summa Group, Yapı Merkezi, Gülermak, Haşemoğlu İnşaat, YDA İnşaat, Doğuş İnşaat, Nurol İnşaat, Tekfen İnşaat, Yüksel İnşaat ve Yenigün İnşaat firmaları buradaydı. Hatta sunumlar bile yapıldı. Yapılan sunumlarda, Türk firmalarının projelerinde birçok müteahhidin alamadığı risklerle girdiği pazarlarda alternatif finansal çözüm seçenekleri gösterildi. Büyük risk diyorum çünkü gidilen ülkeler diğer Avrupalı müteahhitlerin kolay yakınlık kuramadığı ülkeler.”

Türk Yapı Malzemeleri en iyiler arasında

Türkiye'nin hem kültürel hem de coğrafi olarak en yakın konumda bulunduğunu söyleyen Urfalılar “Türk Yapı Malzemeleri, Avrupa standartlarında ve dünya enleri arasında yer alıyor. Tercih edilmemesi gibi bir endişemiz yok. Sadece bilinmemesi ve farkında olunmaması bizi şu anki ndurumumuzdan öne götüremiyor. İki yıl önceki genel kurulda yaptığımız konuşmada kendilerini Türkiye Müteahhitler Birliği ile beraber Türkiye’ye davet etmiştik. Bu sene de gerçekleştirdiğimiz konuşmamızda gündemimizde enlerimiz vardı. Sunum sonrası, Portekizli ve Belçikalı firmalar bizzat bizimle görüşerek ülkelerindeki müteahhit firmalarla bir araya gelebileceğimiz organizasyon yapmamız gerektiğini söylediler” açıklamasında bulundu.

Türk yapı malzemeleri ihrcatında yüzde 40'lık artış

Yapı malzemeleri sektörü ile ilgili konuşan Urfalılar, ihracat rakamlarında yüzde 40'lık artışın görüldüğünü söyledi. Urfalılar, “Alt ürün gruplarında değerde en fazla ihracat artışı olan ürün grupları demir-çelik çubuk profil, tel örgü, çit ve borular oldu. Sektörün Ocak-Eylül ihracat rakamlarına baktığımızda miktarda yüzde 4, değerde de yüzde 18 civarında artış bulunuyor” dedi. Türkiye ihracatında yapı malzemelerinin miktar artışının çok üzerinde değer artışı olduğunun altını çizen Urfalılar, “Rakamlardan da görüldüğü üzere artık daha katma değerli ürünler yapmaya başladık. Cari fazla veren sektörümüzün ihracatı daha da artacaktır. Alt ürün gruplarında 2018 yılının başından beri geçtiğimiz senenin aynı zaman dilimleri kapsamında değerde en fazla ihracatı yapılan ürünler prefabrik yapılar, asansörler ve duvar kağıtları olurken değerde düşüş yaşayan tek ürün yüzde 3 oran ile işlenmiş taşlar oldu” açıklamasında bulundu.

 

Türkiye uluslararası inşaat sektöründe marka oldu!