Sektörel

Türk şirketleri ev tekstilinde ön plana çıktı!

Avrupalı üreticilerin ev tekstil ürünleri pazarından çekilip üretimlerini paraşüt bezi, tıbbi ürünler gibi alanlara kaydırdıklarını belirten Özdilek Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Özdilek, “Rakipsiz kaldığımız Avrupa’da boşluğu doldurup farklı tasar

 

YILLIK 2.5 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan ev tekstil sektörünün büyümeye devam ettiğini belirten Özdilek Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Özdilek, “Avrupalı üreticiler pazardan çekilip, üretimlerini katma değeri yüksek ürünlere kaydırdı. Şu anda dünyanın ilk 10, Avrupa’nın da en büyük havlu üreticisi konumundayız. Teknolojinin hızla değiştiği havluda artık pamuğun yanı sıra kavak ve bambu elyafı da kullanılıyor. Pazar, doğal ürünlere kayıyor” dedi.  Boşluğu dolduracak Avrupalı şirketlerin daha çok paraşüt bezi, tıbbi ürünler gibi katmadeğeri yüksek teknik ürünlere yatırım yaptığını anlatan Özdilek, şöyle konuştu: “Şu anda havlu başta olmak üzere ev tekstil ürünlerinde Avrupa pazarında büyük bir boşluk oluştu. Biz de şimdi bu boşluğu kendi mağazalarımızı açarak doldurmak istiyoruz. 10 yıl önce bu durum Avrupa’da yoktu. Çok üretici ve marka vardı. Artık bunlar kalmadı. Rakipler birer birer alan değiştirdi. Geçtiğimiz eylül ayında ilk mağazamızı Londra’da açtık. Şimdi ikinci ve üçüncü mağazamızı Berlin’de açıyoruz. Peş peşe açacağımız diğer mağazalarla bu sayı, kısa sürede Avrupa’da 20’ye ulaşacak.” İhracat 40 milyon dolar Berlin’de açtıkları mağazanını önemli oludğunu söyleyen Özdilek, şu bilgileri verdi: “2011 yılında 700 milyon TL olan ciromuz bu yıl 950 milyon TL’ye ulaştırmayı hedefledik. Yıllık 10 bin ton olan üretimimizin 3 bin 500 tonunu ihraç ediyoruz. 40 milyon dolarlık ihracat yapıyoruz. Ayrıca Almanya’da kurulu Tex Idea adlı pazarlama kuruluşumuz yılda 60 milyon Euro ciro sağlıyor.” Pazara 3 firma hakim Özdilek’in Perakende Operasyonlarından sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Sertaç Ünal da, Avrupa’nın en büyük üreticisi konumuna geldiklerine dikkat çekerek, “İç piyasanın yüzde 25’ine hakimiz. Üretimimizin yüzde 40’ı ihracata yönelik gerçekleşiyor.  Türkiye’nin toplam havlu üretim kapasitesi 60 bin tonu buluyor. Bunun yüzde 80’i Denizli’de gerçekleşiyor. Ancak pazar Özdilek, Zorlu ve Sanko’nun hakimiyetinde” dedi.   Spekülatör pamukta umduğunu bulamadı   İKİ yıl önce dünyanın belli başlı spekilatörlerinin pamukta devreye girdiğini vurgulayan Başkanı Hüseyin Özdilek, “O yılın ürününü daha tarlada kapatıp, piyasayı ve fiyatları kendileri yönlendirmeye çalıştılar. Bunu 2 yıl boyunca denediler. Ancak, pamukta piyasanın organize olmaması spekülatörlerin başarılı olmalarını önledi. Şimdi umduklarını bulamayınca piyasadan çıkmaya çalışıyorlar. Çıktıkları zaman pamuk piyasası yeniden istikrara kavuşacak. Bizim gibi üreticiler de rahat bir nefes alacak” diye konuştu.   Türkiye pamuk üretimini yeniden artırıyor   TÜRKİYE’nin pamuk üretiminde öne çıkmaya başladığını anlatan Hüseyin Özdilek, şu bilgileri sıraladı:   Pamuk üretimi 600 bin tona ulaştı. Tüketim ise 1.2 milyon tonu buluyor.  Aradaki fark ithalat yoluyla karşılanıyor.   Roche’tan 50 milyon dolara aldık şimdi değeri 300 milyon dolar oldu   İSTANBUL Levent’te Metrocity ile Kanyon Alışveriş Merkezi arasındaki Roche fabrikası arsasını üç yıl önce 50 milyon dolara satın aldıklarını söyleyen Hüseyin Özdilek, şöyle konuştu: “Arsanın bugünkü değeri 300 milyon dolar. 36 bin metrekarelik arsa üzerine 105 bin metrekare kapalı alana sahip alışveriş ve otel kompleksi gerçekleştirdik. 30 katlı otelin işletmesi için de uluslararası otel zincirleriyle görüşmeler sürüyor.” Hürriyet