Türk restoranlarının dünyaya açılması için teşvik istendi!
Hong Kongda düzenlenen Houseware Faire (Mutfak Gereçleri Fuarı) katılan işadamları, en büyük rakiplerinin İtalya olduğunu belirterek, Dünyanın her yerinde güzel İtalyan restoranı var. Türk restoranlarının yurtdışında teşvik edilmesini istiyoruz" dedi
Hong Kongda düzenlenen Houseware Faire (Mutfak Gereçleri Fuarı) katılan işadamları, en büyük rakiplerinin İtalya olduğunu belirterek, Dünyanın her yerinde güzel İtalyan restoranı var. Türk restoranlarının yurtdışında teşvik edilmesini istiyoruz. Bunun ihracata büyük katkısı olur dedi.
İSTANBUL Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) üyeleri, uluslararası rakiplerine karşı farklı strateji arayışına girdi. İtalyan restoranlarının İtalyan ürünlerinin tanıtımında önemli payı olduğunu vurgulayan ihracatçılar, Türk restoranlarının da dünyaya açılması için teşvik verilmesini istedi. Hong Kongda düzenlenen 25inci Houseware Faire (Mutfak Gereçleri Fuarı) bu yıl 29 firmayla katılan İKMİB, ürünler kadar Türkiyenin tanıtımının da ticaret için önemine dikkat çekti.
Restoranlara ihracat teşviği
İKMİB üyeleri, Her gittiğiniz şehirde mutlaka şık bir İtalyan restoranı bulursunuz. Bu İtalyan ihracatçıları için çok büyük bir avantaj. Bu restoranlarda olumlu izlenim edinen müşteriler, İtalyan markalarına da daha çok ilgi duyuyor diye konuştu. Dış Ticaretten Sorumlu Devlet Bakanı Zafer Çağlayana Türk restoranlarının yurtdışında teşvik edilmesi talebinde bulunduklarını anlatan ihracatçılar, Türk restoranlarının teşvik edilmesi, bizim için de çok büyük avantajları beraberinde getirir mesajı iletti.
Çinli firmayla Çinde rekabet
Öte yandan, ucuz işgücü ve taklit ile dünya ekonomisinde taşları yerinden oynatan Çinde son dönemde hızla yükselen maliyetler Türk firmalarını harekete geçirdi. İKMİB Yönetim Kurulu Üyesi Haşim Çetin, asıl amaçlarının Çinli müşteri bulmak değil, Çinli firmaları kendi ülkesinde vurmak olduğunu belirterek, Çinde artan işçilik, hammadde, enerji gibi maliyetler var olan güçlerini azaltıyor. Bu da Türkiye için yeni bir fırsat kapısı aralıyor. Buraya dünyanın birçok ülkesinden firmalar katılıyor. Biz de özellikle Ortadoğu ve Pasifikten yeni müşteriler buluyoruz dedi.
Bu yıl 26ncısı düzenlenen fuarın Türk firmaları için verimli geçtiğini belirten Çetin, şu değerlendirmeyi yaptı: Dünyanın birçok ülkesinden firmaların, Türk şirketlerle anlaşma için masaya oturduğunu gördük. Çinliler eskiden sadece orijinal lüks markaların taklidini yapıyorlardı. Şimdi durum biraz değişti. Özellikle Ortadoğu ve Kuzey Afrikada Türkiyenin hem siyasi hem de ekonomik gücü arttı. Sosyal alanda bile Türkiye yakından takip ediliyor. Oradaki pazarlarda payımız hızla artıyor. Çin, Türkiyenin bölgedeki gücünü görüp değerlendirmeye başladı. Şimdi Made in Turkey damgalı ürünler üretiyorlar. İran ve Suriyede ürünlerimin benzerini kendi markamla (Flora) gördüm, inanamadım.
Müşterilerini kapmaya geldik
İstanbul Demir ve Demirdışı Metaller İhracatçıları Birliği Denetim Kurulu Üyesi ve Ayhan Metal şirketinin yöneticisi Aynur Ayhan da, Çinde fiyatlardaki artışın yıllık ortalama yüzde 8-10 olduğunu aktardı. Fuara 7 yıldır katılan Bora Plastik Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Kemal Bora ise, Biz buraya Çinin müşterilerini kapmaya geldik diye konuştu.
Mutfak gereçleri ihracatı 1.9 milyar doları aşıyor
TÜRK mutfak gereçleri ihracatı 2000 yılında 511 milyon dolarken, geçtiğimiz yıl 1.9 milyar dolar seviyesine ulaştı.
Türkiyeden 160 ülkeye ihracat yapılıyor ve Türk mutfak gereçleri en çok İngiltere, Almanya ve Fransanın yanısıra Rusya, Irak, İran ve Azerbaycan gibi ülkelere satılıyor.
Geçen yıl yapılan ihracatın yüzde 10.27si İngiltere, yüzde 8.82si Almanya, yüzde 7.27si Fransa, yüzde 5i İtalya, yüzde 4.46sı Irak ve yüzde 4ü Rusyaya gerçekleşti.
Hürriyet/Merve ERDİL