Genel

Türk Telekom Arena'da 35 TL'lik otopark tartışması çıktı!

Türk Telekom Arena'daki 35 liralık otopark ücreti tartışma yarattı. Birkaç saat için bu bedel fazla mı değil mi! Spor dünyasının ünlü isimleri uygulamayı destekliyor. Ortak görüş, toplu ulaşımın teşvik edilmesi, acil önlem alınması...

Türk Telekom Arena'ya havadan bakmak için tıklayın!Türk Telekom Arena'yı havadan izlemek için tıklayın!

İşte spor dünyasının 'TT Arena'da 35 TL otopark ücreti' yorumları;

Halil Özer (Habertürk Gazetesi Spor Müdürü):

'Asıl arıza metro giriş çıkışında'

Türk Telekom için asıl arıza metro girişi ve çıkışıdır. Binlerce kişi için tek turnikeden yapılan giriş çıkış açıkça bir felaketi çağırmaktadır. Son Samsunspor maçında da taraftarlar bu konuda büyük sıkıntı çekti. Metro için gerekli önlemler alınırsa zaten insanlar araçlarını tercih etmez. Otopark fiyatının pahalı olması yerinde bir karar. Hatta bu fiyatın ucuz bile olduğunu söyleyebilirim. İlle de stadın dibine kadar gidip rahat etmek isteyenler varsa bunun bedelini öderler. Otopark fiyatı yükseldiği zaman çoğunluk toplu taşımayı tercih edeceği için trafik de rahatlayacaktır.'

Osman Tanburacı (Yeni şžafak Gzt. Spor Yazarı)

'Önce metrodaki izdiham giderilsin'

Maça gelirken zaman içinde, taksit taksit geliyorsunuz. çıkarken felaket! 40-50 bin kişi bir anda dağılıyorsunuz ve izdiham başlıyor. Tartışılacak sorun budur. 35 TL'lik otopark parası değil. Paran varsa 35 TL değil, 135 TL de verirsin otoparka... Böyle bir stada arabanla gelme lüksü arıyorsan kıyacaksın paraya! Esas VIP dışındaki taraftarın geliş gidişidir önemli olan. Onlar metro yolunda eziliyor. Uyanın biraz! Sorun yaya gelen taraftarındır, önce metro izdihamı giderilsin taraftarın eziyeti bitsin, sonra otopark lüksünü tartışalım!

Bağış Erten (Eurosport Türkiye Genel Yayın Yönetmeni)

'Metro kullanmayı bilmiyoruz'

Aslantepe toplu taşıma kullanımının en iyi örneklerindendi, hem otobüsler çok iyi çalışıyordu, hem de metroyla gidiş gayet iyiydi. Fakat temel problem şu; çıkışı doğru dürüst organize edemiyorlar, çıkıştaki metro yoğunluğunu göz önüne alamadan bu koskoca inşaatı yapmanın mantığını anlayamadım. İki problem var, birincisi metro kullanma kültürümüzle ilgili. Üç dakika sonra gelecek metroyu beklememe, istasyondaki ilk metroya binme, ikincisi de maçtan kaç kişinin ne zaman çıkacağı konusunu yaşamadan fark etmemek. Türkiye'de ancak bir şeyler deneyimlendikten sonra çözüm üretiliyor. Bu yüzden de insanlar araba kullanmayı tercih ediyor ama bu da trafik çılgınlığı yaratıyor. İstanbul'da araba kullanmayı engelleyecek her türlü uygulamanın doğru olacağını düşünüyorum. Otopark ücretlerinin artırılması da bu uygulamalardan biridir.

Mehmet Arslan (Hürriyet Gzt. Spor Müdürü)

'Arabayla giderseniz bedelini ödersiniz'

Ben Türk izleyicisinin çok konformist olduğunu düşünüyorum. Her şeyi ayağına istiyor. Dünyanın her yerine gidin, İngiltere'ye gidin, Milano'ya gidin karşılaşmalardan sonra bir saat yürüdüğünüzü göreceksiniz. Eğer bizde herkes bu kadar çok konfora düşkünse bunun da bir bedeli olması gereklidir. Eğer bir maça arabayla gelecekseniz, o bedeli ödersiniz. Eğer bu bedeli ödemek istemiyorsanız oraya metro gibi son derece modern bir toplu taşıma konulmuş ondan yararlanacaksınız. Aslantepe'deki 35 liralık otopark fiyatı uygulamasını destekliyorum.

Mehmet Demirkol (Milliyet Gazetesi Yazarı)

'Eziyet isteyen arabayla gitsin'

Aslantepe'deki 35 liralık otopark ücretlerini normal buluyorum. Seyircilerin toplu taşıma kullanımına teşvik edilmesi lazım ve bunu sağlamak için de yüksek fiyat uygulamasının doğru olacağını düşünüyorum. Aslantepe gibi bir stada özel araçla gitmenin manası yok. Tek bir yol çıkışı var ve özel araçla o yola gitmek de eziyet. Bu eziyeti çekmek isteyen parasını verip çeksin. Yurtdışında ücretli otopark uygulamasını duymadım. Statların kendi otoparkları vardır, ücretsizdir ama zaten Avrupa'da halk çoğunlukla maça toplu taşıma aracıyla gider.

HABERTÜRK